کدام نوع از تبلت ها را می پسندید؟



 

 

کدام نوع از تبلت ها را می پسندید؟

 

استفاده از تبلت ها روز به روز در حال گسترش است. قیمت این نوع رایانه نیز در حال کاهش است و می توان با قیمتی کمی بیشتر از یک لپ تاپ، یک Tablet PC خریداری کرد.

Tablet PC یک رایانه قابل حمل شبیه نوت بوک و در انواع مختلف تولید شده است.

تبلت Slate یا لوحی، نوعی از خانواده Tablet PC است که فاقد کی بورد هستند. هرچند که امکان اتصال جداگانه کی بورد USB یا بلوتوث به آن ها وجود دارد.

این نوع معمولا دارای نمایشگر از نوع LCD با سایز بین ۸.۴ تا ۱۴.۱ اینچ هستند و به عنوان کامپیوتر کار در شغل های ایستاده مانند پزشکی، آموزش و... بسیار استفاده می شوند.

تبلت پی سی، نوع Convertibles قابل تبدیل هم یک بدنه اصلی دارای کی بورد و یک نمایشگر دارد. این نوع شباهت زیادی به لپ تاپ های پیشرفته دارد و اغلب بزرگ تر و سنگین تر از نوع Slate هستند.

اغلب نمایشگر از طریق یک مفصل به بدنه متصل است. این مفصل به نمایشگر این امکان را می دهد که ۱۸۰ درجه حول محور خود بچرخد و بتواند به صورت برعکس روی بدنه و کی بورد قرار بگیرد و یک صفحه تخت قابل نوشتن ایجاد می شود.

این قابلیت یک نقطه ضعف هم برای این نوع کامپیوتر محسوب می شود، زیرا این انواع در محل مفصل خود ضعیف هستند و به راحتی آسیب می بینند. البته انواعی از مدل ها با استحکام بالاتر در دسترس است.

این نوع از تبلت ها در حال حاضر مشهورترین نوع در میان دیگر انواع هستند به دلیل اینکه به افرادی که هنوز به استفاده از قلم یا دست برای کار با کامپیوتر عادت ندارند این امکان را می دهد تا بتوانند از کی بورد استفاده کنند.

نوع Hybrid – ترکیبی هم مدل های هیبرید یا دو رگه انواعی هستند که خصوصیات Slateها و Convertibleها را با هم دارند. این نوع دارای یک کی بورد هستند که قابلیت جدا شدن از دستگاه را دارد.

نوع دو رگه نباید با انواع Slate که دارای کی بورد قابل جدا شدن هستند، اشتباه گرفته شود. کی بوردهای قابل جدا شدن انواع Slate قابلیت چرخش و تبدیل به یک کامپیوتر شبیه Convertible ها را ندارند..../تحلیل:ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------