حیواناتی که نمی‌دانستید می‌توانند حرف بزنند



همه این حیوانات روش خودشان را برای برقراری ارتباط با انسان دارند و چیزهایی که می‌گویند واقعا شگفت انگیز و گاهی خنده دار است.

 

کلاغ

کلاغی به نام «جولیان» کمتر از یک سال داشت که یک کوهنورد در کانکتیکات او را پیدا کرد. جولیان بیمار بود و بالش شکسته و عفونی شده بود، به همین دلیل او را به مرکز توانبخشی حیوانات فرستادند تا زخم‌هایش درمان شود و از آن زمان همانجا زندگی می‌کنند. اگر چه او دیگر نمی‌تواند پرواز کند، اما روحیه خود را از دست نداده است. جولیان حرف زدن را دوست دارد و با گوش دادن به حرف‌های کسانی که از او مراقبت و بازدید می‌کنند کلمات و عبارات زیادی را یاد گرفته است.

اخبار,اخبار گوناگون

 

 نهنگ قاتل

ویکی نهنگ قاتلی است که در فرانسه زندگی می‌کنند. دانشمندان او را بررسی کردند تا ببینند آیا می‌تواند حرف‌ زدن انسان را تقلید کنند و از توانایی او شگفت زده شدند. ویکی می‌تواند چند کلمه از جمله «سلام»، «بای بای» و «امی» که نام مربیش است را تکرار کند. حرف زدن ویکی دقیقا مثل انسان نیست، اما می‌توانید بفهمید چه می‌گوید. دانشمندان حرف زدن حیوانات را نشانه هوش زیاد آن‌ها می‌دانند.

اخبار,اخبار گوناگون

 

سار اروپایی

بوباس، سار اروپایی، جوجه کوچکی بود که صاحبش آن را در جاده پیدا کرد. سار‌های اروپایی گونه بسیار پر سر و صدایی هستند. صاحب بوباس می‌گوید این پرنده عباراتی کرد که به صورت روزمره می‌شنید را تکرار کرد، مثل «سلام بوباس» «تو خیلی نازی» و «تو خیلی زیبایی». بوباس واقعا صاحبش را دوست دارد و همیشه کنار اوست.

اخبار,اخبار گوناگون

 

فیل‌ها

کوشیک، فیل ۲۲ ساله‌ای است که در باغ وحش کره جنوبی زندگی می‌کند و از سال ۲۰۰۶ بازدیدکنندگان را با توانایی عجیب خود شگفت زده کرده است. او می‌تواند حرف بزند، اما برای این کار از دهانش استفاده نمی‌کند. در واقع او نوک خرطومش را در دهانش می‌گذارد تا صدای انسان را تقلید کند. کوشیک علاوه بر تقلید کلمات می‌تواند صدا و لحن انسان را هم هنگام مکالمه تقلید کند.

اخبار,اخبار گوناگون

 

اورانگوتان‌ها

راک، اورانگوتانی است که در باغ وحش ایندیاناپولیس زندگی می‌کند و از سال ۲۰۱۲ سوژه تحقیقات زبان است. این تحقیق شامل تقلید صداها و لحن‌های مختلف است. راکی صدا‌های جدید را یاد گرفت و حتی لحن فردی که صحبت می‌کرد را تقلید کرد. اگر کسی با صدای آهسته حرف می‌زد راکی هم آهسته جوابش را می‌داد.

اخبار,اخبار گوناگون

 

طوطی خاکستری آفریقایی

احتمالا شنیده اید که طوطی‌ها می‌توانند حرف بزند، اما انیشتین، طوطی آفریقایی ۳۱ ساله که در باغ وحش تنسی زندگی می‌کند حداقل ۲۰۰ کلمه و صدا بلد است. او همیشه در حال یادگیری چیز‌های جدید است. مثلا به تازگی یاد گرفته غرش ببر را تقلید کنند.

اخبار,اخبار گوناگون

 

هاسکی سیبری

سگ‌ها نمی‌توانند از زبان و لب‌هایشان برای ایجاد کلمات استفاده کنند، اما سعی می‌کنند با استفاده از صدا‌هایی که از ما می‌شنوند، صدا‌هایی تولید کنند که شبیه کلمات مثل «نه» یا «دوستت دارم» و ... به نظر برسد. مثلا بلیز، سگ هاسکی وقتی صاحبش می‌گوید به لانه اش برود می‌گوید: «نه».

اخبار,اخبار گوناگون

 

مرغ چنگ

مرغ چنگ می‌تواند هرچیزی که می‌شنود را تقلید کند، از صدای تفنگ لیزری در بازی‌های ویدئویی تا صدای یک پرنده دیگر در طبیعت. این صدا‌ها آنقدر واقعی هستند که به سختی می‌توان باور کرد یک پرنده آن را تولید می‌کند.

اخبار,اخبار گوناگون

 

گربه‌های بنگال

منگو‌، گربه بنگالی است که به نظر می‌رسد واقعا می‌شنود و جواب می‌دهد. منگو حرف زدن را دوست دارد، اما صاحبش می‌گوید چیزهای مورد علاقه او بوسیدن دیگران و سفر کردن است.

اخبار,اخبار گوناگون

 الهام مظفری/ برترین ها

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------