با مرد کوچک عنکبوتی ایران بیشتر آشنا شویم



اخبار,اخبار گوناگون,آرات حسینی

یکی از واقعیت‌هایی که در دنیای مدرن به آن توجه ویژه می‌شود این است که استعدادها و توانایی‌های خاص کودکان در سنین پایین شناسایی ‌شده و کودک از همان ابتدا در مسیر استعدادهایی که دارد براساس علاقه‌مندی‌هایش هدایت می‌شود.

برخی کودکان بنا به ویژگی‌های ژنتیکی مهارت‌های ذهنی و حتی جسمی قابل‌توجهی را از خود نشان می‌دهند که در صورت شناخت صحیح و به‌موقع می‌تواند تحول‌آفرین باشند.

 

آرات حسینی یکی از کودکان و چهره‌های معروف است که به‌واسطه مهارت‌هایی که در انجام حرکات ورزشی دارد به این شهرت دست پیداکرده و البته شهرتش فراتر از مرزهای ایران هم رسیده و در رخدادهای بین‌المللی درزمانی که کمتر از سه سال داشته شگفتی آفریده است.

 

قدرت عجیب در 3 ‌ماهگی!

آرات حسینی متولد 8 مهر 92 است. پدرش درباره مهارت‌هایش می‌گوید: «از سه‌ماهگی متوجه شدیم دست‌های آرات قدرت بیشتری نسبت به سنش دارد و این موضوع در شش‌ماهگی بیشتر خودش را نشان داد و شک‌مان به‌یقین تبدیل شد لذا با او تمرین‌های خیلی ساده انجام می‌دادم و از همان‌جا تصمیم گرفتم تمام‌وقت با او کار کنم.»

 

سرنوشت آرات در اینجا با حمایت و تشخیص پدرش تغییر می‌کند. پدر هیچ‌گاه به‌صورت حرفه‌ای ورزش نکرده اما خود را عاشق ورزش می‌خواند و بتدریج باکارهایی که روی آرات انجام می‌دهد هم با او بازی می‌کند و هم حرکات نمایشی زیبایی به او آموزش می‌دهد و البته هیچ وقت مشورت گرفتن از افراد متخصص را فراموش نمی‌کند.

 

آرات بتدریج بزرگ شده و موفق می‌شود حرکات نمایشی خیره‌کننده‌ای از خود به نمایش بگذارد که برای سنی که دارد شگفت‌انگیز به‌حساب می‌آید.

 

تاتی‌تاتی تا موفقیت

کار کردن با کودکان جزو یکی از سخت‌ترین کارهایی است که هرکسی از پسش برنمی‌آید چراکه عموماً کودکان بازیگوش هستند و نمی‌توان مجبورشان کرد هر کاری را که ما دوست داریم انجام دهند. آنها درعالم کودکی خود سیر می‌کنند و هر کاری را که خودشان دوست داشته باشند، انجام می‌دهند. پدر آرات اما با مهارت خاصی مواردی که آرات توانایی انجامشان را داشته است در قالب بازی و فعالیت‌هایی که او دوست دارد به او آموزش می‌دهد.

 

در دوسالگی این تلاش‌ها نتیجه می‌دهد و ویدئوهای او موردتوجه رسانه‌های خارجی قرار می‌گیرد و نشریه انگلیسی دیلی میل با انتشار گزارشی به او می‌پردازد و از اینجا به بعد آرات در مسیر شهرت قرار می‌گیرد. با توجه روزنامه‌های خارجی، آرات داخل کشور هم مطرح شده و هرروز به تعداد دنبال‌کنندگانش در صفحات مجازی افزوده می‌شود.

 

کودکان نابغه

در روان‌شناسی به کودکانی نابغه گفته می‌شود که کمتر از 10 سال سن داشته و عملکردی فراتر از هم‌سن‌وسال‌های خوددارند و در موارد مربوط به هوش عملکردی بهتر و بیشتر از یک بزرگسال دارند. در رابطه با آرات این توانایی‌ها از نوع جسمی است و البته هوش بالای او در یادگیری مهارت‌های جدید بسیار قابل‌توجه است.

 

پدرش در این زمینه می‌گوید: «در حال حاضر که آرات چهار سال و نیم دارد کارهای جدید مانند موتورسواری را فقط در چند دقیقه یاد می‌گیرد و آن را با مهارت خاصی انجام می‌دهد. مثال‌هایی از این‌ نوع زیاد است و آرات باعلاقه به سمت تجربیات جدید می‌رود.» نبوغ آرات و مهارت و قدرت بدنی مثال‌زدنی اش او را به فراتر از مرزهای کشور برده است. دو بار در دو برنامه جداگانه در چین، یکی عجیب‌ترین‌های جهان که در آن افراد در سنین مختلف از سراسر دنیا آمده بودند و آرات کوچک‌ترین شرکت‌کننده و جزو سوپراستار آن برنامه شد و در لیست 10 اعجوبه‌برتر قرار گرفت. دومین برنامه‌ به نام کودکان اعجوبه که همه زیر 15 سال بودند که آرات در این مسابقه هم کوچک‌ترین شرکت‌کننده بود و در این برنامه فیلمش جزو پربیننده‌ترین فیلم شناخته شد و آنها اولین‌بار جایزه‌ای ویژه برای یک شرکت‌کننده در نظر گرفتند و آن‌هم گردش در شانگهای و جشن تولدی بزرگ برایش بود. در استرالیا هم در برنامه Little big Show شرکت کرد و بی‌اغراق توانست همه حضار را تحت تأثیر حرکاتش قرار دهد و سفری هم به فیلیپین داشت که در آنجا نیز خوش درخشید.

 

نقدها و انتقادها

یکی از چالش‌های مهمی که کودکان اعجوبه با آن مواجه می‌شوند این است که فرصتی برای کودکی و بازی‌های کودکانه ندارند و این موضوع را برخی افراد که با برنامه‌های زندگی آرات آشنا نیستند همواره مطرح می‌کنند و نگران آسیب‌های روحی ـ روانی وارده به او هستند. پدر آرات در این باره می‌گوید: «آرات مانند سایر کودکان بازی می‌کند و دنیای کودکانه خود را دارد اما همه‌چیز برنامه‌ریزی‌شده است و وقتش را تلف نمی‌کند و باهم سن و سال‌های خودش ارتباط دارد و بازی می‌کند و بتدریج و با حفظ عالم کودکی مهارت‌های جدیدی را در قالب بازی به دست می‌آورد. از طرفی برخی نقدها مربوط به نحوه انجام حرکات نمایشی است و معمولاً سن و سال او در نظر گرفته نمی‌شود و منتقدان انتظار دارند او مانند یک بزرگسال حرکات نمایشی را بدون عیب و نقص انجام دهد، اما بعد از موفقیت‌های بین‌المللی نقد و انتقادها کمتر شد.»

 

مهارت‌ها سر به فلک کشیده است

آرات برای انجام مهارت‌های جدید یا ورزشی جدید استعداد بالایی دارد و فیزیک بدنش هم به او این اجازه را می‌دهد که به‌سرعت توانایی جدیدی کسب کند. صخره نوردی، فوتبال، شنا، موتورسواری، ژیمناستیک و حرکات‌ آکروباتیک ازجمله فعالیت‌ها و ورزش‌هایی است که آرات به‌خوبی انجامشان می‌دهد و برای برخی از آنها 10 دقیقه و برای برخی دیگر فقط یکی دو روز زمان صرف کرده است. البته درآینده دو رشته ورزشی را به‌طور حرفه‌ای دنبال خواهد کرد. به نظر می‌رسد تلاش‌های پدر آرات می‌تواند از او یک قهرمان ملی و اعجوبه‌ای فراموش‌نشدنی برای آینده بسازد.

اخبار,اخبار گوناگون,آرات حسینی

اخبار,اخبار گوناگون,آرات حسینی

اخبار,اخبار گوناگون,آرات حسینی

اخبار,اخبار گوناگون,آرات حسینی

جام جم آنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------