10 وسیله جان سخت دنیا +عکس



10 وسیله جان سخت دنیا +عکس

گاهی اوقات وسیله ای الکتریکی خاصی خریداری می کنید و این وسیله بیش از آنچه می پندارید برای شما کار می کند و حتی گاهی بیش از توانش خدمت می رساند این وسایل همه از جمله جان سخت ترین ها هستند.

برخی مواقع با پیرترین انسان ها و حتی پیرترین حیوانات روبرو می شوید ولی چیزی در مورد قدیمی ترین و پیرترین وسایل شنیده اید؟گاهی اوقات برخی وسایل چندین و چند سال برای یک خانواده کار می کنند به طوری که به نظر می رسد قصد خراب شدن ندارند و به نوعی از قطعات خرابی ناپذیر ساخته شده اند.

 

قدیمی ترین لامپ دنیا

قدیمی ترین لامپ دنیا

شاید کارکردن یک لامپ برای مدتی بیش از یک سال واقعا عجیب به نظر برسد اما این رورها لامپی در ایستگاه آتش نشانی لیورمور حضور دارد که بیش از 111 سال است می سوزد و خاموش نشده است. این لامپ چندین سال است رکورد جهانی گینس را در اختیار دارد  به نظر می رسد دیگر لامپی به سن آن نزدیک هم نشود.

قدیمی ترین ربات

قدیمی ترین ربات دنیا

بعد از جنگ جهانی دوم که همه به دنبال درست کردن کشورهای تخریب شده خود بودند در بریتانیا مردی به نام تونی سیل رباتی انسانی ساخت که هیچ هوشی نداشت و به سختی هم حرکت می کرد که این روزها بعد از گذشت بیش از 45 سال هنوز هم می تواند حرکت کند و کاملا سالم به نظر می رسد. این ربات در این مدت در پارکینگ خانه این مرد بوده است و جالب اینجاست در زمان ساخت این ربات تونی تنها 19 سال سن داشته است و با استفاده از تخیلات خود این ربات آلمینیومی را ساخته است.

قدیمی ترین هتل دنیا

قدیمی ترین هتل دنیا

قدیمی ترین هتل دنیا 13قرن قدمت دارد و در ژاپن همچنان به کار خود ادامه می دهد هتل هوشی در ژاپن به عنوان کهن ترین هتل جهان از سال 1994میلادی در کتاب رکوردهای  گینس ثبت شده است این هتل که در سال 717افتتاح شد امروز به دلیل قدمت تاریخی آن نه تنها به عنوان یک هتل بلکه به عنوان یک میراث تاریخی و فرهنگی به کار خود ادامه می دهد این هتل به دلیل زیبایی طبیعی و چشمه های آب گرمش نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند.

قدیمی ترین سینما

قدیمی ترین سینما

"Pionier" سینمایی در لهستان است که سالهاست میزبان عاشقان فیلم سینما است و البته تا به حال فیلم های مختلفی را از بدو ابداع سینما تا به حال پخش کرده است و قدیمی ترین سینمای دنیا شناخته می شود. این سینما درب های خود را در 26 سپتامبر سال 1909 بر روی مشتاقان گشوده است و تا به حال تنها برای تعمیرات و ارتقا چند روزی بسته شده است و حتی دو جنگ چهانی نتوانست مانع باز ماندن آن شود. این سینما زمانی در لهستان به عنوان محلی استثنایی برای تماشای فیلم شناخته می شد و البته در سال های 1990 کمی تخریب شد و سپس بار دیگر به حالت ابتدایی خود بازگشت.

قدیمی ترین خودرو

قدیمی ترین خودرو

در سال 1884 دقیقا یک سال قبل از اینکه بنز خودرو را به تولید انبوه برساند در فرانسه خودرویی با موتور بخار ساخته شد که چند سال پیش در یک مزایده به فروش گذاشته شد و البته قیمت پایه آن نزدیک به 4.5 میلیون دلار بود. این خودرو سقف سرعتی نزدیک به 60 کیلومتر برسد و  نکته جالب تر اینجاست که این خودرو هنوز هم کار می کند.

قدیمی ترین جارو برقی

قدیمی ترین جاروبرقی

 

"هری کاکس" قدیمی ترین جارو برقی دنیا را دراختیار دارد که بیش از 108 سال است که در حال کار است و تا به حال خراب هم نشده است. این جارو برقی به عنوان قدیمی ترین جاروبرقی در حال کار دنیا شناخته میشود. او می گوید این جاروبرقی به طور خانوادگی در بین آن ها بوده است اما بسیار سنگین و پر سروصدا است و کاربرد زیادی در خانه ندارد.

قدیمی ترین یخچال

قدیمی ترین یخچال

در سال 1936 خانواده ای در انگلستان یک یخچال خریداری کردند و آن را یکی از بزرگترین دستاوردهای بشر می دانستند به همین علت به دقت از آن مراقبت کردند و این یخچال همچنان هم در حال کار کردن است. در این مدت این یخچال به هیچ عنوان خراب نشده است. صاحب فعلی آن خانم "کینگهون" می گوید این یخچال سنش نزدیک به 78 سال است و از جمله میراث ما به حساب می آید.

قدیمی ترین کامپیوتر

قدیمی ترین کامپیوتر

در یکی از شرکت های فناوری ژاپن کامپیوتری به نام "فالکام" قرار دارد که از سال 1958 در حال کار کردن است و در این مدت تنها چند تغییر ساده برای ادامه کارش داشته است. این کامپیوتر یک طبقه 300 متری  را اشغال کرده است و قدرت آن در حد یک ماشین حساب ساده است. این شرکت قصد دارد تا 60 سالگی این کامپیوتر صبر کند و سپس از رده خارجش می کند.

قدیمی ترین تلویزیون

قدیمی ترین تلویزیون

 تلویزیون در همان سال های اول برنامه خاصی نداشت و تنها چند ساعت کوتاه در طول روز برنامه های مختلف در آن پش می شد و در همان ابتدای انگلیسی با قیمت کمتر از 100 پوند تلویزیونی خریداری کرد که از آن سال تا به حال در حال کار کردن است. این تلوزیون نزدیک به 78 سال سن دارد و تا به حال تنها 30 درصد از قطعاتش تعمیر شده است. همراه با یک صفحه نمیاش سیاه و سفید 12 اینچی این تلویزیون این روزها 5 هزار پوند قیمت دارد.

قدیمی ترین چراغ راهنمایی

قدیمی ترین چراغ راهنمایی

 در اوهایوی آمریکا قدیمی ترین چراغ راهنمایی وجود دارد که همچنان نیز سالم است و به کار خود ادامه می دهد. این چراغ از سال 1932 آغاز به کار کرده است ولی در سال 1982 به علت آنکه کور رنگ ها نمی توانستند آن را درست ببیند بازنشسته شد ولی همچنان در موزه در حال کار کردن است. این چراغ نزدیک به 81 سال سن دارد./باشگاه خبرنگاران

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------