ماکتی که ساختش 35 سال طول کشید



اخبار,اخبار گوناگون,ماکت شهر رم

موسیلینی برای ساخت ماکت عظیم شهر رم برنامه‌ای در نظر گرفت که به کاری 38 ساله منجر شد.

به گزارش آرل، شهر رم هر ساله به واسطه جاذبه‌های تاریخی خود میزبان میلیون‌ها توریست است که در خرابه‌ها، کلیساهای دوران گوتیک، رنسانس، هنر و معماری این شهر کنکاش می‌کنند. گذر در شهر رم به مثابه یادگیری تغییرات فرهنگی و هنری در طی هزار سال گذشته است. طی یک سفارش توسط موسیلینی برای ساخت یک ماکت عظیم برنامه‌ای در نظر گرفته شد که به کاری 38 ساله منجر شد. اکنون پس از سال‌ها ساخت و ساز طولانی و خسته کننده این ماکت عظیم، بازدیدکنندگان می‌توانند  به واسطه یک ماکت غول پیکر با مقیاس 1:250 شهر را مشاهده کنند. ماکتی که به صورت طرح 1000 ساله خود ساخته شده است.

اخبار,اخبار گوناگون,ماکت شهر رم

اخبار,اخبار گوناگون,ماکت شهر رم

 

این مدل توسط موسیلینی در سال 1933 سفارش داده و در سال 1971 تکمیل شد که تصویری از شهر رم در قرن 4 تحت سلطه کنستانتین اول است و با متریال گچ ساخته شده است. گرچه موسیلینی فقط دستور سفارش ساخت این مدل را داد، اما بسیار از نقشه‌ها، الگوها و مسیرهای باستانی رو طی شهرسازی مدرن از بین رفته بودند. اما با استفاده از نقشه‌های رودولفو لوسیانی (یکی از نقشه‌بردارهای سابق شهر رم) که در سال 1901 آرشیو شده بودند، گیزموندی قادر بود تا هسته اصلی و شاه راههای مرکزی را ترسیم کند. گیزموندی در سال 1950 تمام تغییرات لازم را برای نزدیک‌تر کردن ماکت شهر به طرح رم باستان انجام داد و در زمان مرگ آگوستوس دوم بیشتر تغییرات لازم را لحاظ کرد.

اخبار,اخبار گوناگون,ماکت شهر رم

 

این مدل یکی از بهترین مراکز کلیدی در مطالعات شهری رم باستان است که توسط محققان، دانشجویان و بازدیدکنندگان به مدت یک سال مورد بررسی قرار گرفته است.  ماکتی که ابعاد آن 17 در 17 متر است و ریدلی اسکات، کارگردان مشهور هالیوود هم از برخی نقاط این ماکت (بخصوص کولوسئوم) برای فیلم گلادیتور استفاده کرده است. جزئیات این مدل یک شاهکار محسوب می‌شود و در نوع خود کم‌نظیر است.

اخبار,اخبار گوناگون,ماکت شهر رم

اخبار,اخبار گوناگون,ماکت شهر رم

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------