نخستین رستوران ناشنوایان در ایتالیا



اخبار,اخبار گوناگون,رستوران ناشنوایان در ایتالیا

زن جوان ایتالیایی «والریو اولیوتی» مدت کوتاهی است که رستوران «وان سنس» One Sense ، نخستين رستوران را برای ناشنوایان در رم پایتخت ایتالیا افتتاح کرده است تا مفهوم معلولیت را تغییر دهد.

 

ایده ی ایجاد این رستوران از گفتگوی بین والریو و مادرش شکل گرفت. او درباره ی تمایل خود برای رفتن به جایی گفت که بتواند در آنجا راحت باشد و با دوستانش آزادانه و راحت غذا بخورد، جایی که هیچ مانعی برای ناشنوایان نداشته باشد.

اخبار,اخبار گوناگون,رستوران ناشنوایان در ایتالیا

 

والریو خود یک ناشنوا است که در سه سالگی شنوایی خود را بر اثر یک بیماری ویروسی از دست داد. او برای افتتاح این رستوران سه سال پژوهش انجام داد و از سرآشپزی به نام «فابیو کامبولی» کمک گرفت. آنها منطقه ی گارباتلا در رم پایتخت ایتالیا را به عنوان محل افتتاح رستوران انتخاب کردند زیرا رفتن به آنجا با وسایل حمل و نقل عمومی کار ساده ای است.

 

وان سنس 450 مترمربع و یک فضای بزرگ در فضای آزاد دارد. علاوه بر این، دستشویی های رستوران با زبان اشاره تزیین شده اند، در حالی که منو با عدد ها و کدهایی که قابل فهم هستند، متمایز می شوند.

 

در میز اصلی رستوران، دو زنگ وجود دارد که زمانی که به آنها ضربه زده می شود، روشن می شوند تا توجه پیشخدمت های ناشنوا را جلب کنند؛ این پیشخدمتها برای کار در رستوران یک دوره کوتاه و فشرده آموزش دیده اند.

اخبار,اخبار گوناگون,رستوران ناشنوایان در ایتالیا

تابناک با تو

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------