پیام هشدار خشکسالی در اروپا بر روی سنگ‌های تاریخی؛ اگر مرا می‌بینید، گریه کنید!



اخبار,اخبار گوناگون

سنگ‌های تاریخی اروپا از وقوع خشکسالی در این قاره سبز خبر می‌دهند.

به گزارش فارس، متون نوشته شده بر سنگ‌های تاریخی حاوی پیام‌هایی عجیب در رود اروپایی البه است که از رخ دادن خشکسالی خبر می‌دهد.

 

براساس گزارش «لایو ساینس»، از گذشته‌ تاکنون ساکنان اروپای مرکزی به خصوص شهرهای اطراف رود البه در زمان‌های وقوع خشکسالی پیام‌های مختلفی در مورد کم‌آبی را بر روی سنگ‌هایی که در دیواره این رود قرار داشته‌اند، می‌نوشتند.

اخبار,اخبار گوناگون

 

زمانی که سطح آب این رود در حالت عادی و مطلوبی باشد این سنگ‌ها به همراه پیامشان در زیر آب قرار می‌گیرند و دیده نمی‌شوند اما هنگامی که سطح آب پایین می‌آید نوشته‌ها ظاهر شده و در ابتدایی‌ترین شیوه ساکنان این مناطق را از وقوع خشکسالی و وضعیت آب آگاه می‌کند.

 

براساس گزارش «گجت‌نیوز»، قدیمی‌ترین سنگی که به تازگی از آب رود البه بیرون زده است به قرن هفدهم و سال 1616 مربوط می‌شود؛ بر روی این سنگ به زبان آلمانی نوشته شده که «اگر مرا می‌بینید، گریه کنید».

 

از طرف دیگر، با وجود پیشرفت‌های تکنولوژی و تغییر وضع زندگی انسان‌ها نسبت به گذشته‌های دور، به نظر می‌رسند که شرایط آب و هوایی سیاره ما در حال رسیدن به وضعیتی است که کاری جز گریه کردن برای آن، برای بشریت باقی نمی‌ماند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------