محصور با دیوار؛ هتلی که یک اثری هنری شد /تصاویر



اخبار,اخبارگوناگون,هتلی که یک اثری هنری شد

بنکسی بی شک مشهورترین دیوارنگار جهان است، آثار او آنقدر جذاب و البته مشهور هست که اگر او نقشی روی دیواری از یک خانه معمولی بکشد قیمت خانه را تا میلیون ها دلار بالا می برد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تایم البته تنها هنر او نیست که به جذابیت کارهایش افزوده بلکه زندگی پر از رمز و راز او هم دلیلی است تا هواداران بیشتری در سراسر جهان داشته باشد. مدتی بعد از نحوه رازآلود کشیدن گرافیتی روی دیوارهای شهر آنهم به صورت شبانه فیلمی مستند ساخته شد که اتفاقا آکادمی هنرهای نمایشی اسکار آن را نامزد دریافت جایزه بهترین مستند سال دانست اما یک مشکل اساسی وجود داشت و آنهم این بود که او در کل فیلم چهره خودش را پوشانده بود و تا به حال کسی او را ندیده بود!

 

این فیلم که «خروج از مغازه کادو فروشی» نام داشت در مع نامزدهای نهایی بهترین مستند سال قرار گرفت. به این مناسبت بنکسی بیانیه‌ای صادر کرد: «این خبر واقعاً مایه غافلگیری است... من با ایده پشت برگزاری مراسم اهدای جوایز موافق نیستم ولی حاضرم که برای این نامزدی خاص استثناء قایل شوم»

 

اخبار,اخبارگوناگون,هتلی که یک اثری هنری شد

 

این نقاشی دیواری بنکسی را واکنش او به جایزه اسکار می دانند

 

در حالی که زمان اهدای جوایز نزدیک می‌شد، بنکسی در سراسر لوس آنجلس گرافیتی‌های متعددی خلق کرد. عده زیادی گمان می‌بردند بنکسی با لباس مبدل و به صورت ناشناس در مراسم حضور پیدا می‌کند و در صورت برنده شدن، با حضور ناگهانیش همه را غافلگیر می‌کند اما اسکار بهترین مستند آن سال به «Inside Job» رسید. 

 

در اوایل مارچ ۲۰۱۱، با یک گرافیتی در وستون در انگلستان به اسکار واکنش نشان داد: دختر کوچکی با قیافه‌ای ناراضی که مجسمه اسکار را به دست گرفته است. تصور بر این بود که کار به لارای پانزده‌ماهه اشاره دارد که مجسمه اسکار پدرش -سیمون ایگان، به عنوان تهیه کننده فیلم سخنرانی پادشاه- را به زمین انداخته بود.

 

اخبار,اخبارگوناگون,هتلی که یک اثری هنری شد

 

این یکی از معروف ترین کارهای بنکسی روی دیوار حائل است

 

اما دیروز دوباره بنکسی به صدر خبرها بازگشت این بار نه به دلیل فعالیت هنری بلکی یک فعالیت تجاری دوره نام را او به سر زبان ها انداخت، چرا که او یک هتل در کرانه باختری رود اردن تاسیس کرده است. هتلی که به اعتقاد این هنرمند یک فعالیت هنری نیست و تنها یک فعالیت تجاری است اما چه کسی است که نمی داند وقتی آثار او روی دیوار اتاق های هتل نقش بسته باشد برای دوستداران این هنرمند آن هتل چیزی جز یک نمایشگاه هنری نیست. 

 

این هتل که «محصور با دیوار» ( The Walled Off Hotel) نام دارد در فاصله چند متری دیواری ساخته شده که مناطق فلسطینی و اشغال شده توسط اسرائیل کرانه باختری رود اردن را از هم جدا می‌کند.

 

اخبار,اخبارگوناگون,هتلی که یک اثری هنری شد

 

این هم یکی از آثار بنکسی در یکی از اتاق های هتل اوست

 

به گفته تیمی که با این هنرمند ناشناس کار می‌‎کند، هدف از تاسیس این هتل گسترش و احیای صعنت گردشگری در منطقه است.

 

کارمندان این هتل که ۹ اتاق خواب دارد، همه اهالی منطقه هستند. به گفته تیم بنکسی، تاسیس این هتل یک برنامه تجاری است و نباید آن را یک تجربه هنری خواند. فضای داخلی این هتل یادآور تاریخ استعماری بریتانیا و نقش این کشور در رویدادهای منطقه است.

 

بنکسی که در سال ۲۰۰۵ برای اولین بار به بیت‌لحم سفر کرد، در سال‌های گذشته هم چند بار به این منطقه رفته و برخی از شناخته‌شده‌ترین آثار خود را در این منطقه خلق کرده است.

 

اخبار,اخبارگوناگون,هتلی که یک اثری هنری شد

 

اخبار,اخبارگوناگون,هتلی که یک اثری هنری شد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------