راه حل جالب چینی ها برای درمان افسردگی مادران جدید



بنا به گزارش روزنامه ی «ساوث چاینا مورنینگ پست» ریشه های این باور چینی در حبس زن به مدت یکماه پس از به دنیا آوردن کودک، در واقع نیاز او به پیروی از مجموعه دستورالعملها در مورد غذا و شیوه ی زندگی جدید همراه با فرزند نورسیده...

اخبار,اخبار گوناگون,درمان افسردگی مادران جدید


 زنان چینی یک ماه پس از به دنیا آوردن کودک به طور کامل از خروج و بیرون آمدن از خانه منع می شوند. چینی ها به این ماه ، ماه خانه نشینی و نشستن می گویند. خانه نشینی زنان یک ماه پس از به دنیا آوردن کودک شکل عجیبی از اقامت اجباری در خانه نیست بلکه چینی ها از ۲۰۰ سال قبل از میلاد با آن آشنایی دارند.

بنا به گزارش روزنامه ی «ساوث چاینا مورنینگ پست» ریشه های این باور چینی در حبس زن به مدت یکماه پس از به دنیا آوردن کودک، در واقع نیاز او به پیروی از مجموعه دستورالعملها در مورد غذا و شیوه ی زندگی جدید همراه با فرزند نورسیده و پرهیز از وارد شدن هرگونه فشار زندگی به او پس از زایمان است. چینی ها بر این باورند که مادر پس از تولد نسبت به سرما ، امراض و عوامل بیماری زای بیرون از خانه حساس تر است.

 

اخبار,اخبار گوناگون,درمان افسردگی مادران جدید


با افزایش پژوهش ها در این زمینه چینی ها به این نتیجه رسیده اند که پافشاری شدید به این تقیّد ممکن است از خانه نشینی به گوشه نشینی تغییر شکل داده و زنان را در معرض افسردگی قرار دهد، به خصوص اینکه گاهی الزام به این سنّت چینی آمار فوت کودکان در خانه ها را بالا برده است. به همین دلیل آنها به فکر راه حل افتادند و هتل های مخصوص را برای استقبال از زنانی که به تازگی مادر شده اند دایر نموده اند؛ به این ترتیب, به زنان چینی بدون احساس حبس شدگی و زندانی بودن خدمات ارائه می دهند.

 

اخبار,اخبار گوناگون,درمان افسردگی مادران جدید


این هتل ها که شبیه مراکز نگهداری هستند در مناطق مختلفی از دنیا وجود دارند، اما درباره ی چین کشوری با 82 میلیون نفر جمعیت زیر خط فقر ممکن است ایده ی عجیبی به نظر برسد. اما کارشناسان می گویند با افزایش درآمد چینی ها و بهبود وضعیت اقتصادی قشرهای کم درآمد، دیگر ماه خانه نشینی برای زنان چینی به معنی حبس در خانه بدون خروج و یا ورود مهمان نیست.

 

اخبار,اخبار گوناگون,درمان افسردگی مادران جدید


خانم «یوشیه شینگ» 34 ساله که برای نخستین بار مادر شده و نوزاد چند هفته ای دارد درباره ی این هتل ها می گوید: "به هیچ وجه تجربه ی نگهداری از نوزاد را نداشتم به همین دلیل اینجا آمدم تا هم به نوزادم رسیدگی شود و هم خودم بتوانم از نظر روحی و جسمی خود را بازیابم."

 

اخبار,اخبار گوناگون,درمان افسردگی مادران جدید


او در ادامه می گوید:
"از زمانی که وارد اینجا شدم یک مربی دائما با من است ، تعداد زیادی پرستار اینجا هستند و آشپزها غذاهای مخصوص می پزند و همسرم هفته ای یکبار به ملاقات ما می آید."

 

اخبار,اخبار گوناگون,درمان افسردگی مادران جدید


بنا به گزارش این روزنامه از سال ۲۰۱۵ و لغو قانون تک فرزندی در این کشور استقبال مردم چین از هتل های نگهداری افزایش یافته است. این روزنامه می گوید هر جا چینی ها باشند ردپایی از این مراکز هم وجود دارد. برای نمونه در آمریکای شمالی چند مرکز نگهداری چینی زنان پس از زایمان وجود دارد.

اخبار,اخبار گوناگون,درمان افسردگی مادران جدید

 

 

تابناک باتو

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------