همه مشتری این آبنبات خواهند شد +عکس



اخبار گوناگون - همه مشتری این آبنبات خواهند شد +عکس

دندانپزشکان همیشه توصیه می کنند که افراط در خوردن آبنبات موجب پوسیدگی دندان می شود. ولی به لطف اختراع جدید دانشمندان شرکت بیوتکنولوژی برلین، این موضوع به تاریخ می پیوندد.

 دندانپزشکان همیشه توصیه می کنند که افراط در خوردن آبنبات موجب پوسیدگی دندان می شود. ولی به لطف اختراع جدید دانشمندان شرکت بیوتکنولوژی برلین، این موضوع به تاریخ می پیوندد.


می گویند آبنباتی که این دانشمندان تولید کرده اند به هیچ وجه پوسیدگی نمی آورد. چیزی که دندان را می پوساند، باکتری هایی هستند که بعد از خوردن چیزهای شیرین روی دندان های ما می مانند. وقتی باکتری های "بد" آبنبات کاهش داده شوند، شانس ایجاد پوسیدگی در دندان طبیعتاً کاهش می یابد.

 

اخبار,اخبار گوناگون,آبنبات

 
وقتی آبنبات می خورید باکتری ها به تدریج روی دندان های شما اسیدی آزاد می کنند که مینای دندان را می خورد. وقتی مینای دندان نازک می شود، حفره هایی در آن پدید می آیند. یکی از رایج ترین انواع باکتری های مسئول پوسیدگی دندان mutans streptococci نام دارد. وقتی آبنبات را می جوید، این باکتری در بزاق دهانتان آزاد می شود. اگر آن را ببلعید یا بیرون تف کنید، مقدار زیادی از این باکتری کم می شود، ولی بقیه آنها در دهانتان می مانند و پوسیدگی می آورند.


کریستین لانگ و همکارانش در OrganoBalance بعد از چندین آزمایش، آبنباتی تولید کرده اند که باکتری های مرده دارد و در مقابل باکتری های بد مصون است و آنها را می کشد. پژوهشگران در مورد Lactobacillus paracasei تحقیق کرده اند و این باکتری میزان mutans streptococci را با حبس کردن آن و جلوگیری از آن در برابر چسبیدن به دندان، کاهش می دهد.

 

اخبار,اخبار گوناگون,آبنبات

 

آیا این آبنبات واقعاً پوسیدگی را کاهش می دهد؟ پژوهشگران برای آزمودن آن، آبنباتی تولید کردند که قند ندارد و حاوی نمونه های کشته شده باکتری هاست و آن را روی 60 داوطلب تست کردند. یک سوم این گروه هر کدام 1 میلی گرم L. paracasei دریافت کردند، یک سوم آبنبات هایی با 2 میلی گرم از آن خوردند و یک سوم آخر آبنبات هایی خوردند که همان مزه را داشت، ولی باکتری نداشت. هر گروه 5 آبنبات در طول یک و نیم روز خوردند.


در پایان آزمایش، پژوهشگران دریافتند که سه چهارم داوطلبینی که آبنبات با باکتری خورده اند، سطوح بسیار پایینتری از mutans streptococci در بزاق خود داشتند. یک خبر خوب دیگر این که L. paracasei باکتری های مفید دهان را از بین نبرد.

اخبار گوناگون - برترین ها

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------