چرا بعضی از مردم از سوار شدن بر «ترن هوایی» لذت می برند؟



اخبار,اخبار گوناگون,ترن هوایی

مازوخیسم یا خودآزاری یک پدیده ی روانشناختی است که به موجب آن فرد در هنگام دریافت شکنجه ها و آسیب های روحی و جسمی لذت می برد و احساسات خوشایندی را تجربه می کند. در رولر کاسترها این احساسات با ترس مرتبط است..

شهر بازی ها اغلب بزرگترین و هیجان انگیزترین رولر کاسترها (ترن های هوایی) را طراحی می کنند که با اقبال گسترده ای از سوی کوچک و بزرگ مواجه می شود. اما سؤال این است که چرا برخی مردم با وجود ترسناک بودن به سوی این ادوات و ابزارهای بازی کشیده می شوند؟

 

اخبار,اخبار گوناگون,ترن هوایی

 

به نظر می رسد که برخی از مردم به خصوص هیجان طلب ها از سوار شدن بر روی رولر کاسترها لذت می برند زیرا با احساسات فیزیکی و جسمانی ترس آمیز مواجه می شوند، در حالیکه می دانند خطری آنها را تهدید نمی کند، احساس ترسی آمیخته با احساس امنیت. 

 

برخی از روانشناسان بر این باورند که این لذت بردن از چنین وسیله ای می تواند یک نشانه ی منفی بوده و بر «مازوخیسم خوش خیم» دلالت کند.

 

اخبار,اخبار گوناگون,ترن هوایی

 

در رولر کاسترها این احساسات با ترس مرتبط است. در این زمینه مثال های دیگری وجود دارد. لذت بردن از فیلم های ژانر وحشت و یا ترسناک، خوردن فلفل های تند آزاردهنده به شکل افراطی نیز می توانند در این مجموعه قرار بگیرند. رولر کاسترها برای بعضی از افرادی که به ورزش های افراطی، ترسناک و پرمخاطره می پردازند یک لذت و سرگرمی است.

 

تابناک باتو

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------