ماشین‌های غول‌پیکر و عجیبی که تنها برای یکبار استفاده ساخته شدند (+تصاویر)



ماشین‌های غول‌پیکر و عجیبی وجود دارد که هدف از ساختن آنها تنها استفاده برای یک بار بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، امروز در دنیای یکبار مصرفی زندگی می کنیم حتی برخی از ماشین های غول پیکر جهان نیز در ابتدا تنها برای یک بار استفاده ساخته شده بودند؛ بدین ترتیب زمان دور انداختن این ماشین های غول پیکر از همان روز طراحی مشخص شده بود. در ادامه این مطلب با تعدادی از ماشین های غول پیکر و عجیب و غریب آشنا خواهید شد.

۱- ماشین غول پیکر تصادف ذرات هادرون

اخبار,اخبار گوناگون, ماشین‌های غول‌پیکر و عجیبی که تنها برای یکبار استفاده ساخته شدند


دستگاه غول پیکر تصادف ذرات هادورون که نزدیک به ۱۰۰ متر در عمق زمین و در یک مرکز تحقیقاتی هسته ای در ژنو، سوییس قرار دارد، با استفاده از یک حلقه به طول ۴۳ کیلومتر تشکیل شده از آهنرباهای بسیار رسانا، پروتون ها یا یون ها را با سرعت نور به حرکت در می آورد.

۲- جستجوگر هیوز گولمار

اخبار,اخبار گوناگون, ماشین‌های غول‌پیکر و عجیبی که تنها برای یکبار استفاده ساخته شدند


این جستجوگر غول پیکر و 180متری در دهه 1970 ساخته شده و هدفش نیز برآورده کردن هدف هاوارد هیوز برای استخراج رشته های منیزیم از کف اقیانوس ها عنوان شد. البته واقعیت با این ماجرا متفاوت بود؛ سازمان سیا در در نظر داشت یک کشتی غول پیکر را برای کشف زیردریایی هسته ای غرق شده کا-۱۲۹ اتحاد جماهیر شوروی و بدست آوردن اطلاعاتی در مورد آن بسازد که در اقیانوس آرام غرق شده بود. هر چند دستگاه بالا کشنده در نهایت در عمق2743متری اقیانوس گیر کرده  و ماموریتش تمام شد.

3- ماشین غول پیکر برتا

اخبار,اخبار گوناگون, ماشین‌های غول‌پیکر و عجیبی که تنها برای یکبار استفاده ساخته شدند


زمانی که قرار بود یک تونل 2.7 کیلومتری زیر شهر سیاتل ساخته شود، مدیران این پروژه به این نتیجه رسیدند که باید از غول پیکرترین ماشین تونل زنی استفاده کنند. این ماشین بزرگ که در ژاپن ساخته شد به طور ویژه با خاک منطقه سیاتل طراحی شده و با 17.5 متر قطر نزدیک به 8000 تن وزن و طول نزدیک به 100متر بزرگترین ماشین تونل زنی جهان لقب گرفت.

4- ماشین های غول پیکر کشنده سازمان ناسا

اخبار,اخبار گوناگون, ماشین‌های غول‌پیکر و عجیبی که تنها برای یکبار استفاده ساخته شدند


ماشین ها غول پیکر کشنده ناسا بیش از 50سال سابقه فعالیت داشته و نمونه هایی از ماشین های غول پیکری هستند که تنها با یک هدف خاص طراحی شده اند. دو ماشین کشنده بزرگ در دهه 1960 توسط شرکت ماریون شاول در اوهایو ساخته شد و هر کدام بیش از 2721 تن وزن دارند. این ماشین ها در ابتدا برای انتقال شاتل های پروژه آپولو به طول 7 کیلومتر از مرکز فضای کندی در فلوریدا تا مرکز سکوی پرتاب مخصوص طراحی شده بودند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------