ناگفته‌های پیرترین زن جهان (+تصاویر)



اخبار,اخبار گوناگون,پیرترین زن جهان

پیرزنی که ادعا می‌کند پیرترین زن جهان است از سختی‌های دوران زندگی‌اش سخن گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، کوکا استمبلوا(Koku Istambulova) پیرزن اهل روسی بر طبق گذرنامه‌اش و ادعا خود پیرترین زن جهان است.

این پیرزن روس در 11 خرداد 1268 شمسی متولد شده و اکنون 129 سال سن دارد. پیرترین زن جهان در هنگام مصاحبه با یک رسانه روسی از زندگی طولانی‌اش شکایت کرد و سخنانی در مورد سختی‌های زندگی‌اش در دوران حکومت استالین و جنگ جهانی دوم گفت. او گفت: یکی از سخت‌ترین روزهای زندگی‌ام زمانی بود که به دستور استالین ما را از روسیه اخراج کردند و با مصادره اموال خانواده‌ام ما را به قزاقستان فرستادند.

این خانم پس از 13 سال دوری از وطنش سرانجام با سرنگونی استالین به روسیه بازگشت و به زندگی دوباره پرداخت. با اینکه بسیاری از انسان‌ها به دنبال زندگی طولانی و عمر دراز هستند ولی خانم استمبلوا از عمر طولانی‌اش شکایت کرد و گفت: یک روز خوش در زندگی‌ام ندیده‌ام. با این حال زمانی که این پیرزن به خانه‌اش در روسیه برگشت به زندگی پرداخت و با تزیین و گل‌آرایی منزلش روزهای شادی را سپری کرد.

این پیرزن سرسخت که شگفتی‌های زیادی را در زندگی‌اش دیده و سختی‌های زیادی را تحمل کرده است در هنگام سخن گفتن مخاطب را مجذب خود می‌کند. این ویژگی باعث شد گروه مصاحبه کننده با این خانم از لحظاتی که در کنار او هستند بسیار لذت ببرند. کوکا استمبلوا سالیان طولانی است که در چچن(یکی از جمهوری‌های خودمختار روسیه) زندگی می‌کند و با یادآوری اولین روز ورودش به خانه‌ کنونی‌اش گفت: هنگامی که به این خانه وارد شدم خیلی فقیر بودیم و برای درست کردن غذا بدون اجاق گاز، با خرد کردن چوب‌ها آتش روشن می‌کردیم.

میدنا یک از نوادگان دختری این پیرزن است و به علت علاقه زیاد به مادربزرگش زیاد به او سر می‌زند. مدینا در توصیف کوکا گفت: مادربزرگ من خیلی مرتب است و تا آنجایی که من یادم می‌آید همواره یا مشغول عبادت بوده و یا تمیز کردن وسایل منزل. مدینا تعریف می‌کرد که چگونه مادربزرگش با مخوط کردن آب و خاک و اضافه کردن چسب و چمن دیوارخانه را ساخته بود.

پیرزن 129 ساله درحالی که اشک در چشمانش جمع شده بود گفت: به یاد دارم روزهایی را که مامورین استالین مردم را برای تبعید به زور وارد واگن‌های قطار می‌کردند و در فاصله جابه‌جایی‌ها بسیاری مردم از گرسنگی جان خود را از دست می‌دادند. مامورین در هنگام مواجه با اجساد بدون  توجه به خانواده‌شان آن‌ها را از قطار در حال حرکت به بیرون پرتاب می‌کردند. در واقع هیچکس مجاز به دفن مرده‌ها نبود.

در ادامه تصاویری از این پیرزن 129 ساله و دوران مختلف زندگی‌اش مشاهده می‌کنید:

اخبار,اخبار گوناگون,پیرترین زن جهان

 

اخبار,اخبار گوناگون,پیرترین زن جهان

 

اخبار,اخبار گوناگون,پیرترین زن جهان

 

اخبار,اخبار گوناگون,پیرترین زن جهان

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------