کشف اسرار مردمی که 700 سال پیش با شکنجه مرده اند/عکس



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دانشمندان در تحقیقات خود توانستند اسرار مرگ همراه با شکنجه شماری از مردمان ساکن اروپا را روشن سازند.

به گزارش ایران آنلاین، دی ان ای این فرد - که با عنوان "مورد شماره 958" شناخته می شود - یکی از 400 اسکلت کاملی بود که در خلال سال های 2010 تا 2012 در زیر "مدرسه الهیات سنت جونز" در کمبریج لندن کشف شد. این مدرسه دینی در قرن 13 میلادی به یک بیمارستان خیریه برای افراد فقیر و کم بضاعت تبدیل شده بود و جنازه مرده ها نیز در قبرستانی درست مجاور بیمارستان دفن می شده است.

 

بازسازی آناتومی بدن مورد شماره 958 یکی از چندین موردی است که در طی یک پروژه تحقیقاتی جهت آشنایی بیشتر با فیزیولوژی مردم قرون وسطی به انجام رسیده است. او در هنگام مرگ حدود 40 سال داشته و آثار باقی مانده بر بدن او نشان می دهد که زندگی پرمشقتی داشته است.

 

به طور قطع نمی توان در خصوص شغل این مرد اظهار نظر کرد؛ اما بیشتر احتمال آن وجود دارد که او یک کشاورز یا کارگر صنعتگر بوده باشد. ضمن این بررسی دندان های او نیز نشان می دهد که گوشت قرمز و ماهی عمده رژیم غذایی او را تشکیل می داده است.

 

نکته جالب دیگر در خصوص مورد شماره 958 نحوه دفن آن است. همان طور که در تصویر بالا ملاحظه می کنید او بر خلاف عرف معمول آن زمان با صورتی رو به زمین به خاک سپرده شده است. گرچه این مورد در قرون وسطا کاملاً بی سابقه نیست، اما موارد مشابه بسیار نادر هستند. دانشمندان هنوز هیچ دلیل محکمی برای این نحوه دفن مردگان در اروپای صده های میانی یافت نشده است. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------