5 حیوان منقرض شده که هنوز یافت می شوند! +عکس



اخبار گوناگون - 5 حیوان منقرض شده که هنوز یافت می شوند! +عکس

در طول تاریخ گونه های مختلف حیوانی وجود داشته اند که به دلایل مختلف از روی زمین و منقرض شده اند. این حیوانات هر کدام تبدیل به خاک و برای همیشه از روی زمین محو شده اند. این اتفاق نه تنها در گذشته بلکه هنوز هم برای بسیاری از حیوانات رخ می دهد.

روزانه اخبار مختلفی در مورد گونه های حیوانی در خطر انقراض به گوش می رسد و حتی برخی از آن ها به گفته دانشمندان منقرض شده و از روی زمین پاک می شوند اما در میان همه این خبرهای نا امید کننده می توان نمونه هایی از خبرهای خوب در دنیا حیوانات نیز مشاهده کرد از این روز به سراغ لیستی از 5 حیوان که دانشمندان آن ها را منقرض شده می دانستند اما هنوز روی زمین دیده می شوند خواهیم رفت:

موش هلندی

اخبار,اخبار گوناگون,حیوانات منقرض شده

یکی از گونه های مختلف موش است که برای اولین بار در هلند دیده شد و برای اولین بار توسط تعدادی جانور شناس در سال 1843 مورد بررسی قرار گرفت. این موجود پس از آن دیگر روی زمین دیده نشد تا اینکه بالاخره تعدادی از آن ها از استرالیا سر در آورده و بار دیگر نمایان شدند. این بار در سال 1967 بود که این موجودات کشف شدند و نام آن ها همان موش هلندی باقی ماند. این روزها نیز عده ای اعتقاد دارند به علت آتش سوزی های جنگل استرالیا این موجود نابود شده است.

سقنقور وحشتناک

اخبار,اخبار گوناگون,حیوانات منقرض شده

سقنقور نوعی سوسمار است که اندازه ای به نسبت کوچک دارد و البته در میان گونه های خاص این حیوان دسته بندی می شود. "سقنقور وحشتناک" سال ها به عنوان یک گونه منقرض شده شناخته می شد زیرا از سال 1876 که برای اولین بار دیده شد دیگر هیچ کس از آن خبری نداشت تا اینکه در سال 2003 تعدادی از آن ها در منطقه "کالدونیا" یافت شدند. این حیوان دندان های کشیده و تیزی دارد و طول آن نیز می تواند به 50 سانتی متر برسد.

کرم زمینی غول آسا

اخبار,اخبار گوناگون,حیوانات منقرض شده

یکی از عجیب ترین گونه های کرم از سال 1980 به این طرف به عنوان گونه منقرض شده شناخته می شد تا این که در سال های اخیر چند نمونه از آن ها بار دیگر رویت شده است. این کرم که رنگی سفید و بدنی نرم دارد می تواند تا 90 سانتی متر رشد کرده و هنگامی که دست به آن زده می شود بوی گل نیلوفر می دهد. این کرم این روزها بیشتر مورد آزمایش قرار گرفته است تا اطلاعات بیشتری از آن بدست آید.

تاکاهه

اخبار,اخبار گوناگون,حیوانات منقرض شده

تاکاهه یک پرنده نیوزلندی بدون بال است که توانایی پرواز کردن هم ندارد و از این لحاظ شبیه به مرغ و خروس شده است. در سال 1898 گونه این پرندگان منقرض شد و دیگر کسی به دنبال آن ها نبود تا اینکه در یک جستجوی ریز به ریز خاک نیوزلند بار دیگر جانورشناسان توانستند این موجود را یافت کنند. پس از کشف این پرندگان در سال 1948 تحت تدابیر خاصی نگه داری شدند اما مرگ و میر و بیماری ها باعث شد تا جمعیت آن ها بسیار کاهش یابد. این موجودات رژیم غذایی خاصی نیز دارند زیرا تنها ریشه و قسمت های نرم گیاهان را می خورند و باقی آن را استفاده نمی کنند.

گراسیلیدریس

اخبار,اخبار گوناگون,حیوانات منقرض شده

مورچه هایی که همیشه به وفور دیده می شوند هم دارای گونه های منقرض شده هستند. " گراسیلیدریس" گونه ای از این موجودات است که تنها در فسیل های باقی مانده از دوره دایناسورها دیده می شد اما در سال 2006 چند نمونه از آن ها زنده بر روی زمین پیدا شدند. این مورچه ها که بدنی بزرگ دارند بسیار ناشناخته هستند و معمولا بسیار منزوی زندگی می کنند.

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------