اتومبیلی برای تمام عمر



عجیب ترین اتومبیل دنیا,بهترین شیوه سفر در آمریکا,بهترین شیوه سفر در آمریکا با اتوومبیل,

اتومبیلی برای تمام عمر

یک مرد آمریکایی رکورد بیشترین مسافت پیموده شده با یک اتومبیل را شکست. به عبارتی سه میلیون مایل که دقیقا 4.828.033 کیلومترمی شود و این رقم به زودی روی کیلومتر شمار اتومبیل ایرو گوردون ثبت خواهد شد.رکورد قبلی نیز به خود او بود.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از RTL ، ایرو گوردون یک اتومبیل ولوو  P1800 مدل سال 1966 صفر کیلومتر را خرید و از آن زمان تاکنون این اتومبیل را دارد. برای این استاد علوم بازنشسته 73 ساله روزی که در جوانی این اتومبیل را خرید ، یک روز فراموش نشدنی بود.

گوردون می گوید: من این اتومبیل ولوو  P1800 را یک روز جمعه خریدم و پس از نشستن پشت فرمان آن تمام تعطیلات آخر هفته را رانندگی کردم. روز دوشنبه اول وقت برای سرویس گارانتی 1500 مایل به نمایندگی فروش آن مراجعه کردم.

در سال 1976 که 10 سال از خرید ولوو می گذشت کیلومتر شمار آن نیم میلیون مایل ( یک مایل  مساوی با 1.60934 کیلومتر است) را نشان می داد. در سال 1988 گوردون نام این ولوو کوپه را در کتاب رکوردهای گینس برای نخستین بار ثبت کرد زیرا تا آن زمان مسافت 1.69 میلیون مایل را با آن پیموده بود.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

گوردون تصریح می کند: بهترین شیوه سفر در آمریکا با اتوومبیل است. هنگامی که این ولوو افسانه ای و راننده اش به اتفاق مسافت دو میلیون مایل را پشت سر گذاشتند در میدان تایمز اسکوار نیویورک در سال 2002  و در حضور رسانه ها بود.

گوردون اکنون باید کمتر از 10 هزار مایل را به پیماید تا یک رکورد تاریخی را ثبت کند. وی برای این کار سفر جاده ای تازه ای را در آمریکا برنامه ریزی کرده است. براساس محاسبه گوردون کیلومتر شمار ولوو در ماه سپتامبر و پس از رسیدن به آلاسکا رقم سه میلیون مایل را ثبت خواهد کرد.

ایرو تاکید می کند: هدف من هرگز رسیدن به ارقام یک یا دو میلیون مایل نبوده است بلکه من فقط عاشق رانندگی و سفر با اتومبیل مورد علاقه ام هستم.

در واقع، گوردون بیش از آنچه که از خود مراقبت کند به اتومبیلش رسیدگی می کند.

جام جم آنلاین

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------