امن‌ترین کشورهای دنیا کدامند؟



اخبار,اخبار گوناگون,امن ترین کشورهای جهان

موسسه think tank اخیرا فهرستی از امن‌ترین کشورهای دنیا در سال ۲۰۱۷ را منتشر کرده است و بد نیست نگاهی به این فهرست بیاندازیم تا ببینیم امن‌ترین کشورهای دنیا کدامند؟

 امنیت نعمت بسیار بزرگی است و بدون ثبات امنیتی، تداوم حیات یک جامعه امکان پذیر نیست. جالب است بدانید در هرم سلسله مراتب نیازهای مازلو نیز امنیت در رتبه دوم پایه این هرم قرار دارد.

 

به این ترتیب به قولی می‌توان گفت اگر امنیت نباشد، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. در همین راستا موسسه think tank فهرستی از امن‌ترین کشورهای دنیا در سال ۲۰۱۷ میلادری را منتشر کرده که نگاهی به این فهرست خالی از لطف نیست.

 

در این فهرست شاهد حضور ۱۶۳ کشور هستیم که به لحاظ امنیت و صلح رده‌بندی شده‌اند. این موسسه امنیتی برای مشخص کردن میزان امنیت یک کشور ۲۳ فاکتور مختلف را در نظر گرفته است که میزان جرم‌ و جنایت، ترور و خرابکاری و تعداد کشته شدگان در اثر درگیری‌های داخلی را می‌توان در بین این فاکتورها مشاهده کرد.

 

بر اساس آنچه نتایج این آمار مشخص می‌کند تعداد ۹۳ کشور توانسته‌اند نسبت به سال گذشته میلادی، سال امن‌تری را در ۲۰۱۷ سپری کنند. ۶۸ کشور نیز میزان امنیت کمتری نسبت به سال گذشته داشته‌اند. در نتیجه با یک حساب سرانگشتی می‌توان مشخص کرد که دنیا نسبت به سال ۲۰۱۶، امنیت بیشتری داشته است.

 

همان‌‌گونه که انتظار می‌رود کشورهای اروپایی، امن‌ترین کشورهای دنیا هستند و در بین فهرست ۱۲ کشور امن دنیا، شاهد نام ۸ کشور اروپایی هستیم. در کنار این کشورها، نیوزلند، کانادا، ژاپن، و استرالیا نیز توانسته‌اند در فهرست ۱۲ کشور امن دنیا حضور پیدا کنند. در این فهرست، انگلستان مقام چهل و یکم را دارد و آمریکا به عنوان صد و چهاردهمین کشور امن دنیا شناخته شده است. لازم به ذکر است که آمریکا نسبت به سال ۲۰۱۶ به میزان ۱۱ رتبه در این فهرست تنزل کرده است.

 

این فهرست روی دیگری نیز دارد و در کنار کشورهای امنی که گل و بلبل در آن‌ها نغمه می‌سرایند، سوریه افغانستان و عراق در رتبه ناامن و خطرناک‌ترین کشورهای جهان قرار گرفته‌اند. گفتنی است در این رتبه‌بندی کشور ما ایران با ۴ پله صعود در رتبه ۱۲۹ قرار دارد. گزارش کامل را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

 

در پایان پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به فهرست کشورهای امن دنیا و امتیازی که از موسسه آماری think tank به لحاظ امنیت کسب کرده‌اند داشته باشید:

 

۱۲. استرالیا با امتیاز ۱.۴۲۵

۱۱. ژاپن با امتیاز ۱.۴۰۸

۱۰. ایرلند با امتیاز ۱.۴۰۸.

۹. سوئیس با امتیاز ۱.۳۷۳

۸. کانادا با امتیاز ۱.۳۷۱

۷. اسلوونی با امتیاز ۱.۳۶۴

۶. جمهوری چک با امتیاز ۱.۳۶۰

۵. دانمارک با امتیاز ۱.۳۳۷

۴. اتریش با امتیاز ۱.۲۶۵

۳. پرتغال با امتیاز ۱.۲۵۸

۲. نیوزلند با امتیاز ۱.۲۴۱

۱. ایسلند با امتیاز ۱.۱۱۱

 

فارنت

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------