کافه ژاپنی افراد فلج را به عنوان پیشخدمت استخدام می‌کند (+تصاویر)



ربات‌های پیشخدمت اتفاق تازه‌ای در دنیای تکنولوژی نیستند و هم اکنون در چندین کافه استفاده می‌شوند. اما به تازگی استفاده متفاوتی از آن‌ها شده است.

ربات‌های پیشخدمت اتفاق تازه‌ای در دنیای تکنولوژی نیستند و هم اکنون در چندین کافه استفاده می‌شوند. اما به تازگی استفاده متفاوتی از آن‌ها شده است. ماه گذشته کافه‌ای در توکیو به مدت دو هفته از ربات‌ها برای خدمت رسانی به مشتریانش استفاده کرد، اما نکته جالب این بود که این ربات‌ها توسط افرادی که به شدت دچار معلولیت بودند، از راه دور کنترل می‌شدند. هدف از این ایده، کمک به مستقل شدن افراد ناتوان در زندگیشان است.
 


۱۰ نفر در کافه کار می‌کردند که از بیماری‌هایی مثل اسکلروز جانبی جانبی آمیوتروفی و سایر آسیب‌های نخاعی رنج می‌بردند. آن‌ها ربات‌های ۱.۲ متری را از خانه کنترل کرده و ۹ دلار در ساعت حقوق می‌گرفتند.
 


ربات‌ها با کمک کامپیوتری کنترل می‌شدند که حرکات چشم افراد بستری و ناتوان را ردیابی می‌کرد و به آن‌ها اجازه می‌داد ربات‌ها را حرکت دهند، اشیا را بردارند و حتی با مشتریان صحبت کنند. در واقع ربات‌ها نماینده این افراد به شمار می‌آمدند.
 


بینیانگذار این استارتاپ می‌گوید: «من می‌خواهم دنیایی خلق کنم که در آن افرادی که نمی‌توانند جسمشان را حرکت دهند هم بتوانند کار کنند.» هرچند این کافه فقط دو هفته باز بود، اما سازندگان آن هنوز در حال جمع آوری بودجه برای افتتاح دائمی آن در سال 2020 هستند.

 

 

برترین ها

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------