معروف ترین باغ و جشنواره گل جهان کجاست؟



معروف ترین باغ و جشنواره گل جهان کجاست؟

هلند همواره به عنوان یکی از اصلی ترین کشورها در صنعت گل و گیاه شناخته شده است.

این قسمت از شمال غربی اروپا یکی از حاصلخیز ترین نقاط اروپاست گرچه بسیاری از زمین های کشاورزی و پرورش گل را از عقب نشاندن دریا با سد های منطقه ای به دست آورده اند.در میان گلهای هلند گل لاله مخصوصا نارنجی رنگ آن از همه معروف تر و تا حدودی می توان گفت نماد این کشور است. هر ساله در جای جای این کشور جشنواره های گل فراوانی برگزار می شود اما از همه آنها معروفتر جشنواره گل در باغ کوکنهوف است.

معروف ترین باغ و جشنواره گل جهان کجاست؟

جشنواره گل لاله کوکنهوف شناخته شده ترین جشنواره لاله در جهان است. این جشنواره درست در جنوب آمستردام در شهر کوچک Lisse واقع شده است.

کوکنهوف بزرگترین باغ گل جهان از روز ۲۱ مارس به روی عموم گشوده می شود و به مدت هشت هفته پذیرای گردشگران می شود.

معروف ترین باغ و جشنواره گل جهان کجاست؟

تماشائی ترین منظره بهار را می توان در بزرگترین باغ جهان دید؛ باغی به وسعت ۳۲ هکتار

مکانی که باغ کوکنهوف هم اکنون در آن قرار دارد در قرن ۱۵ میلادی یک منطقه شکارگاهی بود، همچنین گیاهان علفی مورد نیاز برای آشپزخانه قلعه Jacoba Van beieren از این مکان جمع آوری می شد و به همین دلیل این باغ کوکنهوف نامیده شده است چراکه کوکنهوف در زبان هلندی به معنای حیاط آشپزخانه (Kitchen Court) می باشد.

معروف ترین باغ و جشنواره گل جهان کجاست؟

در سده نوزدهم میلادی این منطقه به صورت باغ طراحی شد و در نهایت در سال ۱۹۴۹ به کوشش شهردار شهر لیسه کوکنهوف به شکل کنونی اش در آمد.

این باغ که باغ اروپا نیز نامیده می شود، به عنوان بزرگترین باغ گل در جهان شناخته شده و یکی از جاذبه های اولیه و انگیزه های اصلی برای سفر به هلند محسوب می گردد.

باغ کوکنهوف همه ساله با آغاز بهار به مدت دو ماه از ۲۲ مارس تا ۲۰ می برای بازدید باز می باشد و در آن هزاران لاله رنگی از انواع مختلف به نمایش در می آید. البته بهترین زمان برای بازدید از این باغ بسته به شرایط آب و هوایی اواسط ماه آوریل می باشد.

معروف ترین باغ و جشنواره گل جهان کجاست؟

این باغ در سال ۱۹۴۹ به عنوان پروژه ای توسط شهردار محلی شهر لیسه برای به نمایش گذاشتن گل های لاله تأسیس گردید. شهردار این شهر برای توسعه این باغ از حدود ۱۲ نفر از پرورش دهندگان و افراد برجسته و ماهر در خصوص پرورش گلهای پیازی هلندی از سراسر اروپا استفاده نمود.

هدف آنها از احداث این باغ ضمن توسعه اقتصادی، ایجاد نمایشگاهی از گلها در فضای آزاد بود که در آن پرورش دهندگان بتوانند آخرین یافته های خود را در تولید هیبریدها به نمایش گذاشته و بازدیدکنندگان نیز ضمن بازدید از این باغ بتوانند گلهای پیازی و یا پیاز مورد نیاز خود را خریداری نمایند و اکنون بعد از گذشت حدود ۵۰ سال نمایشگاه بهاره کوهنکوف تبدیل به بزرگترین نمایشگاه در سراسر جهان شده است .

معروف ترین باغ و جشنواره گل جهان کجاست؟

این باغ که به سبک باغ های انگلیسی طراحی شده و بالغ بر ۳۲ هکتار مساحت دارد، همه ساله پذیرای حدود ۷۰۰ هزار نفر بازدید کننده می باشد. بر اساس آمار وب سایت رسمی باغ کوهنکوف، سالیانه تقریبا در حدود ۷ میلیون پیاز لاله در این باغ کاشته می شود که برخی از این گلها در تمام طول فصل نیز دارای گل می باشد.

همچنین این باغ ۸۷ گونه درخت به تعداد دو هزار و ۵۰۰ اصله را نیز در خود جای داده است.گردانندگان باغ کوکنهوف در کنار توجه به کوچکترین جزییات در این باغ کوشیده‌اند به امور رفاهی بازدیدکنندگان نیز توجه داشته باشند. گستردگی باغ و حدود ۱۵ کیلومتر راه‌های ویژه پیاده‌روی، زمانی حدوداً چهار ساعته برای قدم‌زدن در باغ را طلب  می‌کند.

به جز ورودی، در چندین بخش دیگر از باغ، میوه و نوشیدنی و همچنین نیمکت‌هایی برای استراحت بازدیدکنندگان در دسترس است. در مرکز باغ هم بخشی که گلخانه‌‌ای بزرگ به نام شاهزاده ویلهم الکساندر، که به عنوان پادشاه جانشین مادرش شد هلند نامگذاری شده، یک رستوران نسبتا بزرگ ساخته شده است.

این باغ از لاله های گلدار، گل های سنبل، نرگس زرد و دیگر گل های پیازی بهاره پوشیده شده است گفتنی است سازمان جهانی توریسم اخیرا فهرستی از زیباترین مکانهای ساخت بشر که عامل مؤثری در جذب گردشگر داشته را معرفی کرده است که در صدر این لیست "پارک کوکنهوف" هلند قرار دارد.

به اعتقاد اکثر گردشگران هلند واقعی را می توان در کوکنهوف یافت./خبرآنلاین

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------