چهره‌های معروف چه عادت‌های خواب عجیبی دارند؟



همه ما به خواب شبانه احتیاج داریم، اما عادت خواب هر کدام از ما متفاوت است. به عنوان مثال برخی‌ها تا ۸ ساعت خواب کامل نداشته باشند سر حال نمی‌شوند، در حالی که برخی دیگر به ۲ تا ۳ ساعت خواب رضایت می‌دهند. اگر دوست دارید بدانید که افراد مشهور جهان چه عاداتی برای خواب شبانه خود دارند، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

 چارلز دیکنز
چارلز دیکنز، نویسنده مشهور، همیشه سعی می کرد که به سمت شمال بخوابد. نه تنها در خوابیدن، بلکه هنگام نوشتن هم رو به شمال می نشست و اعتقاد داشت که این جهت هم خواب او را بهبود می بخشد و هم خلاقیت او را افزایش می دهد. افرادی که به فنگ شویی و قوانین آن اعتقاد دارند، هرگز رو به جنوب نمی خوابند. از نظر آنها ابتدا شرق، سپس شمال بهترین جهت برای خوابیدن است. از آنجا که چارلز دیکنز از بیماری بی خوابی نیز رنج می برد، سعی می کرد که این قوانین را دنبال کند.

اخبار,اخبارگوناگون,چهره‌های معروف


نیکولا تسلا
نیکولا تسلا مخترع، مهندس برق و مکانیک که بیشتر به دلیل سهم اش در طراحی سیستم نوین برق‌ رسانی براساس جریان متناوب (AC) شناخته می‌ شود تنها ۲ تا ۳ ساعت در شبانه روز می خوابد. او در این باره می گوید: «من از این که خوابم کم است و زمان بیشتری را برای رسیدگی به کارهایم دارم، خوشحالم.» گزارشات حاکی از آن است که او به مدت ۸۴ ساعت در آزمایشگاه بدون هیچگونه استراحتی کار می کند. به اعتقاد او: «اگر بتوانی چیزی را اختراع کنی که دهان همه را از تعجب وا کند، گرسنگی، خواب، دوست، عشق و هر چیز دیگر را فراموش خواهی کرد.»
 اخبار,اخبارگوناگون,چهره‌های معروف


مریسا مایر
مریسا مایر مدیر تجاری و مدیرعامل یاهو است. او در گذشته برای مدت زیادی از مدیران و سخنگوهای اصلی گوگل بوده و سالها در پروژه ‌های مختلف آن مسئولیت داشته و اولین مهندس زنی است که به استخدام گوگل درآمده است. در مورد سبک خواب شبانه او خیلی ها معتقدند که مریسا اصلا نمی خوابد. حتی دیده شده که او ۱۳۰ ساعت را به طور مدام در شرکت مشغول به کار بوده است. او خودش در این باره می گوید: «من هر ۴ ماه یک بار یک هفته به خودم استراحت می دهم. معمولا در این یک هفته به مسافرت می روم و به اندازه کافی می خوابم.» اما از نظر ما او به خواب بیشتری احتیاج دارد، غیر از این است؟!
 اخبار,اخبارگوناگون,چهره‌های معروف


لئوناردو داوینچی
نیکولا تسل تنها کسی نبود که حدود ۲ تا ۳ ساعت در روز می خوابید، لئوناردو داوینچی نیز به ۲۰ دقیقه چرت در هر ۴ ساعت یک بار قانع بود. او نیز اعتقاد داشت که با این سبک زندگی زمان بیشتری را برای انجام کارهای روزانه، به خصوص پروژه های بلند مدت اش خواهد داشت.
 اخبار,اخبارگوناگون,چهره‌های معروف


امینم
اتاق خواب امینم با دیگر اتاق ها فرق دارد. او شیشه های پنجره هایش را تیره کرده تا نور از آن عبور نکند. علاوه بر آن، برای کاهش صدا نیز روی آنها را با فویل پوشانده است. اما آیا این راهها کارساز است؟ احتمالا. البته این مدل اتاق خواب یک خوبی هم دارد که بدون توجه به زمان، هر وقتی که خوابش گرفت می تواند در آن استراحت کند.

اخبار,اخبارگوناگون,چهره‌های معروف


مت مولنوگ
مت مولنوگ کارآفرین ساکن سان فرانسیسکو و سازنده نرم ‌افزار وب ‌نویسی متن ‌باز وردپرس و بنیانگذار شرکت اتوماتیک است. ساعت خواب او نیز بسیار محدود است. او در طول روز ۶ بار و هر بار به مدت ۴۰ دقیقه می خوابد. در واقع او بین زمان های خوابش حدود دو و نیم ساعت بیدار است. این روش برای خیلی ها کارساز نیست زیرا تمرکز لازم را بهم می زند اما مت مولنوگ به آن عادت کرده است.

 

اخبار,اخبارگوناگون,چهره‌های معروف


دونالد ترامپ
گزارشات حاکی از آن است که دونالد ترامپ تنها ۳ تا ۴ ساعت در روز می خوابد. البته این زمان گاهی به ۹۰ دقیقه هم می رسد. او معمولا بین ساعت ۶ تا ۶:۳۰ صبح بیدار می شود و پس از آن به دنبال خبرهایی که در مورد خودش در روزنامه ها چاپ شده می گردد. در واقع خبرهای دیگر روزنامه ها برای او جذابیتی ندارد و تنها اسم خودش است که توجه اش را برای خواندن آن مطلب جلب می کند.

اخبار,اخبارگوناگون,چهره‌های معروف


آریانا هافینگتن
آریانا هافینگتن نویسنده، روزنامه ‌نگار و تحلیلگر سیاسی آمریکایی-یونانی ‌تبار است. او برای این که خواب راحتی داشته باشد، تمام وسایل الکترونیکی را از اتاقش دور می کند. او قبل از خواب یک دوش آب گرم با نمک اپسوم و روغن اسطوخدوس می گیرد تا استرس های روزمره را از خودش دور کند. او تنها در شرایطی که لباس خواب به تن داشته باشد، خوابش می برد. قبل از خواب هم حتما باید شعر یا کتاب های فلسفه بخواند.

 

اخبار,اخبارگوناگون,چهره‌های معروف


وینستون چرچیل
وینستون چرچیل به جغدی بیدار شهرت دارد. او معمولا شب ها بیدار می ماند و کارهایش را انجام می دهد و روزها تنها به مدت ۲ ساعت چرت می زند. به اعتقاد خودش، او حتی می تواند با یک چرت کوتاه چندین روز را بی وقفه کار کند. آیا سبک خوابیدن او عجیب نیست؟!

 

اخبار,اخبارگوناگون,چهره‌های معروف

 

 

برترین ها

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------