وحشتناک ترین سوانح هوایی ورزشی +عکس



وحشتناک ترین سوانح هوایی ورزشی +عکس
سوانح هوایی تا به حال بسیار اتفاق افتاده است و افراد زیادی نیز دراین میان جانشان را از دست داده اند. بسیاری از این سقوط ها بر اثر مشکلات فنی و یا اشتباهات تصمیم گیری خلبان ها رخ داده است.
سوانح هوایی همیشه باعث میشود تا افراد زیادی جان خودشان را از دست بدهند و این اتفاق  ممکن است برای ورزشکاران معروف نیز رخ دهد. به طوری که ورزشکاران یک تیم خاص در حالی که برای مسابقات به جایی سفر می کنند سقوط کرده و بسیاری از آن ها کشته می شوند.
تیم بسکتبال دانشگاه" Evansville"

حوادث ورزشی,وحشتناک ترین سوانح هوایی ورزشی

در سال 1977 و در یک پرواز چارتر تیم بسکتبال دانشگاه " Evansville" در حالی که برای انجام مسابقات راهی ایالت دیگری در آمریکا بود دچار سانحه هوایی شد و تمامی اعضای این تیم بسکتبال جان خودشان را از دست دادند. این حادثه به علت بدی آب و هوا و همچنین مه آلود بودن دید خلبان و تنها 90 ثانیه بعد از تیک آف رخ داد و در ان 14 نفر از بازیکنان این تیم بسکتبال به همراه مربیشان جان خود را از دست دادند.
تیم راگبی " Wichita"

حوادث ورزشی,وحشتناک ترین سوانح هوایی ورزشی

یک دیگر از اتفاقاتی که در آمریکا رخ داده است سقوط هواپیمای تیم راگبی " Wichita" در سال 1970 است که قرار بود برای مسابقات به ایالت دیگری سفر کنند. اعضای این تیم در دو هواپیمای مختلف به رنگ های طلایی  و مشکی مستقر شدند که هواپیمای طلایی که حامل بازیکنان اصلی این تیم بودند با برخورد به کوه های راکی متوقف شد. در این حادثه 29 نفر جانشان را از دست دادند و این درحالی بود که خلبان این هواپیما گواهینامه مخصوص هواپیمای بازیکنان را نداشته است و به همین دلیل سقوط کرده بود.
تیم فوتبال تورین

حوادث ورزشی,وحشتناک ترین سوانح هوایی ورزشی

در سال 1949 یکی از تیم های خوب ایتالیایی  در سال های بعد از جنگ جهانی  به نام تورین در حال بازگشت به خانه بود که دچار سانحه شد و سقوط کرد. در این حادثه 31 نفر کشته شدند که در میان  آن ها 18 بازیکن از بهترین های این تیم حضور داشتند. علت اصلی این سقوط را بعدها نبود دید کافی و اشتباه خلبان اعلام کردند و این درحالی بود که دیگر تیم تورین نتوانست به دوران اوج خودش بازگردد.
تیم فوتبال منچستر یونایتد

حوادث ورزشی,وحشتناک ترین سوانح هوایی ورزشی


یکی از بزرگترین تیم های ورزشی دنیا نیز دچار سانحه شده است. در سال 1958 یکی از بهترین تیم های منچستر بونایتد که در آن زمان در اوج خودش بود در فرودگاه مونیخ دچار سانحه شد و در طی آن 23 نفر جانشان را از دست دادند که تعدادی از بازیکنان منچستر یونایتد نیز در بین آن ها قرار داشتند. این حادثه در حالی رخ داد که خلبان هواپیما دوبار تیک آف ناموفق در باند فرودگاه داشت اما با لجاجت برای بار سوم تلاش کرد که از مسیر خارج و دچار سانحه شد. در این حادثه مقصر اصلی خلبان لجوج این هواپیما شناخته شد.
تیم ملی فوتبال زامبیا

حوادث ورزشی,وحشتناک ترین سوانح هوایی ورزشی


در سال 1993 تیم ملی فوتبال زامبیا در حال پرواز به سمت سنگال بود تا در رقابت های انتخابی جام جهانی شرکت کند اما در طول مسیر دچار سانحه شد و تمام 30 مسافر آن از جمله 18 بازیکن تیم ملی زامبیا جانشان را از دست دادند. این اتفاق در حالی رخ داد که مسئولین فنی هواپیما مشکلات فنی را در موتور آن کشف کرده بودند اما باز هم هواپیما پرواز کرد و بعد از چند ثانیه موتورش آتش گرفته و سقوط کرد.
تیم ملی جودوی نوجوانان ایران

حوادث ورزشی,وحشتناک ترین سوانح هوایی ورزشی

در تیر ماه سال 1388 اتفاق بسیار ناگواری برای ورزش کشورمان رخ داد. در این روز اعضای تیم ملی نوجوانان جودو ایران در حال سفر به ارمنستان برای برگزاری یک اردوی مشترک بودند که بعد از گذشت 16 دقیقه از پرواز در حوالی قزوین سقوط کرد. در این حادثه تمامی 168 مسافر جان خودشان را از دست دادند و همچنین در این میان 11 نفر از اعضای تیم ملی و کادر همراه نیز حضور داشتند. بسیاری از شاهدان عینی می گویند هواپیما در آسمان آتش گرفته و سپس بعد از مدتی به زمین برخورد کرد..../باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------