قدیمی ترین شهرهای زنده دنیا +عکس



قدیمی ترین شهرهای زنده دنیا +عکس

قاره های آسیا و اروپا با قدمتی که دارند میزبان قدیمی ترین شهرهای دنیا هستند، شهرهایی که شاید انسان های اولیه در آن ها زندگی می کردند و تمدن هایی نه چندان پیشرفته داشتند اما با گذر زمان به سکونتگاه های مدرنی تبدیل شده اند.

از روز اولی که انسان ها وارد زمین شدند تمایل به زندگی گروهی و دسته جمعی داشتند به همین علت شهرهای مختلفی را پدید آورده اند که بسیاری از آن ها از بین رفته اند اما تعدادی از شهرهای باستانی دنیا هنوز هم به عنوان شهرهای مهم و قابل سکونت شناخته می شوند. برخی از این شهرها بیش از سه هزار سال است که میزبان انسان های مختلف هستند.


** شوش

قدیمی ترین شهرهای دنیا,قدیمی ترین شهرهای جهان,شهرهای باستانی دنیا


شوش کهن ترین شهر جهان حدود 5 هزار سـال پیش از میلاد به عنوان کانون مذهبی ساکنان دشت اطراف بنیاد نهاده شد. این شهر بـاستانی به این علت که از آغاز حیات آن تـاکنون زندگی شهری در آن جریان دارد به عنوان کهن ترین شهر جهان شناخته شده است. شوش پـایتخت عیـلام از موقعیت ممتازی برخوردار بود. کـاخ «آپـادانا» یکی از بـاشکوه‌ تـرین کاخ ‌های آن از شهرت عالمگیر برخوردار است و یکی از کم نظیرترین آثار باستانی جهان به شمار می رود. کـاخ آپادانا به دستور داریوش پادشاه هخامنشی درحدود سال‌های 521 - 515 پیش از میلاد در شوش روی آثار و بقایای عیلامی بنا نهاده شد.


** دمشق


قدیمی ترین شهرهای دنیا,قدیمی ترین شهرهای جهان,شهرهای باستانی دنیا


دمشق شهری بزرگ، قدیمی و پایتخت سوریه امروزی است. این شهر نزدیک به 2.6 میلیون نفر جمعیت دارد و به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای دنیا شناخته می شود. شواهد به دست آمده حاکی از آن است که این شهر از 1700 سال پیش از میلاد مسیح میزبان انسان ها بوده است. این شهر یکی از فرهنگی ترین شهرهای دنیا نیز هست و آثار باستانی و فرهنگی بسیاری در آن دیده می شود.


** آتن


قدیمی ترین شهرهای دنیا,قدیمی ترین شهرهای جهان,شهرهای باستانی دنیا


در هر کتاب تاریخی که بخوانید نامی از آتن، پایتخت این روزهای یونان به گوش می خورد. این شهر از گذشته های دور میزبان انسان ها بوده و حوادث بسیاری را به چشم دیده است. مورخان با توجه به آثار و بقایای که در این شهر یافت شده است قدمت آن را بیش از 3400 سال تخمین زده اند. آتن این روزها به عنوان بزرگترین شهر یونان شناخته می شود و البته پایگاهی برای هنر و فرهنگ اروپایی است زیرا اثار قرون مختلف اروپا در این شهر به راحتی پیدا می شود.


** بنارس

قدیمی ترین شهرهای دنیا,قدیمی ترین شهرهای جهان,شهرهای باستانی دنیا


هندوستان کشوری است که یکی از قدیمی ترین تمدن های دنیا را در دل خود نگه داری می کند. شهر "بنارس" که در این کشور به عنوان شهر مقدس شناخته می شود قدمتی نزدیک به 3200 سال دارد. این شهر به عنوان قدیمی ترین و البته متفاوت ترین شهر هند به شمار می آید زیرا مردم هند اعتقاد دارند اگر در این شهر بمیرند دیگر روز جزایی نبوده و یک سره وارد بهشت خواهند شد.


** لیسبون

قدیمی ترین شهرهای دنیا,قدیمی ترین شهرهای جهان,شهرهای باستانی دنیا


پایتخت و بزرگترین شهر کشور پرتغال به عنوان قدیمی ترین شهر غرب اروپا نیز شناخته می شود. این شهر ازنظر باستانی دارای اثاری بسیار قدیمی است و کارشناسان قدمت آن را نزدیک به 3200 سال تخمین زده اند. این شهر در سال 1755 بر اثر زلزله ای شدید دچار مشکلات بزرگی شد و بسیاری از آثار آن از بین رفت اما بار دیگر به محلی برای زندگی افراد تبدیل شد.


** ژیان


قدیمی ترین شهرهای دنیا,قدیمی ترین شهرهای جهان,شهرهای باستانی دنیا


یکی از بزرگترین شهرهای چین این روزها به عنوان قدیمی ترین شهر زنده این کشور نیز شناخته میشود. "ژیان" که مرکز استان "شانژی" است قدمتی بیشتر از 3100 سال دارد و اثار باستانی آن از دیگر شهرهای چین بیشتر است. این شهر یکی از بزرگترین اثار باستانی دنیا را با نام سربازان تراکوتا در دل خود نگه داری می کند. این سربازان به عنوان یکی از پنج گنجینه عظیم چین به شمار می آیند....../yjc.ir

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------