جادوگر دیوانه ای که عاقبت بلعیده شد!



الحظرد به مدت دهها سال به تنهایی در بیابان بی آب و علف "الربع الخالی" مسافرت کرد و وقتی از سفر عجیب خود بازگشت بنا به گفته ی صاحب نظران شرارت بارترین کتاب تاریخ را تحت عنوان «العزیف» به نگارش در آورد.

به گزارش تابناک با تو، عبدالله الحظرد به دلیل فکرهای عجیب و غریبش به او لقب «مرد عرب دیوانه» را داده بودند. عبدالله الحظرد یا «عبدول الحظرد» آنگونه که در نوشته های غربیان آمده بر این باور بود که روش ایده آل برای شناخت تاریخ و آنچه در زمان های قدیم بر روی زمین اتفاق افتاده است را دارد.

 

در حالیکه بسیاری ادعا می کردند که قدرت پیشگویی آینده را دارند "الحظرد" ادعا می کرد همه ی آنچه در گذشته اتفاق افتاده را می داند و می تواند با مخلوقاتی که پیش از انسان ها (!) بر روی زمین زندگی کرده اند گفتگو کند.

 

اخبار,اخبار گوناگون,عبدالله الحظرد

 

الحظرد شاعری بود که در زمان حکومت أمویان می زیست. العزیف در زبان عربی به معنای "صدای حشرات" است که در سکوت شبانه به گوش می رسد، اما بنا بر باوری عامیانه العزیف صدای جن هایی بوده است که شبها با هم گفتگو می کردند. 

 

اخبار,اخبار گوناگون,عبدالله الحظرد

 

الحظرد می گفت که با جن ها و فرازمینیان مستقیما دیدار کرده و اسرار جادو گری و رمز و راز مردگان و زبان خاص آنان را آموخته است. هر چند این کتاب بیش از هر چیز یک کتاب تاریخی است اما در آن طلسم ها و زبان های عجیب و غریب و تصاویر نامفهوم و ترسناکی هم به چشم می خورد. او می گفت همه ی عکس های کتاب را براساس واقعیت کشیده است.

 

اخبار,اخبار گوناگون,عبدالله الحظرد

 

کتاب درباره ی کائناتی می گوید که میلیون ها سال پیش بر روی زمین زندگی می کردند و روزی دوباره برای پس گرفتن سیاره ی زمین بازخواهند گشت.

 

اخبار,اخبار گوناگون,عبدالله الحظرد

 

کتاب به زبان های مختلفی ترجمه شد. در زبان یونانی به آن "نکرونومیکون" گفته می شود. در برهه ای از زمان واتیکان دستور داد تا همه ی نسخه های ترجمه شده را بسوزانند، می گویند یک نسخه ترجمه شده در کتابخانه ی واتیکان وجود دارد، اما اکنون از نسخه ی عربی کتاب اثری نیست.

 

نویسنده ی ژانر وحشت آمریکایی به نام «هوارد لاوکرافت»در داستان های خود کتاب العزیف را دوباره نویسی کرده است تا جایی که  آنرا نسخه ی انگلیسی "العزیف" می دانند. پیدا نشدن نسخه ی عربی این کتاب باعث شده تا برخی درباره ی وجود شخصیتی به نام "عبدالله الحظرد" دچار تردید شوند. 

 

اخبار,اخبار گوناگون,عبدالله الحظرد

 

 هوارد فیلیپس لاوکرافت نویسنده آمریکایی ژانر وحشت، خیال‌پردازی و علمی–تخیلی می‌باشد.

 

پایان زندگی الحظرد این جادوگر دیوانه هم در نوع خود بسیار جذاب است. ابن خلکان (مورّخ) می نویسد: الحظرد پس از عمری سحر و جادو بالأخره روزی بنا به گفته ی شاهدان عینی در مقابل چشم مردم توسط موجود وحشی و هولناکی بلعیده شد و از صحنه ی روزگار محو گردید!

 

اخبار,اخبار گوناگون,عبدالله الحظرد

 

هیچ کسی درباره ی حقیقت داستان زندگی او به طور کامل نمی داند، آیا شما داستان الحظرد و کتابش را باور می کنید؟!

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------