۶ حقیقت جالب و کمتر شنیده شده از گوشه و کنار جهان و تاریخ



در ادامه این مطلب، ۶ حقیقت جالب از گوشه و کنار دنیا در موضوعات مختلف را خواهید خواند که آگاهی از آن ها خالی از لطف نیست. .

 این حقیقت ها در مورد درختانی که روی شاخه های خود میوه های گوناگون بار می دهند تا دست های سمورهای آبی که کیسه ای مخفی دارند تا این حیوان غذا یا سنگ مورد علاقه اش را آنجا مخفی کند را شامل می شوند.

 

یک نویسنده نحوه غرق شدن تایتانیک را ۱۳ سال پیش از ساخته شدن این کشتی پیش بینی کرده بود.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,۶ حقیقت جالب و کمتر شنیده شده از گوشه و کنار جهان و تاریخ

 

نویسنده آمریکایی، مورگان روبرتسون، را می توان نوستراداموسی دیگر به شمار آورد. وی در کتاب «غرق شدن کشتی تایتان» در اواخر قرن ۱۹ میلادی، داستانی ارائه داده که به ماجرای غرق شدن کشتی تایتانیک شباهت های فراوانی دارد. در وهله اول باید به نام «تایتان» اشاره کرد که به اسم «تایتانیک» بسیار نزدیک است. سپس به زمان غرق شدن این کشتی ها که هر دو در نیمه ماه آوریل روی داده است، کمبود قایق نجات و در آخر برخورد با کوه یخ اشاره کرد. روبرتسون تجربه ملوانی داشته و از این رو داستانی که در کتاب خود تشریح کرده بسیار به واقعیت نزدیک است. وقتی پس از فاجعه تایتانیک از وی در مورد توان پیش گوئی سوال پرسیدند، او این مساله را رد کرده و بیان داشت: «من تنها چیزی که به آن واقف هستم، داستانی است که نگاشته ام.»

 

در لهستان روستایی وجود دارد که همه چیز در آن با نقاشی از گل ها تزئین و دکور می شود.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,۶ حقیقت جالب و کمتر شنیده شده از گوشه و کنار جهان و تاریخ

 

«زالیپای»، روستای کوچکی در کشور لهستان است که به هر گوشه از آن نگاه کنید، طرح و نقشی از گل را مشاهده خواهید کرد. این روستای بسیار کوچک، ۷۵۰ نفر جمعیت دارد و گفته می شود، شهروندان این منطقه به منظور از بین بردن رنگ های تیره حاصل از دوده های اجاق های هیزمی خود، به کشیدن گل های رنگی روی دیوارهای خانه های خود اقدام کردند. سپس این گرایش به دیگر بخش های روستا نیز تعمیم یافته و از لانه مرغ ها گرفته تا پل های رودخانه، همه به نقش گل مزین شدند.

 

درختانی در دنیا وجود دارند که بیش از یک نوع میوه روی آن ها رشد می کند، به همین خاطر به آن ها «درخت سالاد» گفته می شود.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,۶ حقیقت جالب و کمتر شنیده شده از گوشه و کنار جهان و تاریخ

 

این ادعا دروغین نیست و کاملا واقعیت دارد؛ جیمز و کری وست استرالیای، نوعی درخت را پرورش داده اند که قادر است مدل های مختلف از یک خانواده ی میوه را بار دهد. نتیجه این آزمایش ژنتیکی، پرورش درختی است که ثمره شاخه های مختلف آن شامل هلو، زردآلو، شلیل و آلوست. همچنین درختی که لیموترش، پرتقال، نارنج و گریپ فروت را در شاخه های مختلف آن می توان دید و چید. 

 

در کوئینزلند اتریش، نگهداری از خرگوش به عنوان حیوان خانگی ممنوع است، مگر شما یک شعبده باز باشید.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,۶ حقیقت جالب و کمتر شنیده شده از گوشه و کنار جهان و تاریخ

 

«در سال ۲۰۱۴ میلادی، فرماندار کوئینزلند، در پاسخ به درخواست شهروندان مبنی بر صدور مجوز برای نگهداری از خرگوش در خانه پاسخ منفی داده و بیان داشت که این حیوانات مخربِ محصولات کشاورزی هستند. پیرو این امر، نگهداری از خرگوش در خانه جرم محسوب شده و در صورت تخطی، فرد به پرداخت ۴۴ هزار دلار جریمه یا ۶ ماه زندان محکوم خواهد شد.  

 

«الیزابت جنینگز گراهام» یک قرن پیش از «رُزا پارکس» دقیقا همان کاری را انجام داده بود که «مادر جنبش آزادی» و «بانوی اول جنبش حقوق مدنی» آمریکا در سال ۱۹۵۵ میلادی انجام داد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,۶ حقیقت جالب و کمتر شنیده شده از گوشه و کنار جهان و تاریخ

 

در سال ۱۸۵۴ میلادی، سیاست تبعیض نژادی در شهر نیویورک قانونی بود و به موجب آن، رنگین پوست ها اجازه نداشتند سوار اتوبوس های شهری سفیدپوست ها بشوند. اما در سال یاد شده، «گراهام» که معلم مدرسه بود سوار قطار سفیدپوست ها شد، راننده وی را مجبور به ترک وسیله نقلیه کرد، اما گراهام از پیاده شدن خودداری کرده و در نهایت دو مرد سفید پوست وی را به خیابان پرت کردند. پیرو این ماجرا، گراهام از سیستم قطار شهری خیابان سوم نیویورک به دادگاه شکایت کرد. با اینکه رای دادگاه به نفع وی صادر شد اما قانون تبعیض نژادی تا ۲۰ سال بعد همچنان در آمریکا رواج داشت. رُزا پارکس، نیز یک زن سیاه‌پوست (آمریکایی آفریقایی‌تبار) بود که در روز ۱ دسامبر سال ۱۹۵۵ از دادن صندلی‌ اش در اتوبوس به یک مرد سفیدپوست خودداری کرد و در نتیجه بازداشت و جریمه شد. خودداری رزا پارکس از واگذاری صندلی‌ اش در یک اتوبوس شهری به یک مرد سفیدپوست و بازداشت متعاقب وی به تحریم گسترده شبکه ترابری همگانی توسط سیاهان منجر شد و به اعتراضات گسترده‌ تر دامن زد. جنبش اعتراضی او سرانجام به تصویب قانون حقوق مدنی سال ۱۹۶۴ انجامید که هرگونه تبعیض نژادی در آمریکا را ممنوع می‌ کرد. این حرکت وی باعث شد تا بعدها رزا پارکس توسط کنگره آمریکا به عنوان «مادر جنبش آزادی» و «بانوی اول جنبش حقوق مدنی» شناخته شود.

سمور دریایی، برای مخفی کردن غذا یا سنگ های موردعلاقه اش در زیر دستان خود کیسه دارد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,۶ حقیقت جالب و کمتر شنیده شده از گوشه و کنار جهان و تاریخ

 

جالب است بدانید که سمور دریایی در دست خود بخشی همانند کیسه دارد که پوست آن کش آمده و حیوان را قادر می سازد تا سنگ ها و غذاهای موردنظرش را در آن جای داده و مخفی کند.

 

روزیاتو

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------