چرا مأموران غربی به چراغ عقب خودروی متخلف ضربه می زنند؟



ضربه به چراغ عقب خودروی متخلف در کشورهای غربی از جمله ایالات متحده ی آمریکا حرکتی کاملا شناخته شده و معروف است. آنها به محض نزدیک شدن به خودرو با کف دست ضربه ای به چراغ عقب می زنند و برای آن توجیه جالبی دارند.

 اگر تا به حال به دلیل تخلفات راهنمایی و رانندگی مانند سرعت غیر مجاز یا هر دلیل دیگری خودروی شما از سوی پلیس متوقف شده باشد، توجه داشته اید که مأموران از شما می خواهند که ماشین را کنار بزنید و مدارک خود را به همراه توضیحات ارائه دهید. در برخی کشورها مأمور پلیس قبل از نزدیک شدن به راننده ی متخلف با کف دست به چراغ عقب اتومبیل ضربه ی سریعی می زند.

 

اخبار,اخبار گوناگون,پلیس

 

اخبار,اخبار گوناگون,پلیس

 

 وقتی پلیس از خودروی خود پیاده می شود و به سمت راننده ی متخلف می رود، ممکن است راننده ی مذکور یک قاتل خطرناک و  یا متهم تحت تعقیب باشد و با دیدن مأمور و درخواست توضیحات، به او آسیب وارد کند و او را در معرض خطر جدی قرار دهد.

 

بنابراین مأمور پلیس پیش از برخورد با هر راننده ی متخلفی اثر انگشت خود را با  این حرکت بر روی چراغ عقب خودرو به جای می گذارد تا در صورت بروز هر نوع جرائم احتمالی دست کارآگاهان را برای تحقیقات باز بگذارد و باعث آسان شدن دستگیری مجرمان شود.

 

اخبار,اخبار گوناگون,پلیس

 

با وجود این که امروزه دوربین های مداربسته و دوربین های جاده ای شناسایی متخلفین و مجرمان را آسان کرده است، اما هنوز هم مأموران پلیس در آمریکا از این پروتوکول امنیتی نانوشته خود استفاده می کنند و به نوعی برای آنها به یک الزام امنیتی غیر قابل تخطی تبدیل شده است.

 

اخبار,اخبار گوناگون,پلیس

 

تابناک باتو

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------