اسرار کشتی ارواح در ساحل میانمار



اخبار,اخبار گوناگون,کشتی ارواح در ساحل میانمار

یک کشتی بزرگ و زنگ‌زده توسط یک ماهیگیر در سواحل میانمار پیدا شده که هیچ‌کس در آن حضور ندارد. آنها نام این کشتی را «کشتی ارواح» گذاشته‌اند.

پلیس میانمار درحال بازرسی از یک کشتی کانتینری زنگ‌زده است که به طرز اسرارآمیزی در نزدیکی یانگون توسط یک ماهیگیر دیده شده است.

 

این کشتی ۱۷۷متری که نامش «سام راتولانگی پی‌بی ۱۶۰۰» است، اوایل هفته جاری در نزدیکی یانگون، پایتخت تجاری میانمار مشاهده شد.

 

پلیس یانگون در بیانیه‌ای گفته است؛ کشتی در ساحل یانگون به گِل نشسته است. این کشتی پرچم اندونزی را دارد.

 

دبیرکل اتحادیه دریانوردان میانمار به روزنامه میانمار تایمز گفته است؛ کشتی هنوز سالم است و اخیرا رها شده است. او گفته است این کار قطعا دلیلی داشته است.

 

به گزارش خبرگزاری نیوز١٨، ماهیگیری که این کشتی را دید، به سراغ آن آمد و نام «سام راتولانگی پی‌بی ۱۶۰۰» را روی این کشتی خواند. این کشتی در ١١کیلومتری ساحل تجاری میانمار به گِل نشسته است.

 

پرسنل نیروی دریایی میانمار برای بررسی این کشتی وارد آن شدند و در پست فیس‌بوکی در روز جمعه اعلام کردند که هیچ ملوانی در کشتی نیست و این کشتی کاملا خالی است. در این پست فیس‌بوکی آمده است: «به نظر می‌رسد که این کشتی یک‌بار توسط کشتی دیگری شناور شده است، چراکه دو کابل بزرگ پاره شده در سر این کشتی به گِل نشسته پیدا شده است.»

 

خبرگزاری فرانسه می‌گوید؛ آخرین محلی که این کشتی دیده شده، در ‌سال ۲۰۰۹ در سواحل تایوان بوده است.

 

اسناد ضبط‌شده راداری نیروی ساحلی میانمار نشان می‌دهد که دو کشتی در روزهای یکشنبه و دوشنبه در رودخانه‌های یانگون و سیتاگون که به خلیج مارتابان وارد می‌شوند، حرکت کرده‌اند. براساس این اطلاعات و یافته‌ها، نیروی دریایی میانمار شروع به جست‌وجو برای کشتی دوم کرد و یک کشتی مستقل را در ٨٠کیلومتری سواحل یانگون یافت که ١٣ خدمه اندونزیایی در آن بودند.

 

در پست فیس‌بوکی آمده است که پس از پرس‌وجو از خدمه این کشتی مستقل، نیروی دریایی دریافت که این کشتی در تاریخ ١٣ آگوست، از جاکارتا حرکت کرده و کشتی قدیمی را با خود به سمت یک کارخانه کشتی‌سازی در بنگلادش حمل کرده است.

 

نیروی دریایی اعلام کرده است: «آنها وقتی وارد جنوب رودخانه یانگون شدند، با شرایط بد

آب ‌و هوایی روبه‌رو شدند و کابل‌هایی که به کشتی قدیمی متصل بودند، پاره شدند. به این ترتیب، کشتی قدیمی به تنهایی روی آب شناور شد و امواج آن را دور کردند، به‌طوری که دیگر نمی‌شد آن کشتی را دنبال کرد و به مسیر ادامه داد.»

 

به این ترتیب، امواج و هوای طوفانی، این کشتی را به ساحل میانمار آورد و این کشتی ١٧٧متری در آن‌جا به گِل نشست و یک ماهیگیر آن را دید.

 

کشتی‌های قدیمی و از کارافتاده، غالبا توسط کشتی‌های دیگر به سمت ایالت شیتاگونگ در جنوب بنگلادش حمل می‌شوند. در این ایالت، صنعت پررونق تعمیر یا اوراق‌کردن کشتی‌های شکسته و از کارافتاده وجود دارد.

 

طبق وب‌سایت ترافیک دریایی، که حرکت کشتی‌ها را در سراسر جهان فهرست‌بندی می‌کند، این کشتی قدیمی کانتینری در‌ سال ٢٠٠١ ساخته شده و وزن آن بیش از ٢٦‌هزار تن بوده است. با این حال، نیروی دریایی میانمار اعلام کرده است که همچنان به تحقیقات در این زمینه ادامه خواهد داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------