پُردرآمدترین سوپراستارهای «کشتی کجِ» دنیا



کشتی ورزشی است که در کل دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد و شاید مهمترین علت آن ماهیت خشن و در عین حال سرگرم کننده این ورزش باشد.

به گزارش برترین ها،  کشتی ورزشی است که در کل دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد و شاید مهمترین علت آن ماهیت خشن و در عین حال سرگرم کننده این ورزش باشد. مسابقات دبلیو دبلیو ای که قبلاً "فدراسیون کشتی جهانی" نامیده می شد، در سال 2002 پس از چندین و چند خرید و ادغام شرکت ها تغییر نام یافت.

اخبار,اخبار گوناگون,پُردرآمدترین سوپراستارهای «کشتی کجِ» دنیا


در حال حاضر WWE بزرگترین و محبوب ترین مسابقات کشتی در آمریکا و کل دنیا محسوب می شود و کشتی گیران مشهور و پردرآمدی در کل دنیا دارد. هر ساله بیش از 300 دور مسابقه کشتی حرفه ای صورت می گیرد که از تلویزیون پخش می شوند و تعداد بینندگان این برنامه بالای 36 میلیون نفر در بیش از 150 کشور دنیا است.

بهترین کشتی گیران با برنده شدن و قهرمانی، کمربندهایی دریافت می کنند و باید در مسابقات برای نگه داشتن آن بجنگند که در صورت باختن کمربند را از دست می دهند و باید دوباره برای به دست آوردن آن تلاش کنند.

 انواع مختلفی از کمربندها در این مسابقات وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از: کمربند قهرمانی سنگین وزن جهانی WWE، کمربند قهرمانی بین قاره ای WWE، کمربند قهرمانی WWE ایالات متحده، و کمربند قهرمانی تگ تیم WWE. بهترین رقابت کنندگان محبوبیت بسیار بالایی می یابند و هر چه یک کشتی گیر محبوب تر باشد، شانس برنده شدن و بدست آوردن کمربند و قهرمان ماندن برای او بیشتر می شود.

مسابقات دبلیو دبلیو ای ساختار پرداخت دستمزد تعریف شده ای دارد، ولی کشتی گیرانی هستند که این سازمان هیچ مشکلی برای پرداخت بیشتر از معمول ندارد. محبوب ترین کشتی گیران در میان طرفداران و ستاره های این مسابقات دستمزدهای بسیار عالی دریافت می کنند و برخی از آنها فقط گاهی در این مسابقات حضور کوتاهی دارند، در حالیکه بقیه کشتی گیران دائمی هستند. در اینجا فهرستی از پر درآمد ترین کشتی گیران کشتی کج (WWE) در سال 2017 را مطالعه می کنید.

10. دین اَمبروز – 1.1 میلیون دلار در سال

اخبار,اخبار گوناگون,پُردرآمدترین سوپراستارهای «کشتی کجِ» دنیا


دین امبروز هم بازیگر و هم کشتی گیر حرفه ای است و نام واقعی او جاناتان گود است. امبروز رکورد طولانی ترین مدت قهرمانی ایالات متحده دبلیو دبلیو ای را در اختیار دارد که حدوداً 351 روز (دو هفته کمتر از یک سال) می شود.

 این مدت طولانی ترین مدت قهرمانی در تاریخ دبلیو دبلیو ای است. در خارج از دبلیو دبلیو ای، جاناتان گود با نام مستعار جان ماکسلی در مسابقات کشتی کامبت زون، فول ایمپکت پرو و دراگون گیت یو اس ای کشتی می گیرد.

 وی یک بار مسابقات قهرمانی سنگین وزن دنیا FIP و دو بار مسابقات قهرمانی سنگین وزن دنیا CZW را برده است. مسئولیت او در دبلیو دبلیو ای باعث می شود که وی سالانه 1.1 میلیون دلار با خود به خانه ببرد.

9. کِین – 1.3 میلیون دلار در سال

اخبار,اخبار گوناگون,پُردرآمدترین سوپراستارهای «کشتی کجِ» دنیا


نام واقعی کین، گلن توماس جیکوبز است و از همین حالا بگوییم که او برادر بیولوژیکی آندرتیکر نیست. کین هم بازیگر حرفه ای و هم کشتی گیر قهاری است که در حال حاضر در دبلیو دبلیو ای کشتی می گیرد.

 قبل از سال 1995 که به دبلیو دبلیو ای بپیوندد، او در انجمن کشتی ایالات متحده و همچنین در کشتی Smoky Mountain کشتی می گرفت که موفقیت زیادی نیز بدست آورده بود. کین با 18 بار قهرمانی، کشتی گیر فوق العاده ای است که توانسته احترام کشتی گیران دیگر و همچنین طرفداران این ورزش را بدست آورد.

 بعضی از به یاد ماندنی ترین عناوینی که او بدست آورده عبارتند از قهرمانی دبلیو دبلیو ای، قهرمانی سنگین وزن دنیا و قهرمانی ECW. او هر سال یک میلیون و سیصد هزار دلار از دبلیو دبلیو ای دریافت می کند.

8. بیگ شو – 1.5 میلیون دلار در سال

اخبار,اخبار گوناگون,پُردرآمدترین سوپراستارهای «کشتی کجِ» دنیا


بیگ شو واقعاً هم بزرگ است و کشتی او روی رینگ همیشه ارزش پولی که طرفداران می پردازند را داشته است. نام واقعی بیگ شو، پل وایت است و تنها کاری که واقعاً خوب بلد است، این است که روی رینگ رقبایش را بزند.

بیگ شو در طول مدت کشتی اش، موفقیت های عظیمی بدست آورده که از آن میان می توان به دو بار قهرمانی دبلیو دبلیو ای، دو بار قهرمانی سنگین وزن دنیا WCW، دو بار قهرمانی سنگین وزن دنیا، و یک بار قهرمانی ECW اشاره کرد.

 هیچ کشتی گیر دیگری قبل از بیگ شو نتوانسته بود همه چهار عنوان فوق را بدست بیاورد و این باعث می شود که بیگ شو یکی از بهترین ها باشد. او همچنین قهرمانی بین قاره ای دبلیو دبلیو ای و سه بار قهرمانی هاردکور دبلیو دبلیو ای و یک بار قهرمانی ایالات متحده را بدست آورده است. با تمام این موفقیت ها، او هر سال کمتر از 1.5 میلیون دلار دستمزد نمی گیرد.

7. آندرتیکر – 2 میلیون دلار در سال

اخبار,اخبار گوناگون,پُردرآمدترین سوپراستارهای «کشتی کجِ» دنیا


آندرتیکر بدون شک قدیمی ترین کشتی گیر حرفه ای دبلیو دبلیو ای است، زیرا وی در سال 1990 به دبلیو دبلیو ای پیوست. نام واقعی او مارک کالاوی است و چون در دهه پنجاه عمرش است، یکی از مسن ترین کشتی گیران کشتی کج محسوب می شود. رکورد شگفت انگیز آندرتیکر از مدتها پیش آغاز می شود، یعنی از سال 1991 که او هالک هوگان را شکست داد و قهرمان دبلیو دبلیو ای شد.

رکورد مثال زدنی او شامل 21 برد پیاپی درWrestleMania  می شود به علاوه اینکه او در سال 2007 رویال رامبل را برد و چهار بار قهرمان دبلیو دبلیو ای، سه بار قهرمان سنگین وزن دنیا و یک بار قهرمان سنگین وزن دنیا USWA Unified شد که همه این عناوین واقعاً تحسین برانگیز هستند. آندرتیکر هر ساله 2 میلیون دلار دستمزد از دبلیو دبلیو ای دریافت می کند.

6. رومن رِینز – 2.1 میلیون دلار در سال

اخبار,اخبار گوناگون,پُردرآمدترین سوپراستارهای «کشتی کجِ» دنیا


نام واقعی رومن رینز، لیتی جوزف آنوآی، کشتی گیر حرفه ای ساموآیی-آمریکایی از پنساکولا فلوریدا است. وقتی صحبت از کشتی می شود، وی ورزشکار شگفت انگیزی محسوب می شود که البته سابقه او به عنوان بازیکن فوتبال آمریکایی کمک بزرگی به او کرده تا امروز کشتی گیر مستعدی شود. رومن در سال 2010 به دبلیو دبلیو ای پیوست و در سال 2012 عضوی از تیم شیلد (The Shield) در کنار دین امبروز و سث رولینز شد.

در سال 2014 رومن تک نفره کشتی گرفت و جایزه سوپراستار سال Slammy 2014 را بدست آورد و بعد از آن در سال 2017 مسابقه رویال رامبل را برد. رومن هر ساله دستمزد 2.1 میلیون دلاری از دبلیو دبلیو ای میگیرد.
 
5.  ست رالینز - 2.4 میلیون دلار در سال
 

اخبار,اخبار گوناگون,پُردرآمدترین سوپراستارهای «کشتی کجِ» دنیا


 یکی از محبوب ترین و جذاب ترین بازیکنان کشتی کج، کلبی لوپز که با نام رالینز شناخته می شود در سال 2010 به مسابقات جهانی کشتی کج پیوست. تا به امروز او یک بار قهرمان سنگین وزن، یک بار قهرمان تگ تیم مسابقات جهانی کشتی کج با رومن رینز و هم چنین سوپراستار سال 2015 شده است. بسیاری از کشتی گیران قدیمی او را بااستعدادترن کشتی گیری می دانند که با آن کار کرده اند. سث رالینز با درآمد سالانه بیش از دو میلیون دلار کشتی گیری است که همه منتظرند دوباره عنوان قهرمانی سنگین وزن ها را کسب کند.
 
4. رَندی اورتون – 2.7 میلیون دلار در سال

اخبار,اخبار گوناگون,پُردرآمدترین سوپراستارهای «کشتی کجِ» دنیا


رندی اورتون کشتی گیر حرفه ای آمریکایی دبلیو دبلیو ای و همچنین یک بازیگر است. رندی یکی از سرسخت ترین کشتی گیران دبلیو دبلیو ای است و تابحال 12 بار قهرمان دنیا، 8 بار قهرمان سنگین وزن دنیا دبلیو دبلیو ای و چهار بار قهرمان سنگین وزن دنیا شده است.

 در سال 2004 در سامِر اسلم، اورتون جوانترین برنده سنگین وزن دنیا در دبلیو دبلیو ای شد، عنوانی که سکوی پرتاب وی در این حرفه شد. رندی برای حضور مداوم در رینگ، سالانه 2.45 میلیون دلار دریافت می کند. همین دستمزد عالی شاید باعث شده که او گذشته اش را فراموش کند، زیرا وی به خاطر رفتار ناشایست از ارتش ایالات متحده اخراج شد.

3. تریپل اچ – 2.8 میلیون دلار در سال

اخبار,اخبار گوناگون,پُردرآمدترین سوپراستارهای «کشتی کجِ» دنیا


شاید این نکته برایتان جالب باشد که نام واقعی تریپل اچ، هانتر هِرست هِلمزلی نیست و در واقع نام اصلی او پل مایکل لِوِک است. این کشتی گیر حرفه ای آمریکایی، بازیگر و تاجر، یکی از پر درآمد ترین های دبلیو دبلیو ای است، علیرغم آنکه با خانواده مک ماهون وصلت کرده است. تریپل اچ با بدنسازی کارش را شروع کرد و در سال 1992 وارد رشته کشتی شد.

در طول دوره کشتی اش، وی نام های مستعار متعددی داشته ولی بیشتر موفقیت هایش تحت نام تریپل اچ بوده است. با آنکه او در رقابت ها حضور دائمی ندارد، ولی در دبلیو دبلیو ای شخص مهمی محسوب می شود و با لطف موفقیت هایی که تابحال داشته، هر ساله 2.8 میلیون دلار دستمزد می گیرد.

2. جان سینا – 9.5 میلیون دلار در سال

اخبار,اخبار گوناگون,پُردرآمدترین سوپراستارهای «کشتی کجِ» دنیا


جان آنتونی سینا، بازیگر و رپر آمریکایی است، ولی همه ما او را به عنوان کشتی گیر حرفه ای دبلیو دبلیو ای می شناسیم. سینا قهرمان ایالات متحده دبلیو دبلیو ای در سال 2015 شد و او یکی از چهار قهرمان اول تمام دوران است که طولانی ترین مدت قهرمانی را داشته اند و این باعث می شود که سینا یکی از بهترین کشتی گیران حال حاضر دنیا و همچنین کل دوران شود.

 از سال 2005 که چهره وی در دبلیو دبلیو ای شناخته شد، سینا پله پله ترقی کرد و امروزه یکی از پر درآمد ترین کشتی گیران دبلیو دبلیو ای محسوب می شود. او هر ساله حداقل 9.5 میلیون دلار از دبلیو دبلیو ای دستمزد می گیرد و دارایی خالص او تقریباً 35 میلیون دلار تخمین زده شده است.

 

  بیشتر بخوانید: بیو گرافی ری مستریو

 
1. راک – 10 میلیون دلار در سال

اخبار,اخبار گوناگون,پُردرآمدترین سوپراستارهای «کشتی کجِ» دنیا


دواین جانسون با نام مستعار راک، بازیگر، تهیه کننده و کشتی گیر حرفه ای کشتی کج است که ریشه های آمریکایی و کانادایی دارد. راک بین سال های 1996 و 2004 شهرت یافت، یعنی برهه ای که وی عناوین متعددی کسب کرد و تبدیل به یکی از بهترین های این ورزش شد.

راک بین سال های 2011 و 2013 دوباره به کشتی برگشت و هنوز هم برای حمایت از دبلیو دبلیو ای گاهی روی رینگ و حتی خارج از رینگ حضور می یابد، ولی در حال حاضر تمرکز او روی بازی در فیلم های سینمایی و سریال ها است. علیرغم آنکه راک حرفه اش را تغییر داده، ولی هنوز هم سالانه 10 میلیون دلار از دبلیو دبلیو ای دریافت می کند و وبسایت فوربس دارایی خالص او را 125 میلیون دلار تخمین زده است.

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------