پژوهش غافلگیر کننده درباره مارهای آمازون



این گروه دو نوع زهر را در افعی های آمازون کشف کردند، «سولموتوکسین 1» که پستانداران را می کشد و به پرندگان و خزندگان آسیبی نمی رساند و زهر «سولدیتوکسین» که فقط پرندگان و خزندگان را می کشد و بر پستانداران اثرگذار نیست.این ویژگی می تواند توانایی افعی زهرافکن آمازون را برای کشتن هر حیوانی که جلویش ظاهر می شود بالا ببرد.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,افعی


به گزارش تابناک باتو، گروهی از دانشمندان دریافتند که افعی های زهرافکن آمازون، سلاح مخفی پنهانی دارند که این امکان را به آنها می دهد تا بتوانند انواع مختلفی از موجودات را صید کنند.

در پژوهش جدیدی که دانشمندان دانشگاه کلرودا با همکاری دانشگاه ملی سنگاپور انجام دادند دریافتند که سم این افعی ها خاصیت منحصر به فردی دارد و به افعی کمک می کند تا در مدت زمان بیشتری زنده بماند و به بقای خود ادامه دهد.

با وجود اینکه طول آنها به دو متر می رسد اما عضلاتشان به اندازه ی کافی قوی نیست، به همین دلیل از قدرت زهر خود برای کشتن شکار استفاده می کنند.

این افعی ها که در لا به لای درختان در مناطق مختلف آمریکای جنوبی زندگی می کنند، چشمان بزرگی دارند و سم خود را با سرعت از نیش های خود پرتاب می کنند.

پس از آزمایش سم سه مار افعی از نوع یاد شده، دانشمندان کشف کردند که این افعی ها دو زهر متناقض دارند. پروفسور «استفان ماکیسی» این کشف را غافلگیرکننده توصیف کرد.

این گروه دو نوع زهر را در افعی های آمازون کشف کردند، «سولموتوکسین 1» که پستانداران را می کشد و به پرندگان و خزندگان آسیبی نمی رساند و زهر «سولدیتوکسین» که فقط پرندگان و خزندگان را می کشد و بر پستانداران اثرگذار نیست.

پروفسور ماکیسی گفت: این ویژگی می تواند توانایی افعی زهرافکن آمازون را برای کشتن هر حیوانی که جلویش ظاهر می شود بالا ببرد، او در ادامه افزود مطالعه ی این سموم و درک مکانیسم عمل برخی از آنها به ما در شناخت سیستم جسم انسان نیز کمک می کند و می تواند منبع احتمالی درمان های جدید باشد.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------