10 مکان ممنوعه جهان



اخبار,اخبارگوناگون,10  مکان ممنوعه جهان

سیاره شگفت‌انگیز ما عجایب زیادی دارد که هنوز کشف نشده‌اند با این حال مکان‌هایی در جهان ما وجود دارد که بیش از حد خطرناک، محافظت‌شده یا خاص هستند و دیدن آنها ممکن نیست.

به گزارش آنا، بازدید از مکان‌های خاص کره زمین حتی برای باتجربه‌ترین مسافران و گردشگران نیز ممنوع است وارتباط این مکان‌های خاص به طور کامل با دنیای خارجی قطع شده است.

1. جزیره آتشفشانی هرد، استرالیا

اخبار,اخبارگوناگون,10  مکان ممنوعه جهان


این جزیره آتشفشانی یکی از مناطق خارجی استرالیا است و مساحت آن تقریبا دو سوم مسافت بین ماداگاسکار و قطب جنوب است. این جزیره که یکی از متروکه‌ترین مکان‌های دنیا به شمار می‌رود، کوهستانی است و 41 یخچال طبیعی دارد. همچنین خانه حیواناتی از جمله پنگوئن، خوک آبی و پرندگان دریایی است.

در سال 2000، محققان دانشگاه هاوایی دریافتند که جریانی از گدازه به اندازه دو کیلومتر در حال ریزش از سمت جنوب غربی یکی از قله‌های همیشه فعال این جزیره آتشفشانی است.

علاوه بر آتشفشان و خطرات آن، آب و هوا در این جزیره به‌شدت خطرناک است. همچنین نزدیک‌ترین مکان به این جزیره در فاصله یک سفر دریایی دو هفته‌ای قرار دارد که این امر این جزیره را به یکی از خطرناک‌ترین و سخت‌ترین مکان‌های دنیا تبدیل می‌کند.

2. جزیره مار، برزیل

اخبار,اخبارگوناگون,10  مکان ممنوعه جهان


جزیره مار یک جزیره 43 هکتاری است که در خط ساحلی برزیل قرار دارد. این جزیره که در فاصله نه چندان دوری از ساحل سائوپولو قرار دارد، خانه یکی از مرگبارترین گونه مار به نام افعی طلایی در جهان است. بیش از 4000 افعی طلایی در جزیره مار وجود دارد اما افراد محلی می‌گویند به ازای هر پنج مترمربع یک مار در این جزیره وجود دارد.

دولت برزیل هرگونه رفت و آمد به این جزیره را ممنوع اعلام کرده‌اند و تنها هر چند سال یک بار گروهی از دانشمندان برای مطالعه این مارها به این سرزمین مرگبار فرستاده می‌شوند.

3. جزیره نگهبان شمالی، جزایر اندامان

اخبار,اخبارگوناگون,10  مکان ممنوعه جهان


این جزیره جنگلی کوچک در ساحل بنگال قرار دارد و به طور کامل توسط صخره‌های مرجانی محاصره شده است. به همین دلیل هم رفت و آمد با قایق به این جزیره بسیار سخت است. با این حال غیرقابل دسترس بودن دلیل اصلی ممنوعه بودن این جزیره نبود.

جمعیت کوچکی از مردم بومی دراین جزیره زندگی می‌کنند که «سنتینلس» نام دارد که از برقراری هرگونه ارتباط با دنیای خارجی اجتناب می‌کنند. این مردم در میان آخرین جوامع دنیاست که تمدن امروزی تاثیری روی آنها نگذاشته است. در سال 2008، قایق دو ماهیگیر بیش از حد به این جزیره نزدیک شد که منجر به کشته شدن این دو توسط این قبیله شد.

4. غارهای لاسکاوکس، فرانسه

اخبار,اخبارگوناگون,10  مکان ممنوعه جهان


این مجموعه از غارها که در شمال غربی فرانسه قرار دارد، خانه یکی از معروف‌ترین غارنگاره‌های پارینه سنگی است که تا کنون کشف شده است. دانشمندان معتقدند این اثر هنری 17000 سال قدمت دارد. این غارنگاره تصاویری از حیوانات بزرگ را نشان می‌دهد که کشف فسیل‌های آنها در این مکان ثابت کرد که چنین حیواناتی در آن دوره در این منطقه زندگی می‌کردند.

این غارها در لیست مکان‌های میراث فرهنگی یونسکو نیز قرار دارد. از سال 2008، بعد از شیوع نوعی قارچ، این غارها به طور کامل به روی عموم بسته شد. تنها چند دانشمند اجازه ورود و خروج به این غارها را دارند تا نقاشی‌ها را مطالعه کنند.

5. «پاوگلیا»، ایتالیا

اخبار,اخبارگوناگون,10  مکان ممنوعه جهان


این جزیره کوچک بین ونیز و لیدو در تالاب شمالی ایتالیا قرار دارد. این جزیره در طول تاریخ، خانه یک قلعه بوده، به عنوان محلی برای چک کردن کشتی‌ها استفاده شده، ایستگاه قرنطینه طاعون بوده است. از قرن گذشته نیز یک تیمارستان در آن قرار دارد. در سال 1968، تیمارستان روانی بسته شد و از آن پس این جزیره متروکه شد.

جای تعجب نیست که پاوگلیا به عنوان یکی از شبح‌زده‌ترین مکان‌های جهان شناخته می‌شود. طبق شایعات، روح قربانیان طاعون، جنگ و پزشک قاتل در این زمین‌های فرسوده سرگردان است. دولت ایتالیا از سال 2014 این جزیره را برای اجاره دراز مدت لیست کرده است.

6. آرشیو رازهای واتیکان، واتیکان سیتی، ایتالیا

اخبار,اخبارگوناگون,10  مکان ممنوعه جهان


آرشیو رازهای واتیکان زیر دیوارهای شهر واتیکان دفن شده است که تاریخچه فعالیت سریر مقدس (اسقف‌نشین کلیسای کاتولیک)، اسناد مذهبی، اسناد دولتی، کتاب‌های حساب‌داری پاپ و سایر مکاتبات رسمی در آن قرار دارد. قدمت برخی از این استاد به قرن هشتم میلادی نیز می‌رسد.

همچنین نامه‌هایی از اشخاص مهم در آرشیو رازهای واتیکان وجود دارد: نامه‌هایی از میکل آنژ، نامه‌ای از ملکه ماری از اسکاتلند قبل از اعدام شدنش نوشته است و نامه‌ای از شاه هنری هشتم برای لغو ازدواج.

این آرشیو اموال رسمی پاپ فعلی محسوب می‌شود و تخمین زده می‌شود که بیش از 35 هزار اقلام را دربرگیرد. به جز چند خدمه که مسئولیت نگهداری از این آرشیو را برعهده دارند، دسترسی به آنها تنها برای دانشمندان واجدالشرایط از موسسات عالی و تحقیقاتی ممکن است.

7. معبد مقدس ایسی، ژاپن

اخبار,اخبارگوناگون,10  مکان ممنوعه جهان


معبد ایسی که در شهر «یوج‌تاچی» در استان می ژاپن قرار دارند، مجموعه‌ای از معبد شینتو (مذهب ارواح پرستی در ژاپن) است که به افتخار الهه «آماتراسو اومیکامی» ساخته شده است. این معبد شامل دو معبد اصلی و تقریبا 125 معبد فرعی می‌شود.

باوجود این که گفته می‌شود محل ساخت این معبد به قرن سوم میلادی بازمی‌گردد اما ساختار این معبد هر 20 سال یک بارتخریب می‌شده و دوباره از نو ساخته می‌‌شده است. تخریب و نوسازی این معبد که آخرین بار در سال 2013 اتفاق افتاد، مطابق با باورهای شینتو درخصوص مرگ و بازتجدید است.

دسترسی به این معبد تنها برای کاهنان بلند رتبه که عضوی از خاندان سلطنتی ژاپن هستند، ممکن است.

8. منطقه 51، ایالت نوادا

اخبار,اخبارگوناگون,10  مکان ممنوعه جهان


هیچ لیستی از مناطق ممنوعه بدون منطقه 51 کامل نمی‌شود. منطقه 51 لقبی است که به یکی از مقرهای نیروهای هوایی آمریکا، مقر نیروی هوایی ادواردز، در نوادای جنوبی داده شده است. این تسهیلات به صورت سری فعالیت می‌کند؛ برای سال‌ها گمان می‌شد که این مرکز مکانی برای آزمایش هواپیماها و سلاح‌ها باشد.

یکی از نظریه‌های محبوب این است که دولت آمریکا یک سفینه فضایی سقوط کرده و سرنشینانش را در منطقه 51 نگه داشته است. دسترسی به منطقه 51 کاملا ممنوع است، به استثنای پرسنل اطلاعاتی و نظامی خاص. حتی عبور از منطقه هوایی این محل نیز ممنوع است.

9. معبد امپراطور «گین شی هوانگ»، چین

اخبار,اخبارگوناگون,10  مکان ممنوعه جهان


این معبد متعلق به اولین امپراطور چین، گین شی هوانگ، است که 210 سال قبل از میلاد مسیح از دنیا رفت و در زیر تپه‌ای در چین مرکزی دفن شد. این آرامگاه شامل شبکه پیچیده‌ای از غارهای زیرزمینی می‌شود که پر از اشیایی برای زندگی پس از مرگ امپراطور است که شامل مجسمه‌های سفالی از خانواده امپراطور، سربازان، خدمه و اسب‌ها می‌شود. این مجموعه با نام ارتش فسیلی شناخته می‌شود.

ارتش سفالی در سال 1974 در شانسی چین کشف شد. این ارتش در گودال‌هایی در نزدیکی قبر امپراطور «گین شی هوانگ» پیدا شده است. مردم در آن زمان معتقد بودند که این ارتش از امپراطور در زندگی بعدی محافظت می‌کند. دانشمندان تخمین می‌زنند که بیش از 8 هزار سرباز، 130 ارابه و 670 اسب در این گودال‌ها وجود دارد.

تاکنون 2 هزار مجسمه از این کشف شده است که هر کدام از آنها منحصربه‌فرد هستند. احتمالا دولت چین هرگز اجازه نقش قبر امپراطور را ندهد چراکه برای آئین‌ تدفین باستانی احترام ویژه‌ای قائل هستند.

10. خزانه جهانی بذر سوالبارد، نروژ

اخبار,اخبارگوناگون,10  مکان ممنوعه جهان


خزانه جهانی بذر سوالبارد یک بانک جامع بذر و تسهیلات ذخیرخ‌سازی در جزیره «اسپیتسبرگن» در نروژ قرار گرفته است. این خزانه در ماه فوریه 2008 شروع به کار کرد و تاکنون حدود 840 هزار نمونه از 4000 گونه متخلف دانه و بذر از سراسر جهان جمع‌آوری کرده است.

ایده ساخت بانک بذر این است که در صورت وقوع یک رویداد جهانی یا منطقه‌ای، یک شبکه پشتیبانی در اختیار داشته باشیم. این خزانه مانند یک گاوصندوق بزرگ عمل می‌کند که به سازمان‌ها و دولت‌ها اجازه می‌دهد بذرهای خود را در آن به امانت بگذارند تا از آنها محافظت شود و تنها خودشان به آن دسترسی داشته باشند.

سیستم امنیتی این خزانه جهانی بذر سوالبارد بسیار پیشرفته است و تنها چند نفر از کارکنان اجازه دسترسی به آن را دارند.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------