۱۰ اتفاق بدی که در روز جمعه سیزدهم افتاده است!



روز جمعه ای که به سیزدهم ماه بیفتد را جمعه سیزدهم می نامند که به یک روز نحس و شوم معروف است و فوبیای این روز “friggatriskaidekaphobia” نام دارد. اعتقاد مردم برخی از کشورها به قدری به نحسی این روز زیاد است که در چنین روزی آمار خرید و فروش، سفر و ارتباطات بیزنسی هم کم می شود.

 

بمباران کاخ باکینگهام در جنگ جهانی دوم

اخبار,اخبار گوناگون

 

به گزارش روزنامه نیویورک دیلی نیوز کاخ باکینگهام در روز جمعه سیزدهم سپتامبر ۱۹۴۰ توسط نیروهای آلمان بمباران و کلیسای کاخ ویران شد. این حادثه تکان دهنده زمانی رخ داد که ملکه و پادشاه هر دو در کاخ حضور داشتند.

 

مرگ توپاک شکور

اخبار,اخبار گوناگون

 

قتل توپاک شکور خواننده مشهور رپ آمریکایی یکی از مرموزترین قتل هایی است که حل نشده باقی مانده است. نظرات زیادی در رابطه با قتل توپاک داده شده است. برخی معتقدند او به دست دوستش سوگ نایت کشته شده و برخی دیگر کریستوفر والاس را متهم می دانند. توپاک در روز هفتم سپتامبر سال ۱۹۹۶ با ضربت چهار گلوله راهی بیمارستان شد و در روز جمعه سیزدهم سپتامبر از دنیا رفت.

 

برخورد صاعقه با نوجوان ۱۳ ساله در انگلیس

اخبار,اخبار گوناگون

 

به گزارش روزنامه دیلی میل یک نوجوان ۱۳ ساله بریتانیایی در طی یک نمایش هوایی با صاعقه برخورد کرد اما نکته جالب و مرموز این حادثه اینجاست که فقط شانه های او دچار سوختگی شد.

 

حمله وحشیانه به کیتی گنووس

اخبار,اخبار گوناگون

 

قتل کیتی گنووس در روز سیزدهم مارس ۱۹۶۴ اتفاق افتاد. کیتی در چنین روزی توسط قاتل “وینستون موسلی” به طرز وحشیانه ای به قتل رسید. علت شهرت این جنایت این است که حدود ۳۸ نفر صدای جنایت را شنیده بودند اما هیچکدام با پلیس تماس نگرفته بودند.

 

غرق شدن کشتی کاستا کونکوردیا

اخبار,اخبار گوناگون

 

کشتی کنکوردیا در روز جمعه سیزدهم ژانویه سال ۲۰۱۲ در اقیانوس غرق شد. این کشتی بزرگ ترین کشتی مسافربری و تعداد مسافران آن دو برابر کشتی تایتانیک بود. در این حادثه ۳۲ نفر کشته شدند و کاپیتان کشتی به جرم قتل عام محکوم شد.

 

سیلاب رکورد شکن کانزاس

اخبار,اخبار گوناگون

 

در سیزدهم جولای ۱۹۵۱ آب های باران زمین های ایالت کانزاس را پوشانید. شهرهای منهاتن، لاورنس و توپکا تحت تاثیر طوفان قرار گرفتند و بیشتر از ۲ میلیون هکتار زمین در اثر سیلاب تخریب شد. مخازن نفت زیادی در این حادثه آتش گرفتند و مسافران قطارها به مدت ۴ روز در قطار گیر افتادند. مردم کانزاس این حادثه را جمعه سیاه نامیدند.

 

سقوط هواپیمای ۵۷۱ در کوه های آند

اخبار,اخبار گوناگون

 

پرواز ۵۷۱ اروگوئه در تاریخ ۱۳ اکتبر ۱۹۷۲ به مقصد شیلی در کوه های آند سقوط کرد. مسافران بعد از حادثه در بدنه هواپیما مخفی شدند و از گوشت مسافران مرده تغذیه می کردند. عملیات نجات ۱۰ روز بعد از حادثه منتفی شد اما ۷۲ روز بعد ۲ نفر از مسافران زنده پیدا شدند. به گفته نجات یافتگان ۱۶ نفر دیگر از مسافران در کوه های آند به دام افتاده اند.

 

تولد نخستین استاد اعظم گروه تروریسستی کو کلاس کلان

اخبار,اخبار گوناگون

 

نیتن بدفورد فارست متولد ۱۳ جولای ۱۸۲۱ ژنرال سواره نظام ارتش جنوب متهم به کشتار پادگان پیلو است که بیش از ۲۰۰ سرباز غیرمسلح را به قتل رسانده است. او سپس عضو گروه کو کلاکس کلان می شود و سمت استاد اعظم را در گروه می گیرد.

 

کامپیوترها قربانی ویروس جمعه سیزدهم

اخبار,اخبار گوناگون

 

در سیزدهم ژانویه سال ۱۹۸۹ یک ویروس کامپیوتری در انگلیس شایع می شود و صدها کامپیوتر تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته و اطلاعات شخصی آن ها خود به خود حذف می شد.

 

نزدیک ترین شهاب سنگ در سال ۲۰۲۹ در روز جمعه سیزدهم

اخبار,اخبار گوناگون

 

به گفته سایت خبری Geek.com پیش بینی شده است که در تاریخ سیزدهم آوریل سال ۲۰۲۹ قرار است شهاب سنگ بزرگی تا ۲۲ هزار مایلی کره زمین نزدیک شود که نزدیک ترین فاصله ممکن در تاریخ شهاب سنگ هاست. درست است که شهاب با زمین برخورد نمی کند اما نزدیک بودن آن تاثیرات مخرب خود را خواهد داشت.

 

برترین ها

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------