رخدادهای وحشتناکی که گرمایش زمین در حال رقم زدن است (+تصاویر)



آشفتگی پرواز برای صنعت هوایی یک حفره و باگ محسوب میشود، در سال صدها مسافر صدمه دیده و خسارات بسیاری روی دست شرکت های مسافربری هوایی می گذارند. چاله های هوایی نتیجه ی جریان تندبادهایی هستند که در اتمسفر پدید می آیند و الگوهای هوا را با جابجا کردن آن برهم می زنند.

به گزارش تابناک باتو، بیشتر افراد با اثرات فوری افزایش دمای اتمسفر آشنا شده اند؛ یخ های قطبی محو می شوند، گونه های وحش رو به انقراض می روند و اتفاقات مرتبط با تغییرات آب و هوا مثل سیل خطرناک تر می شوند. اتمسفر در تمامی فرایندهای زمین نقشی اساسی ایفا می کند و در نتیجه تغییرات آب و هوایی می تواند اثراتی بس پیچیده تر داشته باشد؛ اثراتی که شاید از احتمال آنها بی خبر بوده باشید. در واقع برخی از آنها ظاهرا غیر ممکن ولی به طور وحشتناکی واقعی هستند که ما در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.

1.پروازهای با دست انداز بیشتر
آشفتگی پرواز برای صنعت هوایی یک حفره و باگ محسوب میشود، در سال صدها مسافر صدمه دیده و خسارات بسیاری روی دست شرکت های مسافربری هوایی می گذارند. چاله هوایی نتیجه ی جریان تندبادهایی هستند که در اتمسفر پدید می آیند و الگوهای هوا را با جابجا کردن آن برهم می زنند. هرچه جو گرم تر باشد، سرعت حرکت تند بادها بیشتر و اتمسفر مستعد چاله های بیشتری می شود. در واقع چاله های هوایی از سال ۱۹۵۰ تاکنون بین ۴۰ تا ۹۰ درصد در برخی مناطق افزایش یافته اند.

 

اخبار,اخبار گوناگون, رخدادهای وحشتناکی که گرمایش زمین در حال رقم زدن است



2. انتشار بیشتر بیماری ها
در دهه های پیش روی، انتشار بیماری ها به دو صورت ممکن است تغییر کند؛ بیماری هایی که از حیوانات منتقل می شوند تکثیر شده و بیماری هایی که گمان می کردیم به تاریخ سپرده شده اند، بازخواهند گشت. دمای بیشتر و رطوبت بیشتر و باران بیشتر می تواند جمعیت موجودات ناقل بیماری را افزایش دهد.

 

اخبار,اخبار گوناگون, رخدادهای وحشتناکی که گرمایش زمین در حال رقم زدن است


مثلا مگس می تواند مالاریا و موش طاعون را به دنیای ما بازگرداند. جالب اینکه هم اکنون جمعیت مگس ها و موش ها در حال افزایش است. ترس دیگری که وجود دارد، این است که بیماری هایی چون آبله و دیگر بیماری های تاریخی در اثر گرم شدن هوا از زیر زمین و اجساد مردگان به بیرون نفوذ کرده و زندگان را تحت تأثیر قرار دهد.

3. زلزله های قدرتمندتر
اما زلزله چه ارتباطی با گرمایش زمین دارد؟ اقلیم رو به گرمای بیشتر فعالیت توفانی بزرگ تری را ایجاد می کند. توفان های بزرگ فشار جو را کم می کنند که این خود باعث حرکت بسیار ساده تر لایه های زمین می شود. گسل های زلزله زیر فشار بسیار بالایی هستند و تنها فشار یک دست می تواند انرژی مابین لایه ها را آزاد کند.

 

اخبار,اخبار گوناگون, رخدادهای وحشتناکی که گرمایش زمین در حال رقم زدن است


4. انفجارات آتش فشانی بیشتر
بر اساس تئوری این نیز می تواند نتیجه ی روان شدن جرم یخ هایی باشد که به لایه های زمین فرصت نفس کشیدن می دهند. این موضوع روی جریانات مواد ماگما و حفره های زمین و میزان ماگمایی که پوسته می تواتد تحمل کند تأثیر می گذارد؛ اما طی مطالعه ای، سوابق آتش فشانی کشور ایسلند بررسی و مشخص شد با افزایش دمای زمین، هیچ گونه نشانی از افزایش این گونه فعالیت ها دیده نشده، ولی دانشمندان بر این باورند که این اتفاق خواهد افتاد.

 

اخبار,اخبار گوناگون, رخدادهای وحشتناکی که گرمایش زمین در حال رقم زدن است

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------