زیباترین جاده های جهان+تصاویر



اخبار گوناگون - زیباترین جاده های جهان+تصاویر

یکی از ویژگی های سفر با خودرو لذت بردن و تماشای مناظر راه است که خود بخش مهمی از یک سفر را تشکیل می دهند. به همین دلیل است که افراد بسیاری سفر با خودروی شخصی را به سایر روش های رفت و آمد ترجیح می دهند.

افراد بسیاری که سالانه به سفر می پردازند، هدفشان مسیر سفر است نه مقصد آن.
به همین دلیل سعی می کنند تا جاده هایی را برای رفت و آمدشان انتخاب کنند که در نوع خود خاص هستند و می توانند تجربه ای بی نظیری از سفر را برای آن ها ایجاد کنند.

 

با این که جاده های زیبای بسیاری در جهان وجود دارد اما بعضی جاده به شکل مشخص تری جلب توجه می کنند. در این گزارش نگاهی داریم به تعدادی از زیباترین جاده های جهان.

 

جاده اقیانوسی در نروژ
یکی از زیباترین و خاصی ترین جاده های جهان در کشور نروژ واقع شده است و در واقع مسیر میان یک جزیره و خشکی اصلی است. این جاده در طول مسیر از جزایر کوچکتری عبور می کند و افرادی که از آن برای سفر کردن استفاده می کنند می توانند از وجود دریای تمیز در دو طرف این جاده لذت ببرند.

 

اخبار , اخبار گوناگون , زیباترین جاده های جهان

 

جاده هانا در هاوایی
یکی از زیباترین جاده های کشور آمریکا در جزیره سرسبز هاوایی واقع شده است و در طول مسیر از جنگل های سرسبز و زیبا عبور می کند. این جاده تنها 84 کیلومتر است اما با این حال طی مسیر آن به بیش از 2 ساعت زمان نیاز دارد، به این علت که سراسر جاده پر است از پیچ و خم های تند و ناگهانی.

 

اخبار , اخبار گوناگون , زیباترین جاده های جهان

 

Rohtang Pass در هند
یکی از زیباترین و در عین حال خطرناک ترین جاده های جهان که تنها چند ماه در سال برای استفاده باز است. این جاده از مسیرهای باریک و خطرناک بسیاری تشکیل شده است و در بسیاری از قسمت ها از سطح مناسبی برخوردار نیست. در فصل زمستان به علت بارش شدید برف کل مسیر آن بسته می شود و در فصل تابستان نیز ترافیک شدیدی کل آن را فرا می گیرد.

 

اخبار , اخبار گوناگون , زیباترین جاده های جهان

 

Col de l’Iseran در فرانسه
بلندترین جاده آسفالت شده در کوه های آلپ در نزدیکی فرانسه و ایتالیا. این جاده در مسیری قرار گرفته که پر است از پیست های اسکی زیبا و دیدنی . این جاده در زمستان برای تردد خودروها بسته است اما علاقه مندان به استفاده از پیست ها می توانند با استفاده از تله کابین های بسیاری به آن ها دسترسی داشته باشند.

 

اخبار , اخبار گوناگون , زیباترین جاده های جهان

 

National Route 40 در آرژانتین
یکی از بلندترین جاده های جهان با مسافتی بیش از 4800 کیلومتر. این جاده از مناظر طبیعی بسیار متنوعی عبور می کند و به همین دلیل یکی از پر طرفدارترین جاده های جهان محسوب می شود. از جمله جذابیت های این مسیر می توان به نقاط پر ارتقاع آن اشاره کرد که گاهی به 5 کیلومتری سطح دریا نیز می رسد.

 

اخبار , اخبار گوناگون , زیباترین جاده های جهان

 

US 1 from Key Largo to Key West در آمریکا
یکی از جالب ترین جاده های جهان که بخش عظیمی از آن به صورت کلی در دریا قرار دارد. افرادی که در این مسیر رانندگی می کنند می توانند از دریایی بی انتها در دو طرف جاده لذت ببرد. احتمال بسیار زیادی وجود دارد که سفر با استفاده از این جاده باعث شود تا مقصد شما جذابیت خود را از دست بدهد و شما هرچه زودتر بخواهید تا از این مسیر به خانه برگردید.

 

اخبار , اخبار گوناگون , زیباترین جاده های جهان

 

Trollstigen Road در نروژ
یکی از پر پیچ و خم ترین جاده های جهان که از میان تپه ها و کوه های سرسبز بسیاری عبور کرده است. این جاده بسیار زیبا در عین حال بسیار خطرناک هم هست و رانندگان باید در طول مسیر حواسشان را به کلی به جاده اختصاص بدهند.

 

اخبار , اخبار گوناگون , زیباترین جاده های جهان

 

The Cabot Trail در کانادا
کانادا به علت وسعت بالای خود تنوع بسیار زیادی در طبیعت کشورش دارد و به همین علت بسیاری از مسیرهای جاده ای آن فوق العاده زیبا هستند. یکی از زیباترین این مسیرها به صورت کلی در کنار دریا قرار دارد و به همین علت هر ساله گردشگران بسیاری را جذب خود می کند.

 

اخبار , اخبار گوناگون , زیباترین جاده های جهان

 

The Milford Road در نیوزیلند
یک مسیر فوق العاده جالب در کشوری که طبیعتش به شدت دست نخورده باقی مانده است.بخش های مختلفی از این مسیر از ارتفاعات بسیار بالا و خطرناکی عبور می کند که باعث شده تا این مسیر به عنوان یکی از خطرناک ترین جاده های این کشور نیز شناخته شود.

 

اخبار , اخبار گوناگون , زیباترین جاده های جهان

 

The Blue Ridge Parkway در آمریکا
یک مسیر بسیار بلند 755 کیلومتر در آمریکا که از طبیعت بسیار خاصی عبور می کند. از ویژگی های اصلی این مسیر می توان به متفاوت بودن آن در فصل های مختلف سال اشاره کرد. به همین علت افراد بسیاری سعی می کنند تا از این جاده در فصل های متفاوت برای سفر استفاده کنند.

 

اخبار , اخبار گوناگون , زیباترین جاده های جهان

 

اخبار گوناگون - بازار خبر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------