تصور زاد و ولد «خال» اشتباه است



 

 تصور زاد و ولد «خال» اشتباه است

 

چنانچه تغییری در وسعت یا رنگ خال ایجاد شود با نظر پزشک خال را می توان برداشت (اکثر این خال ها ژنتیکی هستند) و این عقیده که یک خال زاد و ولد می کند، اشتباه است.

دکتر سیمین زارعی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا واحد علوم پزشکی ایران، گفت: خال های اکتسابی از سن ۴ سالگی به وجود می آیند كه تعداد آنها نیز ژنتیکی است. زاد و لد در یک خال به هیچ عنوان رخ نمی دهد و این فرضیه اشتباه است.

وی افزود: خال ها دو نوع هستند مادرزادی و اکتسابی. از سن ۴ سالگی به بعد ممکن است همه انسان ها خال های اکتسابی را کسب کنند اما خال مادرزادی سه نوع هستند و چون ممکن است در این نوع خال ها تغییرات بدخیمی بیشتر از خال های اکتسابی باشند نیاز به توجه بیشتری دارند.

خال های مادرزادی کوچک و متوسط را تا سن بلوغ زیر نظر می گیرند و سایز و اندازه آنها را مرتبا یادداشت می کنند.

اگر تغییری در وسعت یا رنگ آنها به وجود آمد باید به پزشک مراجعه کرد و خال را برداشت ولی اگر خال متوسط یا کوچک تغییری نکرد بعد از سن بلوغ می توان در صورت تمایل آن را برداشت.

دکتر زارعی عنوان کرد: اگر خال مسطح قرینه نباشد و بیشتر از یک رنگ در آن دیده شود ترجیحا باید آن را برداشت زیرا احتمال تغییرات ناخوشایند در آن در مقایسه با خالی که رشد منظم حالت قرینه و یکرنگ دارد، بیشتر است.

اگر والدین مشاهده كردند که خال فرزندشان حالت نامنظم و بیش از یکرنگ دارد باید به پزشک مراجعه کنند تا تحت نظر قرار گیرد..... / خبرگزارى ايسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------