رسمی که تن مردگان شرق آسیا را می لرزاند +عکس



کارشناسان بهداشتی معتقدند بیرون آوردن اجساد، باعث انتشار باکتری های خطرناک و آلودگی های موجود در اطراف مردگان می شود .
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، شرق آسیا خاستگاه فرق و گروههای دینی بسیاری است که تعداد زیادی از آنها دارای آداب و رسومات عجیب و خرافی هستند. به عنوان مثال اهالی مناطقی از اندونزی مراسم عجیبی برای دفن دوباره مردگان گذشته خود دارند.

در این مراسم مردگان را از قبرها در می ‌آورند و لباس ‌‌هایی نو بر تن آنها می‌ کنند و دوباره اجساد و اسکلت‌‌ ها را به خاک می‌ سپارند. آنها معتقدند این مراسم راهی مفید برای به یاداوردن و گرامیداشت در گذشتگان است.

 

مردگان شرق آسیا , تمیز کردن مردگان

 

این مراسم هر سه سال یکبار به نشانه یادآوری و علاقه به مردگان انجام می‌ شود و مردم محلی معتقدند که اعضای خانواده مردگان هنوز با او هستند حتی اگر او صد‌ها سال پیش فوت کرده باشد.

 

مردگان شرق آسیا , تمیز کردن مردگان

 

اعضای خانواده پس از خارج کردن مرده از قبر، آن را تمیز می‌ کنند و سپس بر تن جسد لباس ‌‌های تازه ‌ای می‌ پوشانند و به دور آن پارچه‌‌ های قطور می‌ پیچند. این در حالی است که بسیاری از مردم، با این رسم مخالف بوده و آنرا توهین به مردگان می دانند. از سوی دیگر کارشناسان بهداشتی نیز معتقدند بیرون آوردن این اجساد، باعث انتشار باکتری های خطرناک و آلودگی های موجود در اطراف مردگان می شود که این موضوع خطرهای فراوانی به همراه دارد.... / خبرگزاری : باشگاه خبرنگاران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------