مزیت های وجود عنکبوت در خانه/ آن ها را نکشید



اخبار,اخبار گوناگون,عنکبوت

عنکبوتها تقریبا در بیشتر منازل مردم یافت میشوند و میهمان دعوت نشده و منفوری برای همه هستند اما در طرف مقابل آنها برای انسانها کاملا بی آزارندو در اغلب مواقع نه خطری برای انسان دارند. علاوه بر آن وجود آنها در خانه مزیتهایی نیز دارد: مثلاً می‌تواند آفات موجود را بخورد و البته گاه اقدام به خوردنِ هم‌نوعانِ خود نیز می‌کند. عنکبوت معمولاً خیلی ساکت و آرام کار خود را می‌کند و با وجود آن که در منازل انسان‌ها خانه دارد کاری به کسی ندارد.

 

یک تیم در کارولینای شمالی خانه‌های بسیاری را بررسی کرده و متوجه شده که عنکبوت در تک تک خانه‌ها وجود دارد. شایع‌ترین و رایج‌ترین نوع عنکبوت موجود در خانه‌ها نیز عنکبوت بابا لنگ دراز بوده. خلاصه این تیم متوجه شده که انواع عنکبوتهای موجود در خانه‌ها از تار خود برای شکار کردنِ طعمه استفاده می‌کرده‌اند. افزون بر این، گاهی عنکبوت بابا لنگ دراز تار خود را رها کرده و در جستجویِ یک عنکبوت دیگر برای خوردن برمی‌آمده است.

اخبار,اخبار گوناگون,عنکبوت

 

با وجود آن که این تننده‌های جالب هر چیزی را که شکار کنند می‌توانند بخورند، اما عمدتاً آفات و حشرات بیماری‌آور را شکار می‌کنند، از جمله پشه‌ها را. حتی نوعی عنکبوت وجود دارد که در خانه‌های آفریقایی صرفاً پشه‌های پر از خون را شکار می‌کند. بنابراین کشتن عنکبوت به معنی کشتن یک شکارچی مفید در منزل است.

 

البته ترس از عنکبوت طبیعی است. آن‌ها پاهای دراز و زیادی دارند که عمدتاً سمی هم هستند، هر چند که سم موجود در آن‌ها به گونه‌ای نیست که بتواند باعث ایجاد مشکلی در انسان‌ها شود. جالب آن که حتی خود حشره شناسان نیز می توانند دچار فوبیا نسبت به عنکبوت شوند. اما کم نیستند حشره شناسانی که با درگیر کردن خود با این موجودات فریبنده توانسته‌اند بر ترس‌شان غلبه کنند.

اخبار,اخبار گوناگون,عنکبوت

 

تابناک با تو

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------