عجیب ترین مروارید آب شیرین جهان فروخته شد



اخبار,اخبار گوناگون,عجیب ترین مروارید آب شیرین جهان

این اسم از شکل عجیب مروارید گرفته شده است. طول مروارید ۷ سانتیمتر و وزن آن ۱۰۰ گرم است و گفته می شود از دریاچه ای در چین صید شده است؛ دریاچه ای که در نوشته های مارکوپولو آمده که به مرواریدهای سفید و غیر دایره ای شکلش شهرت دارد.

اخبار,اخبار گوناگون,عجیب ترین مروارید آب شیرین جهان

بزرگترین مروارید آب شیرین جهان در یک حراجی در هلند به ارزش نیم میلیون دلار فروخته شد. این مروارید را که متعلق به کاترین کبیر امپراتریس مشهور روسیه بوده است (شیر خفته) هم می نامند.

 

این اسم عجیب از شکل خاص مروارید گرفته شده است. طول مروارید ۷ سانتیمتر و وزن آن ۱۰۰ گرم است و گفته می شود که در قرن هجدهم میلادی از دریاچه ای در چین صید شده است؛ دریاچه ای که در نوشته های مارکوپولو (1298) آمده که به مرواریدهای سفید و غیر دایره ای شکلش شهرت دارد.

 

مروارید بین سال های 1765 تا 1769 توسط یک شرکت تجاری چینی به اروپا برده می شود و جزئی از دارایی های کاترین کبیر شده و پس از  مرگ او گم می شود.

 

پس از آن قرار بود پادشاه ایتالیایی ویکتور امانوئل دوم (1849–1861) مروارید را به دلیل فرم جالبش در عصای پادشاهی خود قرار دهد که به دلیل ورشکستگی نتوانست تا اینکه سرانجام  یک جواهرساز هلندی در سال1865 میلادی آن را خرید.

 

در سال 1979 انجمن «پرل» آمستردام با توجه به ارزش تاریخی مروارید آن را خریداری می کند.

اخبار,اخبار گوناگون,عجیب ترین مروارید آب شیرین جهان

 

یک مروارید شناس هلندی به نام آقای «هانکو زوان» می گوید ارزش این مروارید فقط برای شکل و وزنش نیست، بلکه در طبیعی بودن آن است. انسان ها هیچ گونه دخل و تصرفی در شکل گیری آن نداشته اند و مانند بسیاری از مرواریدهای موجود در بازار کشت شده و مزرعه ای نیست.

 

تابناک با تو

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------