رونمایی از بزرگترین مجسمه جهان (+تصاویر)



اخبار,اخبار گوناگون, بزرگترین مجسمه جهان

 به گزارش جماران، مراسم رونمایی از بزرگ ترین مجسمه جهان که متعلق به سردار «والابای پاتل» قهرمان استقلال و اتحاد هند است، امروز چهارشنبه در حالی با حضور نخست‌ وزیر هند برگزار شد که همزمان، تدابیری برای سرکوب اعتراضات احتمالی ساکنان محلی در «گجرات» در نظر گرفته شده است.

مراسم رونمایی از این مجسمه، با مانور جت‌ ها و بالگردها و ریختن گل از فراز این مجسمه عظیم آغاز شد.

نام این مجسمه «مجسمه همبستگی The Statue of Unity» است، زیرا این سردار باعث ایجاد وحدت ملی در هندوستان شد. این مجسمه غول‌ پیکر در ایالت گجرات زادگاه سردار پاتل و در کرانه رود «نارمادا» ساخته شده است.

از آنجایی که «نارندرا مودی» نخست‌ وزیر هند در مراسم افتتاحیه شرکت دارد، مقام‌ های ایالت گجرات نگران بودند که گروه‌ های مختلف اعتراضاتی را برای دریافت غرامت زمینشان که برای نصب این مجسمه استفاده شد، به راه بیندازند.

مجسمه سردار پاتل تقریبا دو برابر بزرگ‌ تر از مجسمه آزادی در آمریکا است و ۵۴ متر از بزرگ‌ ترین مجسمه پیشین جهان، که در چین قرار دارد، بزرگ‌ تر است. در ساخت این مجسمه از ۲ هزار تن برنز استفاده شده و داخلش را تماما با بتن پر کرده‌ اند. ساخت آن حدود ۵ سال زمان برده و ۳ هزار کارگر برای ساخت این مجسمه کار کرده‌ اند.

هزینه ساخت این مجسمه بالغ بر ۳۶۰ میلیون یورو بود.

با وجود محبوبیت فراوان سردار پاتل در هندوستان، اما هزینه بالای ساخت این مجسمه، موجب به راه افتادن موجی از اعتراضات شد. بسیاری معتقدند که این هزینه صرفا برای ساخت یک مجسمه بسیار بیشتر از حد معقول است و علاوه بر این برخی دیگر نگران آلودگی‌ های زیست محیطی آن هستند.
 

اخبار,اخبار گوناگون, بزرگترین مجسمه جهان

 

اخبار,اخبار گوناگون, بزرگترین مجسمه جهان


بیش از ۵۰۰۰ نیرو در نقاط مختلف اطراف این منطقه مستقر شدند و گشت پلیس در آستانه اعتراضات قبایل محلی شدت یافته است. همچنین پهپادهایی برای زیر نظر گرفتن این منطقه به پرواز درآمده است.

 

اخبار,اخبار گوناگون, بزرگترین مجسمه جهان

 

اخبار,اخبار گوناگون, بزرگترین مجسمه جهان

 

اخبار,اخبار گوناگون, بزرگترین مجسمه جهان

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------