به این نام‌ها توجه نکنید، حقیقت چیز دیگریست



یک سبزی که در واقع میوه است، خرسی که یک جانور کیسه دار است، کرمی که کاترپیلار است و بسیاری چیز‌های دیگر که به اشتباه نامگذاری شده اند یا نامشان شما را به اشتباه می‌اندازد؛ بنابراین باید توضیحاتی درباره آن‌ها داده شود.

 

عقاب گَر

عقاب تاس یا گر در واقع تاس نیست، این عقاب پر‌های سفیدی روی سرش دارد و تنها عقابی است که منحصر به آمریکای شمالی است. درصورتیکه این عقاب بال‌های خود را باز کند طول آن به ۲.۱ متر می‌رسد و غذای اصلی آن ماهی است.

اخبار,اخبار گوناگون

 

سگ دشتی

سگ دشتی در واقع سگ نیست بلکه یک جونده بامزه است که معمولا در آمریکای شمالی یافت می‌شود. آن‌ها بسیار سختکوش و خانواده محور هستند و تونل‌ها و نقب‌های عمیقی می‌زنند و در دسته‌های بزرگ زندگی می‌کنند.

 

اخبار,اخبار گوناگون

 

بوقلمون

در سال‌های دور، ترک‌ها بوقلمون را از شرق آفریقا به اروپا وارد کردند. در ذهن اروپاییان این پرنده از ترکیه آمده، بنابراین طبیعی است که آن مرغ ترکی یا «Turkey» بنامند.

اخبار,اخبار گوناگون

 

حمام ترکی

حمام ترکی منشا ترکی ندارد بلکه در اصل رومی است. این حمام‌ها در دوران یونانی-رومی مشهور بودند و همیشه یک مکان عالی برای اوقات فراغت، آرامش و برقراری روابط اجتماعی به شمار می‌رفتند.

 

اخبار,اخبار گوناگون

خوک گینه

خوکچه هندی یا خوک گینه نه از گینه آمده و نه اصلا خوک است. بلکه یک جونده است. مطالعات نشان می‌دهد که خوک گینه اولین بار بیش از ۳۰۰۰ سال پیش اهلی شده است.

اخبار,اخبار گوناگون

 

کاترپیلار

کرم ابریشم در واقع کرم نیست بلکه لاروی است که عموما با عنوان کاترپیلار شناخته می‌شود. کرم‌های ابریشم فقط برگ توت می‌خورند و حداقل ۵۰۰۰ سال است وجود دارند اما اکنون دیگر به صورت طبیعی در حیات وحش وجود ندارد.

اخبار,اخبار گوناگون

 

وزغ شاخدار

وزغ شاخدار وزغ نیست بلکه نوعی مارمولک آمریکای شمالی است. حدود ۱۳ نوع مختلف دارد و بسیاری از آن‌ها شبیه بچه اژد‌ها هستند.

اخبار,اخبار گوناگون

 

کوآلا

خرس کوآلا در واقع خرس نیست، بلکه یک جانور کیسه دار بومی استرالیا است. کوآلا‌های مادر فرزند خود را تا شش ماهگی در کیسه هایشان حمل می‌کنند.

اخبار,اخبار گوناگون

 

کرم شب تاب

کرم شب تاب در واقع کرم نیست بلکه یک حشره است که در تاریکی می‌درخشد. حدود ۲۰۰۰ نوع کرم شب تاب با الگوی نور متمایز شناخته شده که در پیدا کردن جفت به آن‌ها کمک می‌کند. 

اخبار,اخبار گوناگون

برترین ها

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------