رسوایی‌های بزرگ خانواده سلطنتی بریتانیا



اخبار,اخبار گوناگون,خانواده سلطنتی بریتانیا

در طول سال ها خانواده سلطنتی بریتانیا رسوایی های بسیاری را به بار آورده اند که می توان از آن ها سریال های طولانی ساخت؛ از خیانت های رسوا کننده تا مهمانی های عریان در اتاق هتل ها.

شاید باورکردنی نباشد که یکی از قابل احترام ترین و پرطرفدارترین خانواده ها در جهان به همان اندازه نیز رسوایی داشته باشد. در طول سال ها خانواده سلطنتی بریتانیا رسوایی های بسیاری را به بار آورده اند که می توان از آن ها سریال های طولانی ساخت؛ از خیانت های رسوا کننده تا مهمانی های عریان در اتاق هتل ها. در ادامه ی این مطلب می خواهیم شما را با رسوایی های و ماجراهای جنجالی خاندان سلطنتی بریتانیا آشنا کنیم که این خانواده دوست دارند هیچ گاه در کتاب های تاریخ ثبت نشوند.

 

1- شاهزاده هری معتاد به مهمانی های شبانه

 

امروزه همه او را به رابطه ی عاطفی بسیار زیبا و پرحرارتش با مگان مارکل می شناسند اما همین چند سال پیش در سال 2012 همه شاهزاده هری را به عنوان پسر وحشی خاندان سلطنتی بریتانیا می شناختند . در آگوست سال 2012، وقتی عکس هایی از شاهزاده هری نیمه عریان در حال رقص و پایکوبی در لاس وگاس منتشر شد دردسر بزرگی برای کاخ باگینگهام به وجود آمد. در رسانه ها گفته شد که شاهزاده هری به شدت به مهمانی های شبانه علاقه دارد و همه را به یاد سال 2005 انداخت که در آن هری جوان لباسی با نشان صلیب شکسته نازی ها در یک مهمانی حاضر شد. وی هر دو بار عذرخواهی کرد و اعلام کرد که با رفتارهای نسنجیده اش، به آبروی خود و خانواده اش لطمه وارد کرده است. البته از آن سال به بعد هنوز رفتارهای زننده مشابهی از او دیده نشده است.

 

اخبار,اخبار گوناگون,شاهزاده هری

  

2- رقص مضحک شاهزاده ویلیام

 

در مقایسه با برادر کوچکترش، شاهزاده ویلیام رسوایی های بسیار کمتر و خفیف تری دارد اما این بدان معنا نیست که این رسوایی ها شرم آور نبوده اند. برای مثال در مارس 2017، ویدیوهایی از او در حال رقصیدن در یک کلوب شبانه در سوییس منتشر شد که حرکات شرم آور او را به تصویر می کشید و خود شاهزاده ویلیام نیز از دیدن آن ها شرمسار شده بود. این مثال تنها یکی از مواردی بود که در آن شاهزاده ویلیام با دوستانش آبروریزی به راه انداخته بودند. همچنین روزنامه ی سان عکس هایی از او و دوستانش را در حال خوشگذرانی با یک مدل 24 ساله استرالیایی منتشر کرد. به همین دلیل جای تعجب نداشت که بعدها یکی از رسانه ها اعلام کرد که کیت میدلتون از فرارهای آخر هفته همسرش به عنوان تفریح با دوستان اصلا خوشحال نیست.

 

اخبار,اخبار گوناگون,شاهزاده ویلیام

  

3- عکس های نیمه عریان کیت میدلتون

 

در یک سفر تفریحی در ایام تعطیل به فرانسه در سال 2012، یک پاپاراتزی عکس هایی از کیت میدلتون را در حالی که نیمه عریان بود در ساحل گرفت. این عکس ها بعداً در مجله ای فرانسوی به چاپ رسیده و برخی عکس های دیگر از روزنامه های معروف فرانسه سر درآوردند. این ماجرا باعث ناراحتی خانواده سلطنتی شده و آن ها را به یاد موردی مشابه در دوران ملکه دایانا می انداخت. بدین ترتیب در سال 2013 تحقیقاتی در این باره توسط پلیس فرانسه به راه افتاده و تا سال 2017 حدود 6 مرد در رابطه با این رسوایی به دادگاه فرا خوانده شدند.

 

در هنگام برگزاری دادگاه، خطابه ای از جانب شاهزاده ویلیام برای حاضرین در دادگاه قرائت شد که بدین مضمون بود:" من و همسرم فکر می کردیم که می توانیم برای چند روز کوتاه به فرانسه رفته و در ویلایی شخصی که به یکی از اعضای خانواده ام تعلق داشت از حریم شخصی خود لذت ببریم. ما فرانسه و فرانسوی ها را می شناختیم و می دانیم که آن ها بسیار مبادی آداب بوده و به زندگی خصوصی دیگران احترام می گذارند از جمله مهمانانشان. روش پنهانی که برای گرفتن این عکس ها اتخاذ شده برای ما بسیار شوکه کننده بوده زیرا حریم خصوصی ما را نقض کرده است".

 

اخبار,اخبار گوناگون,کیت میدلتون

 

4- تماس تلفنی چارلز با معشوقه اش

 

چیزهای زیادی در مورد سقوط ازدواج شاهزاده چارلز و پرنسس دایانا نوشته شده و هنوز نیز نوشته می شود. اما چندین مورد بحث برانگیز همواره در خاطره ها باقی خواهد ماند از جمله تماس تلفنی که شاهزاده چارلز در دسامبر 1989 با معشوقه اش به نام کامیلا پارکر باولز داشته و در آن این دو در مورد مسایل شخصی شوخی های زننده می کنند. این نوار صوتی بعدها در سال 1993 به دست رسانه ها رسیده و رسوایی به بار آورد. چارلز و دایانا یک بار دیگر در سال 1992 با یک تماس تلفنی درز کرده به رسانه ها دچار دردسر شده و در نهایت در سال 1996 این دو از هم جدا شدند و تنها یک سال بعد دایانا در یک حادثه دلخراش رانندگی در پاریس کشته شد. اما چارلز و باولز از این رسوایی رهایی یافته و در سال 2005 با هم ازدواج کردند و تا به امروز نیز در کنار هم مانده اند.

 

اخبار,اخبار گوناگون,شاهزاده چارلز

  

5- روابط نامناسب فرگی

 

ازدواج سارا فرگوسن با شاهزاده اندرو با حواشی و رسوایی های بسیاری همراه بود به ویژه در ماه های پایانی زندگی مشترکشان که به جدایی این دو در سال 1992 انجامید. در میان روابط نامشروع و رسوایی های بزرگ فرگوسن می توان به رابطه ی او با یک تاجر نفتی اهل تگزاس به نام استیو وایت اشاره کرد که برای مدتی در مراکش و جنوب فرانسه با هم به تعطیلات رفته بودند آن هم تنها برای تهدید و ترساندن ملکه. بر اساس ادعاهای روزنامه نیویورک تایمز، عکس های زیادی از این دو در تعطیلاتشان در سال 1992 به رسانه های بریتانیایی راه یافت که باعث شد اندرو که آن زمان در یک ماموریت سلطنتی به سر می برد به شدت عصبانی شده و فرآیند جدایی این دو تسریع شود.

 

اما زمانی که هنوز پس لرزه های این رسوایی نخوابیده بود یک رسوایی دیگر در ماه آگوست رخ داد و آن زمانی بود که روزنامه دیلی میرور عکس هایی رسوا کننده از فرگوسن را در تعطیلات سنت توپاز با مشاور اقتصادی اش جان برایان و دو دخترش به چاپ رساند. با وجود تمامی این رسوایی ها، اندرو و فرگوسن تا سال 1996 از هم جدا نشدند و فرگوسن همچنان به حضور هر ساله خود در رسانه های زرد ادامه می دهد.

 

اخبار,اخبار گوناگون,سارا فرگوسن

 

6- داستان رشوه دهی فرگی

 

در سال های اخیر، اعمال فرگوسن همواره تیتر اول رسانه های خبری بوده است؛ از تخلفات مالی گرفته تا داستان های تعجب برانگیز در مورد کشور ترکیه. اما بزرگ ترین رسوایی او در یک دهه اخیر در ماه می 2010 اتفاق افتاد که در آن ویدیویی از او در حال رشوه دادن به یک روزنامه نگار برای اطلاعاتی در مورد همسر سابقش در ازای 750.000 دلار منتشر شد. البته ماه بعد از این ماجرا، فرگوسن در مصاحبه با اپرا وینفری این کار را احمقانه خوانده و به طور ضمنی محتویات ویدیو را تایید کرد و البته ادعا کرد که در هنگام ضبط این نوار ویدیویی در حالت مستی به سر می برده است.

 

اخبار,اخبار گوناگون,سارا فرگوسن

  

7- رسوایی های بی پایان شاهزاده اندرو

 

حتی بدون درام های فرگی نیز زندگی شاهزاده اندرو، دومین پسر ملکه الیزابت، با فهرست بی پایانی از رسوایی ها روبرو بوده است. بر اساس گزارش روزنامه تلگراف روابط عاشقانه ی فراوان و زندگی مجلل او با پول مالیات دهندگان بریتانیایی باعث شده که القاب خاصی به این شاهزاده داده شود که هنوز نیز از آن ها در فضای عمومی این کشور استفاده می شود. از همه بدتر این که او با دیگر کشورهای جهان و دیکتاتورهای سایر کشورهای جهان ارتباطات دردسرسازی داشته است و رسوایی های اخلاقی او همواره تیتر اول روزنامه ها و مجلات معتبر بوده است.

 

اما یکی از بدترین رسوایی های او رابطه ی نزدیکش با جفری اپستین است که یک میلیاردر سرشناس و کسی بود که تجاوز جنسی او به اثبات رسیده و حتی در سال 2008 به خاطر ترویج فاحشه گری به 18 ماه زندان محکوم شده بود. مدت کوتاهی پس از آزادی اپستین از زندان عکس هایی از او با شاهزاده اندرو در سنترال پارک منتشر شد.

 

حتی فاش شد که وی با یک دختر 17 ساله که ادعا می شد برده جنسی اپستین بوده رابطه داشته است که این موضوع باعث شد شاهزاده اندرو از نمایندگی ویژه سازمان تجارت و سرمایه گذاری بریتانیا استعفا دهد. بعدها وی به آزار جنسی دختری 17 ساله به نام ویرجینیا رابرتز متهم شده و البته کاخ باکینگهام در رد این ادعاها بیانیه ای را برای دادگاه ارسال نمود.

 

اخبار,اخبار گوناگون,شاهزاده اندرو

  

8- طلاق بحث برانگیز پرنسس آن

 

در آوریل 1989، پرنسس آن، تنها دختر ملکه الیزابت دوم با شایعاتی مواجه شد که باعث شد زندگی مشترک او با کاپیتان مارک فیلیپس در آستانه فروپاشی قرار بگیرد. ماجرا از این قرار بود که بر اساس گزارش روزنامه سان 4 نامه عاشقانه توسط یکی از میرآخوران ملکه به نام تیموتی لارنس برای وی فرستاده شده بود. کاخ باکینگهام در نهایت مجبور شد وجود نامه ها را تایید نماید و در ماه آگوست همان سال آن و فیلیپ از هم جدا شدند. در سال 1991 مشخص شده که فیلیپ از یک رابطه ی خارج از ازدواج پسری با نام مستعار بانی دارد. سال بعد دادگاه طلاق آن و فیلیپ را به طور رسمی اعلام کرد. در سال 2012 گزارش شد که فیلیپ همسر دوم خود را به خاطر زنی که 30 سال از خودش کوچک تر بوده رها کرده است. به نظر می رسد رسوایی در این خانواده پایانی ندارد.

 

اخبار,اخبار گوناگون,پرنسس آن

 

منبع: برترین ها

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------