در این روستا می‌توانید به جای پول، کوکائین بدهید



روستای دورافتاده‌ای در کوه‌های آند کلمبیا کمتر از ۲۰۰ نفر جمعیت دارد، اما ماهانه بیش از ۱۰۰ کیلوگرم کوکائین تولید می‌کند که ۳ میلیون دلار قیمت دارد.

به گزارش برترین‌ها،  روستای دورافتاده‌ای در کوه‌های آند کلمبیا کمتر از ۲۰۰ نفر جمعیت دارد، اما ماهانه بیش از ۱۰۰ کیلوگرم کوکائین تولید می‌کند که ۳ میلیون دلار قیمت دارد. این روستا که اسمی ندارد، هیچ دسترسی به آب و برق ندارد، اما همچنان به عنوان مرکز کشت غیرقانونی کوکا و تولید کوکائین فعالیت می‌کند. از یک کیسه ۲.۲۷ کیلوگرمی می‌توان دو کیلوگرم کوکائین خالص تولید کرد که ۶۰ هزار دلار در نیویورک فروخته می‌شود. یعنی کوکائین تولید شده در این روستا ماهانه ۳ میلیون دلار فروخته می‌شود.
 

اخبار,اخبارگوناگون,کوکائین


دراین روستای کلمبیایی کوکائین نه تنها در قمار بلکه به عنوان نوعی ارز هم به کار می‌رود. روستاییان از کوکائین برای خرید اقلام روزمره استفاده می‌کنند و به اندازه ارزش هر کالا، مقداری کوکائین به فروشنده می‌دهند. دولت کلمبیا جنگ طولانی با این ماده مخدر داشته و به طور مرتب نیرو‌های نظامی خود را در سراسر کشور مستقر کرده تا محصولات غیرقانونی را از بین ببرند.
 

اخبار,اخبارگوناگون,کوکائین


در اکتبر اخیر در عملیات از بین بردن مزارع کوکا در جنوب غربی کلمبیا هفت نفر کشته و ۲۰ نفر مجروح شدند. مناطقی که کوکا کشت می‌شود معمولا برق ندارند و هیچ سیستم بزرگراه شهری وجود ندارد. به عبارت دیگر هیچ گونه ظرفیت تولیدی و توانایی انتقال محصول به بازار وجود ندراد. از سال ۲۰۱۷ دولت کلمبیا تلاش کرده محصولات قانونی را جایگزین مواد غیرقانونی کند. تا جولای گذشته، بیش از ۷۵ خانوار در این برنامه شرکت کردند تا کشور را از شر کوکائین خلاص کنند.

 

اخبار,اخبارگوناگون,کوکائین

 

اخبار,اخبارگوناگون,کوکائین

 

اخبار,اخبارگوناگون,کوکائین

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------