مسابقات غیرمعمولی که در دنیا برگزار می‌شود (+تصاویر)



 آیا از ورزش‌های عادی خسته شده اید و به دنبال یک ورزش جذاب‌ و غیرمعمول‌تر می‌گردید؟ نظرتان در مورد اتو کردن در ارتفاع ۵۰۰۰ متری دریا یا بیرون کشیدن حدود ۵۷۰ کرم از زمین در زمان مشخص چیست؟ شاید عجیب به نظر برسد، اما هر سال صد‌ها نفر از سراسر جهان برای رقابت و لذت بردن از این ورزش‌ها در مسابقات قهرمانی جهان جمع می‌شوند. در این مطلب تعدادی از این رویداد‌های ورزشی عجیب را مشاهده می‌کنید که تصورات شما را از ورزش را به چالش می‌کشد.

پنیر غلتانی
هر سال یک پنیر گرد ۴ کیلویی از بالای تپه کوپر در انگلستان به پایین غلتانده می‌شود و رقابت کنندگان دنبال آن می‌دوند. از آنجا که سرعت پنیر ممکن است به ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت برسد، شانس گرفتن آن بسیار کم است؛ بنابراین کسی که زودتر از خط پایان عبور کند، پنیر را می‌برد. اگر تصمیم دارید در این مسابقه شرکت کنید، باید بسیار مراقب باشید، چون سطح ناهموار تپه باعث صدمات جدی می‌شود.

 

اخبار,اخبارگوناگون, مسابقات غیرمعمولی


بوکس شطرنج
بوکس شطرنج توسط هنرمند هلندی ایپه رابین (Iepe Rubingh) اختراع شد و در اصل قرار بود یک اجرای هنری باشد نه یک ورزش. امروزه این بازی از ۷ دور، یعنی ۶ دور شطرنج و ۵ دور بوکس تشکیل شده است. رقابت کننده می‌تواند با ناک‌اوت کردن در رینگ یا مات کردن روی میز بازی را ببرد. در واقع این ورزش فرصت خوبی برای آزمودن توانایی جسمی و ذهنی است.

اخبار,اخبارگوناگون, مسابقات غیرمعمولی


کرم گیری
در ورزش کرم گیری به رقابت کنندگان ۳ متر مربع زمین و ۳۰ دقیقه زمان داده می‌شود و باید تا می‌توانند از آن کرم بیرون بکشند. رکورد جهانی متعلق به سوفی اسمیت ۱۰ ساله است که در رقابت جهانی سال ۲۰۰۹ توانست ۵۶۷ کرم را بیرون بکشد.
 

اخبار,اخبارگوناگون, مسابقات غیرمعمولی


فوتبال حبابی
فوتبال حبابی نه تنها برای بازیکنان بلکه برای تماشاچیان هم سرگرم کننده است. بازیکنان در حباب بادی قرار می‌گیرند که بالاتنه و سرشان را می‌پوشاند. این بازی اولین بار در سال ۲۰۱۱ در نروژ اختراع شد. مسابقه بین دو تیم با حداکثر ۵ بازیکن برگزار می‌شود. طبق قوانین بازی، هر تیم باید در تمام طول بازی حداقل یک زن در میدان داشته باشد.

اخبار,اخبارگوناگون, مسابقات غیرمعمولی


حمل همسر
ورزش حمل همسر در فنلاند متولد شد. رقابت کنندگان مرد در حالی که همسرانشان را بر پشت خود حمل می‌کنند با هم مسابقه می‌دهند و از موانع عبور می‌کنند. این ورزش براساس یک افسانه قرن نوزدهمی به نام رونکاینن دزد است. در این داستان رونکانین و گروهش غذا و زنان روستا‌های همسایه را دزدیده، روی دوششان می‌گذاشتند و فرار می‌کردند. مسابقات جهانی حمل همسر هر سال در فنلاند برگزار می‌شود.
 

اخبار,اخبارگوناگون, مسابقات غیرمعمولی


غواصی در لجن
این ورزش یکی از عجیب‌ترین ورزش‌های دنیاست. آگوست هر سال صد‌ها شناگر از سراسر جهان در شهر کوچکی در ولز جمع می‌شوند تا در این رقابت جهانی شرکت کنند. رقابت کنندگان باید از لباس غواصی و لوله تنفس استفاده کنند و مسیر ۱۱۰ متری را در آب لجنزار بپیمایند.

اخبار,اخبارگوناگون, مسابقات غیرمعمولی


مسابقات بامبورانی روی آب
مسابقات بامبورانی روی آب ورزش محبوبی در جنوب غربی چین است. رقابت کنندگان روی چوب‌های بامبوی ۷ متری می‌ایستند و از یک چوب نازک بامبو به عنوان پارو استفاده می‌کند. در ابتدا این ورزش نوعی روش حمل و نقل در چین بوده است. امروزه اغلب به جای بامبو از یک تیر فایبرگلس مشابه سبز استفاده می‌کند که مقاوم‌تر است.
 

اخبار,اخبارگوناگون, مسابقات غیرمعمولی


اتو کردن
این ورزش خطرناک هیجان فعالیت در فضای باز را با رضایت از یک پیراهن خوب اتو شده ترکیب می‌کند. رقابت کنندگان با یک میز اتو و اتو به جا‌های خطرناک و دورافتاده می‌روند. فعالیت‌ها شامل اتو کردن زیر آب، روی کوه، در حال حرکت، در قایق، وسط خیابان شلوغ، در حال اسکی، در آسمان یا اسنوبرد سواری می‌شود.
 

اخبار,اخبارگوناگون, مسابقات غیرمعمولی


کشتی با انگشت پا
در این ورزش عجیب دو رقابت کننده سعی می‌کنند پای یکدیگر را حداقل سه ثانیه به زمین بچسبانند. این مسابقه سه دور دارد و دور اول با پای راست و دور دوم با پای چپ انحام می‌شود. قدمت این ورزش عجیب به سال ۱۹۷۶ بازمی‌گردد زمانی که گروهی از افراد به دنبال ورزشی می‌گشتند که فقط بریتانیایی‌ها بتوانند ببرند.
 

اخبار,اخبارگوناگون, مسابقات غیرمعمولی


کنده غلتانی
در این ورزش دو رقابت کننده سعی می‌کنند روی یک کنده شناور بایستند و باعث شوند رقیب تعادلش را از دست بدهد و در آب بیفتد. شرکت کنندگان از تکنیک‌های مختلفی استفاده کنند تا یکدیگر را در آب بیندازند، مثل لگد زدن به کنده، تغییر جهت آن و ...، اما اجازه ندارند یکدیگر را لمس کنند یا از خط وسط عبور کنند. این ورزش نیاز به قدرت پا و تعادل و تمرکز زیادی دارد.

 

اخبار,اخبارگوناگون, مسابقات غیرمعمولی


بوکس زیر آب
شاید عجیب به نظر برسد، اما بوکس زیر آب یک گزینه فوق العاده برای کسانی است که می‌خواهند بوکس را شروع کنند، اما نمی‌خواهند زیاد به سر و بدنشان مشت بخورد. بوکسر‌ها باید سه دور یک دقیقه‌ای  نفسشان را زیر آب نگه دارند و بین هر دور به سطح آب بیایند و نفس بگیرند.

اخبار,اخبارگوناگون, مسابقات غیرمعمولی


گوسفند شماری
مسابقات گوسفندشماری در سال‌های اخیر در استرالیا محبوب شده است. برعکس تمرین ذهنی شمرده گوسفندان برای به خواب رفتن، این ورزش نیاز به توجه زیاد و چشمان تیزبین دارد. حدود ۴۰۰ گوسفند از یک آغل رها می‌شوند و از مقابل ۱۰ شرکت کننده عبور می‌کنند که سعی می‌کنند آن‌ها را به دقت بشمارند. کسی که تعداد دقیق گوسفندان را پیدا کند برنده رقابت است.

 

اخبار,اخبارگوناگون, مسابقات غیرمعمولی


 
برترین ها
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------