تبدیل اتوبوس به حمام سیار +عکس



یک موسسه غیر انتفاعی سعی دارد با تبدیل اتوبوس های از دور خارج شده به حمام عمومی سیار، به کمک بی خانمان های سانفرانسیسکو بیاید.

اخبار , اخبار گوناگون,تبدیل اتوبوس به حمام عمومی سیار,تبدیل اتوبوس به حمام


یکی از مهمترین مشکلاتی که بی خانمان های آمریکایی با آن دست و پنجه نرم می کنند، مسئله کمبود سرویس های بهداشتی و حمام های عمومیست. سانفرانسیسکو با ۶۵۰۰ بی خانمان به صورت غیر رسمی به عنوان پایتخت بی خانمان های ایالات متحده شناخته می شود. در این شهر برای کل جمعیت بی خانمان ها تنها ۱۶ تا ۲۰ اتاقک حمام وجود دارد. اما یک موسسه غیر انتفاعی با نام لاوا مای سعی دارد با تبدیل اتوبوس های از دور خارج شده به حمام عمومی سیار به کمک این قشر از مردم جامعه بیاید.

خانم دانیس سَندوال پایه گذار موسسه لاوا مای است. او که سابقا به عنوان مدیر بازاریابی فعالیت می کرد از دیدن بیچارگی و گرفتاری های افراد بی خانمانِ منطقه به شدت تکان خورد؛ به گونه ای که کارش را رها و در سال ۲۰۱۳ با تاسیس این موسسه و شعار «هرکسی حق دارد پاکیزه باشد» زندگی اش را وقف کمک به این قشر جامعه کرد.

او در مصاحبه ای با اِ بی سی نیوز گفته است: روزی در خیابان تصادفا از کنار زنی گذشتم که بسیار کثیف بود و شنیدم که با گریه می گفت هیچ وقت دیگر روی تمیزی را نخواهد دید. دومین حادثه ای که مرا شوکه کرد درباره مردی بود به نام اِرل. او در جنگ ویتنام خدمت کرده و بعدها از ارتش اخراج شده بود و نهایتا کارش به کارتن خوابی کشید. آخرین بار شش ماه پیش او را در وضعیت بسیار بدی دیدم و با خود فکر کردم که او یک انسان است و لایق چنین وضعیتی نیست.

اولین پروژه آن ها با تبدیل اتوبوسی کلید خورد که توسط آژانس حمل و نقل شهری سانفرانسیسکو به آن ها اهدا شد. از آنجایی که نتیجه کار رضایت بخش بود، پس از آن اتوبوس های بی مصرف دیگری نیز به آن ها اعطا شد.

هر اتوبوسِ این موسسه که با رنگ آبی مشخص شده است، می تواند در یک هفته تا ۲۰۰۰ بار به بی خانمان ها خدمات ارائه دهد.

اخبار , اخبار گوناگون,تبدیل اتوبوس به حمام عمومی سیار,تبدیل اتوبوس به حمام

 

اخبار , اخبار گوناگون,تبدیل اتوبوس به حمام عمومی سیار,تبدیل اتوبوس به حمام


اخبار گوناگون - شاخص نیوز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------