جذاب‌ترین تصاویر علمی هفته: از عموزاده‌های Xbox One تا باکتری خوشگل!



بهترین عکس‌های علمی هفته را با خبرآنلاین مرور کنید: از پلکانی به سوی آسمان و راهپیمایی خارج از ایستگاه فضایی گرفته، تا باکتری خوشگل و عکاسی به سبک قرن نوزدهم

جذاب ترین تصاویر علمی,عموزاده‌های Xbox One
شیر فشنگی
کورتنی تیمرمانس با استفاده از هزاران گلوله کلت و کنار هم گذاشتن آنها، اثری هنری به شکل سر شیر ساخته است. با توجه به جنس این مجسمه، خطر آن چندان هم کمتر از شیر واقعی نیست.

جذاب ترین تصاویر علمی,عموزاده‌های Xbox One
عموزاده‌های Xbox One
با توجه به اینکه شرکت مایکروسافت به تازگی از کنسول بازی جدید خود، Xbox One رونمایی کرده است، شکل نهایی این محصول کاملا مشخص شده است. نمونه‌های اولیه‌ای که در عکس می‌بینید، نشان می‌دهد که چه روندی طی شده است تا ایکس باکس جدید به این شکل برسد. در میان این نمونه‌ها برخی چنان ظاهرا عجیب و احمقانه‌ای دارند که اگر آنها انتخاب می‌شدند، باید محصول جدید مایکروسافت را ایکس-هشت‌وجهی (X-Octahedron) می‌نامیدیم.

جذاب ترین تصاویر علمی,عموزاده‌های Xbox One
137 نماد
جنی اودل نقشه گوگل‌مپ را زیر و رو کرده است و از میان نماد شهرهای مختلف دنیا، 137 مورد آنها را در یک عکس واحد کنار هم گذاشته است. از جمله مکان‌هایی که در این عکس می‌توان دید، هرم جیزه، بیگ‌بن، استادیوم آشیانه پرنده، برج آزادی و مکه هستند.

جذاب ترین تصاویر علمی,عموزاده‌های Xbox One
خارج از ایستگاه فضایی
این عکس از راهپیمایی فضایی هفته گذشته خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی، زیبایی وصف‌ناپذیری دارد. به نظر می‌رسد درخشش فضانورد ایتالیایی، لوکا پارمیتانو، در این عکس بیش از حالت عادی است!

جذاب ترین تصاویر علمی,عموزاده‌های Xbox One
عکس قدیمی جدید
اد درو، متخصص تاکتیک‌های جنگی و سلاح‌های سنگین گارد هوایی ملی کالیفرنیا است که البته ذوق عکاسی هم دارد. بر خلاف عکاسان امروزی، وی در عکس‌های خود از فناوری تین‌پلیت (Tintype) استفاده می‌کند؛ روش عکاسی متداول قرن نوزدهم که در آن عکس به صورت پوزیتیو گرفته می‌شد. عکس بالا نخستین عکس جنگی است که پس از جنگ‌های داخلی آمریکا به روش تین پلیت گرفته شده است.

 

جذاب ترین تصاویر علمی,عموزاده‌های Xbox One
باکتری خوشگل
فرنان فدریچی، دانشجوی فوق‌دکترای کمبریج است که عکس‌های میکروسکوپی پر زرق و برقی از باکتری‌ها می‌گیرد. عکس بالا مربوط به باکتری خاکی Bacillus subtilis است که با پروتئین‌های فلورسانت آغشته شده است.

جذاب ترین تصاویر علمی,عموزاده‌های Xbox One
یخچال داچستین اتریش
این پلکان دلهره‌آور برای گردشگران شجاعی نصب شده است که قصد دارند از یخچال داچستین اتریش دیدن کنند. اگر جراتش قدم گذاشتن روی آن را داشته باشید، منظره بی‌نظیری پیش روی شما خواهد بود.

توجه: برای مشاهده بهتر تصاویر در گزارش تصویری می‌توانید آیکون مربع (Maximize) را در گوشه پایین-راست منوی گزارش تصویری انتخاب کنید..... /  khabaronline.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------