جراحی موفقیت‌آمیز نوزاد دو سر در هندوستان



اخبار,اخبار گوناگون,جراحی موفقیت‌آمیز نوزاد دو سر در هندوستان

نوزاد هندی که با سر اضافه بر روی ناحیه شکم متولد شده بود، با کمک تیم پزشکی بیمارستان هندوستان زنده ماند و به زودی از بیمارستان مرخص می‌شود. .

به گزارش فارس، نوزاد هندی با یک سر اضافه که بر روی شکم وی قرار داشت، متولد شد. این نوزاد هم‌چنین با یک دست اضافه به دنیا آمده و در واقع به جای دو، سه دست دارد. 

 

پزشکان هندوستان باور دارند، علت زائده‌های اضافی این نوزاد، عدم تغذیه کافی مادر در دوران بارداریست که منجر به ایجاد اختلالات گسترده‌ای در نوزاد شده است. 

 

پزشکان هندی در یک جراحی بسیار پیچیده که بیش از 4 ساعت زمان برد، توانستند زائده‌های انگلی را حذف کنند و جان این کودک را نجات دهند؛ این در حالیست که در اختلالات این چنینی، احتمال زنده ماندن نوزاد تقریبا صفر است.

 

پدر 24 ساله این نوزاد دختر، کشاورز است و توانایی تهیه مایحتاج خانواده خود را ندارد، لذا پزشکان از او و همسرش به دلیل محروم کردن نوزادشان از مواد مغذی حیاتی مورد نیاز برای رشد سالم وی شکایت نکردند. 

 

تیم پزشکی بیمارستان "JK"، با سرعت عمل خوب خود در زمان جراحی، مؤفق به حذف زائده‌ها و نجات جان نوزاد شدند، معمولا به این نوع تولد، دوقلوهای انگلی گفته می‌شود. 

 

اکنون حال این نوزاد رو به بهبود است و تا هفته آینده از بیمارستان مرخص خواهد شد؛ عمل جراحی وی در 26 آوریل انجام شده است. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------