واکنش جالب پرنده ژاپنی به شنیدن صدای مار



اخبار,اخبارگوناگون,واکنش جالب پرنده ژاپنی به شنیدن صدای مار

هنگامی که یک پرنده ژاپنی صدایی شبیه به زنگ مار می شنود عکس العمل جالبی از خود نشان می دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وقتی ما صدایی با ویژگی‌های خاص می‌شنویم سعی میکنیم تا منبع صدا را هم ببینیم. توانایی در شبیه سازی منبع صدا یکی از راه هاست که ابتدا تصور میشد فقط مربوط به انسان هاست، اما به نظر میرسد برخی پرندگان نیز چنین ویژگی داشته باشند.

وقتی که یک نوع پرنده ژاپنی (Parus minor) صدایی شبیه به زنگ مار میشنود آن پرنده هم به صدای مار یا چیزی که مانند مار حرکت مارپیچ دارد پاسخ میدهد.

دانشمندان با استفاده از یک جسم چوبی مار شکل مشاهده کردند که این پرنده ژاپنی در مواجهه با این شی که شبیه مار بود صدایی از خود تولید میکند که در مواجهه با یک مار واقعی آن صدا را تولید می کرده است.

در ادامه آزمایش‌ها صدای مار‌ها که ضبط شده بود موقعی پخش می شد که پرنده به نزدیکی چوبی که شبیه مار بود پرواز میکرد در این حالت پرنده  احساس خطر کرده و واکنش نشان میداد، ولی اگر موقعی که پرنده و جسم چوبی نزدیک هم میشدند صدایی به غیر از صدای مار پخش میشد یا حرکت چوب مثل حرکت مار نبود پرنده آن را نادیده می گرفت.

نتیجه این که این پرنده به تمام صدا‌ها به یک صورت پاسخ نمی دهد بلکه ابتدا سعی میکند تا وجود مار را  تشخیص دهد و بعد در مقابله با آن پاسخ و عکس العمل نشان دهد. پرنده با در نظر گرفتن تصویر یک مار در ذهن بدون در نظر گرفتن فاصله خود با مار میتواند به صورت موثری مکان مار را تشخیص دهد.

در ادامه با ما همراه باشید تا تصویری از این پرنده ژاپنی را مشاهده نمایید.

 

اخبار,اخبارگوناگون,واکنش جالب پرنده ژاپنی به شنیدن صدای مار

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------