ثروتمندترین پادشاهان و شاهزادگان کنونی جهان



آیا ثروتمندترین پادشاهان و شاهزادگان کنونی جهان را می شناسید؟! همه فکر می کنند که بدنیا آمدن در یک خانواده سلطنتی به معنای در دست داشتن بلیط رسیدن به قدرت و ثروت است و صادقانه بگوییم که این تفکر کاملاً درست است.

به گزارش وب سایت روزیاتو،   آیا ثروتمندترین پادشاهان و شاهزادگان کنونی جهان را می شناسید؟! همه فکر می کنند که بدنیا آمدن در یک خانواده سلطنتی به معنای در دست داشتن بلیط رسیدن به قدرت و ثروت است و صادقانه بگوییم که این تفکر کاملاً درست است. طبقات بالای جوامع آریستوکرات نیز امروزه وجود داشته و همچنان با در دست داشتن کنترل کشورها یا ثروتی قابل توجه از قدرت بالایی برخوردارند. شاید فکر می کنید پادشاهان،شاهزاده ها و اعضای خانواده های سلطنتی که همواره اسمشان را در رسانه ها می شنوید ثروتمندترین پادشاهان و شاهزادگان جهان هستند در حالی که کاملاً در اشتباه هستید.

برای مثال اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا که مشهورترین خاندان سلطنتی در جامعه کنونی جهان به شمار می آیند در میان ۱۰ خانواده ثروتمند سلطنتی جهان قرار نمی گیرند. بدین ترتیب در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ نفر از ثروتمندترین پادشاهان و شاهزادگان کنونی جهان آشنا کنیم که بسیاری از آن ها برای شما ناشناخته هستند.

۱۰- شاهزاده کریم الحسینی آقاخان
ثروت تقریبی: ۸۰۰ میلیون دلار

 

اخبار,اخبار گوناگون,پادشاهان و شاهزادگان کنونی جهان


بله کاملاً درست می بینید و شاهان و شاهزادگان برای ورود به این فهرست باید دستکم ۸۰۰ میلیون ثروت داشته باشند. شاهزاده کریم الحسینی آقا خان رهبر شیعیان اسماعیلی جهان (فرقه نزاریه) است که یک تاجر و سرمایه گذار شناخته شده بوده و علاقه خاصی به پرورش اسب دارد. وی لقب مذهبی خود را از پدربزرگش به ارث برده و مالک صدها اسب مسابقه ای، مزارع پرورش اسب و حتی قایق های مسافرتی بزرگ است. همچنین وی موسس و رییس شبکه توسعه آقاخان است و جدای از آن سالانه صدها میلیون دلار عشریه از جانب پیروان اسماعیلی دریافت می کند که در واقع سهمی از ثروت و درآمد پیروان این فرقه است که سالانه به امام فرقه پرداخت می شود. با این وجود وی برخلاف عرف مرسوم بر هیچ کشور یا سرزمینی حکومت نمی کند و دامنه حکومت وی بیشتر مذهبی و عرفانی است.

۹- قابوس بن سعید آل سعید
ثروت تقریبی: ۹۰۰ میلیون دلار

 

اخبار,اخبار گوناگون,پادشاهان و شاهزادگان کنونی جهان


قابوس بین سید آل سید که همه او را با نام سلطان قابوس می شناسند پادشاه عمان است که از سال ۱۹۷۰ و پس از کنار زدن پدرش به قدرت رسید. به عنوان چهاردهمین نواده از سلسله آل بو سعیدی،حکومت او در عمان کاملاً پادشاهی است اما اجازه انتخابات پارلمانی را داده و به نوعی یک حکومت پادشاهی با تفکرات مدرن و دموکراتیک تر نسبت به دیگر کشورهای پادشاهی شناخته می شود. وی در سال ۱۹۷۶ با دخترعمویش کامیلا ازدواج کرده .و بعد از مدت کوتاهی از هم جدا شدند و سلطان قابوس بعد از آن دیگر ازدواج نکرد. بدین ترتیب وی نه تنها به عنوان یکی از ثروتمندترین پادشاهان جهان شناخته می شود بلکه یکی از ثروتمندترین پادشاهان مجرد دنیا نیز به شمار می آید.

۸- شاهزاده آلبرت دوم
ثروت تقریبی: ۱ میلیارد دلار

 

اخبار,اخبار گوناگون,پادشاهان و شاهزادگان کنونی جهان


آلبرت الکساندر لوییس پیر گریمالدی شاه موناکو به شمار می آید که در سال ۱۹۹۵ به این مقام رسید. وی نوه گریس کلی، بازیگر سرشناس هالیوودی است که پس از ازدواج با شاهزاده رانیه سوم به عنوان ملکه کلی دست یافت.وی نیز سبک پدرش را در انتخاب همسر انتخاب کرده و در سال ۲۰۱۱ با یک شناگر اهل آفریقای جنوبی به نام شارلن ویتستوک ازدواج کرد و از او دارای دو فرزند شد. به عنوان شاهزاده موناکو، وی صاحب زمین های زیادی در فرانسه و موناکو بوده و کازینوهای زیادی را در تملک دارد. اگر چه موناکو کوچک ترین کشور جهان است اما پادشاه این کشور از ثروت قابل توجهی برخوردار می باشد.

۷- شاه محمد ششم
ثروت تقریبی: ۲٫۱ میلیارد دلار

 

اخبار,اخبار گوناگون,پادشاهان و شاهزادگان کنونی جهان


شاه محمد ششم، پادشاه کنونی مراکش است که از همان بدو تولد به عنوان ولیعهد و وارث تاج و تخت در این کشور تبدیل شد. وی از همان دوران کودک در ناز و نعمت فراوان بزرگ شده و سبک زندگی مجللی داشته است. شاه محمد تحصیلات عالیه داشته و وقتی که در سال ۱۹۹۹ به قدرت رسید در یک نطق تلویزیونی به مردم کشور خود قور داد که با فقر و فساد مبارزه کرده و در زمینه اشتغال زایی و حقوق بشر؛ رتبه مراکش را در جهان بهبود بخشد. وی تاکنون بر قول خود باقی مانده و لقب «مدافع فقرا» را بدست آورده است. با این وجود وی یکی از ثروتمندترین پادشاهان کنونی جهان است که بر اساس برآوردها روزانه یک میلیون دلار صرف نگهداری و اداره ۱۲ قصر شخصی خود می کند.

۶- هانس- آدام دوم
ثروت تقریبی: ۳٫۵ میلیارد دلار

 

اخبار,اخبار گوناگون,پادشاهان و شاهزادگان کنونی جهان


یوهانس آدام فردیناند آلویس جوزف ماریا مارکو دی آویانو پایوس ون اوند زو لیختنشتاین، که به نام شاهزاده لیختن اشتاین، دوک تروپائو، جاگرندورف، کنت ریتبرگ یا همان هانس- آدام دوم شناخته می شود به مدت ۲۱ سال بر کشورش حکومت کرد بدون آن که کسی برای وی مزاحمتی ایجاد نماید. در سال ۲۰۰۴، وی وظایف روزانه پادشاهی خود را به پسرش واگذار کرد اما خود همچنان مقام پادشاهی کشور را حفظ نمود. به عنوان ثروتمندترین پادشاه اروپا و یکی از ثروتمندترین پادشاهان کنونی جهان، وی صاحب گروه سرمایه گذاری و بانکی LGT بوده و مالکیت یک مجموعه هنری بسیار باارزش را در اختیار دارد که به دلیل ارزش فراوان در موزه لیختن اشتاین وین نگهداری می شوند.

۵- شاهزاده حاجی عبدالعظیم
ثروت تقریبی: ۵ میلیارد دلار

 

اخبار,اخبار گوناگون,پادشاهان و شاهزادگان کنونی جهان


شاهزاده حاجی عبدالعظیم بزرگ ترین فرزند سلطان حاجی حسن البلقیه می باشد. وی که یکی از ۱۲ فرزند خانواده سلطنتی برونئی است در دانشگاه آکسفورد درس خوانده و به برگزاری مهمانی های پرهزینه و پر زرق و برق شهرت دارد. معمولاً مهمانان او در این مراسم سلبریتی های مشهوری مانند جنت جکسون، ماریا کری، جری هال، ماریسا تومی و پاملا اندرسون هستند و برای تامین هزینه مهمانی های اینچنینی باید ثروتی دستکم ۵ میلیارد دلاری داشت.

۴- شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان
ثروت خالص: ۱۸ میلیارد دلار

 

اخبار,اخبار گوناگون,پادشاهان و شاهزادگان کنونی جهان


بین نفر پنجم و چهارم فهرست کنونی ثروتمندترین پادشاهان و شاهزادگان کنونی جهان فاصله بسیار قابل توجهی از لحاظ میزان ثروت وجود دارد. شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان که پادشاه امارات متحده عربی و امیر ابوظبی است به خاطر علاقه اش به ورزش های سنتی امارات مانند اسب دوانی و شتر سواری شناخته می شود. وی از متحدان کشورهای غربی به شمار آمده و کشورش را با وارد کردن جدیدترین تکنولوژی ها و تاسیس بنیادهای تحقیقاتی مدرن به قطب گردشگری و تجاری جهان تبدیل کرده است. وی در سال ۲۰۱۴ دچار حمله قلبی شد اما گفته می شود که پس از جراحی حال او بهتر شده و از ثروت بیش از ۱۸ میلیارد دلاری خود نهایت لذت را می برد.

۳- حسن البلقیه موعزالدین والدوله
ثروت تقریبی: ۲۰ میلیارد دلار

 

اخبار,اخبار گوناگون,پادشاهان و شاهزادگان کنونی جهان


سلطان برونئی، حسن البلقیه از سال ۱۹۶۷ پادشاه کشورش بوده و بر امور این کشور تسلط کامل دارد. وی همزمان نیز نخست وزیر کشورش بوده و بیش از هر چیز به خودرو علاقه دارد. گفته می شود که او بین ۳٫۰۰۰ تا ۶٫۰۰۰ خودرو دارد و معمولاً خودروهای منحصر به فرد که بدست آوردن آن ها سخت است را می پسندد. البته وی به سفر زمینی علاقه چندانی ندارد به همین دلیل از بوئینگ ۷۴۷ اختصاصی و لوکس خود برای سفرهایش استفاده می کند.

۲- شاهزاده الولید بن طلال آل سعود
ثروت تقریبی: ۲۰ میلیارد دلار

 

اخبار,اخبار گوناگون,پادشاهان و شاهزادگان کنونی جهان


شاهزاده الولید بن طلال آل سعود یک سرمایه گذار سرشناس سعودی است که علاوه بر تجارت یکی از اعضای خانواده سلطنتی عربستان سعودی نیز هست و اخیراً در جریان تحقیقات مبارزه با فساد در این کشور دستگیر شده و پس از چند ماه آزاد گردید. وی برادرزاده سلطان عبدالله، پادشاه این کشور و نوه ابن سعود، اولین پادشاه عربستان می باشد. همچنین وی نوه ریاض الصلح، اولین نخست وزیر لبنان نیز هست. وی در گذشته به عنوان یکی از تاثیرگذارترین مردان جهان انتخاب شده و عکس او روی مجله تایمز رفته است. شاهزاده الولید مدیرعامل و سرمایه دار مطلق یک هلدینگ بزرگ سرمایه گذاری است که در زمینه های بانکداری و خدمات اجتماعی تا ساخت و مدیریت هتل های زنجیره ای، رسانه ها، سرگرمی،کشاورزی، پتروشیمی، هوانوردی؛ تکنولوژی و املاک فعالیت دارد. همچنین وی سرمایه گذار عمده News Corporation و مالک هتل جورج پنجم و هتل پلازا در فرانسه می باشد.

۱- بومیپول آدولیاده
ثروت تقریبی: ۳۰ میلیارد دلار

اخبار,اخبار گوناگون,پادشاهان و شاهزادگان کنونی جهان


این پادشاه سالخورده لقب ثروتمندترین پادشاه جهان را در اختیار داشته و القاب فراوانی به او نسبت داده می شود. بومیپول آدولیاده، پادشاه تایلند، طولانی ترین دوران حکومت پادشاهی را در کشورش داشته و در حدود ۶۸ سال متوالی بر تایلند حکومت کرده است. وی در سال ۱۹۴۶ به مقام پادشاهی کشور رسیده و حتی بیشتر از ملکه الیزابت حکومت کرده است. وی در سال ۲۰۱۶ سلطنت را به پسرش واگذار کرد و اگر ۱۴ سال دیگر در این مقام باقی می ماند رکورد شاه سوبهوزای دوم، پادشاه سوازیلند که نزدیک به ۸۳ سال بر کشورش حکومت کرد را می شکست. وی با داشتن ثروتی بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار ثروتمندترین پادشاه جهان به شمار می آید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------