گران ترین هواپیماهای دنیا



اخبار گوناگون - گران ترین هواپیماهای دنیا

علاوه بر جت های لوکس و شخصی در سرتاسر دنیا برخی از هواپیماهای نظامی نیز جزء گران ترین هواپیماهای موجود در دنیا هستند.

تصور این موضوع که اگر هواپیماها امروزه برای جابجا کردن مسافران از نقاط مختلف وجود نداشتند نیز بسیار سخت است. در این صورت سرعت سفرها بسیار کند و خسته کننده بود. با وجود اینکه سفرهای هوایی امروزه با محدودیت‌های زیادی مانند فضای کم برای مسافران و محدودیت‌های حمل بار مواجه هستند اما همچنان یکی از محبوب‌ترین وسایل حمل و نقل به ویژه برای سفرهای طولانی‌مدت هستند. اما تجربه سفرهای هوایی برای همه یکسان نیست. اما در این میان درصد بسیار کمی از افراد هستند که نه تنها سفرهای هوایی دردسری برای آن‌ها ندارد بلکه یک تجربه بسیار لوکس و خاص محسوب می‌شود.

 

افراد ثروتمند و میلیونری که برای سفرهای خود از جت‌های شخصی لوکس خود استفاده. تنها افراد ثروتمند نیستند که چنین وسایل نقلیه گران‌قیمتی دارند. نیروهای نظامی نیز در بعضی مواقع از جت‌های قدرتمند خود که میلیون‌ها دلار قیمت دارند نیز استفاده می‌کنند. در ادامه به معرفی گران‌ترین هواپیماهای موجود در دنیاخواهیم پرداخت.

 

بوئینگ 747-8 VIP
قیمت: 153 میلیون دلار
مدل VIP بوئینگ 747-8 متعلق به یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران درزمینهٔ مسکن در هنگ کنگ، جوزف لو است. این بوئینگ 747-8 VIP که نام آن را رویاپیما گذاشته‌اند، مجهز به جدیدترین تکنولوژی موجود و طراحی فوق العاده بوده که برای سفرهای شخصی جوزف لو آماده شده است. برخی از مشخصات خاص این هواپیمای لوکس شامل سقف با طراحی خاص، پلکان چرخشی، صفحه‌نمایش بر روی دیوارها است. یک بوئینگ 747 معمولی گنجایش 467 نفر را دارد اما مدلی که برای آقای لو طراحی شده با تعداد صندلی بسیار کمتر حس یک خانه کامل و لوکس را برای فرد تداعی می‌کند.

 

اخبار , اخبار گوناگون , گران ترین هواپیماهای دنیا

 

بوئینگ 747-400 شخصی سازی شده
قیمت: 220 میلیون دلار
بوئینگ 747-400 شخصی سازی شده متعلق به شاهزاده ولید بن تلال در عربستان سعودی است. هنگامی که وی این هواپیما را در سال 2004 خریداری کرد تغییرای در نمای داخلی آن ایجاد کرد دو اتاق خواب لوکس، یک میز نهارخوری چهارده نفره و یک تخت پادشاهی! جزئی از نمای داخلی این هواپیمای لوکس شخصی هستند. 11 نفر خدمه پروازی به طور ثابت به مسافران این هواپیما سرویس دهی می‌کنند.

 

اخبار , اخبار گوناگون , گران ترین هواپیماهای دنیا

 

بوئینگ 747-430 شخصی سازی شده
قیمت: 233 میلیون دلار
آخرین بوئینگ 747 شخصی سازی شده در این لیست متعلق به یکی از ثروتمندترین افراد خانواده‌های سلطنتی در دنیا یعنی سلطان برونئی است. قیمت اولیه این هواپیما 100 میلیون دلار بوده است که سلطان برونئی با صرف هزینه نزدیک به 130 میلیون دلار تغییرات زیادی را در نما و.طراحی ان انجام داده است. در تزئین اتاق خواب‌ها، اتاق نشیمن و سرویس‌های بهداشتی این هواپیما از طلا و کریستال لالیک استفاده شده است. حتی روشویی‌های موجود در این هواپیما نیز از طلای خالص ساخته شده‌اند.

 

اخبار , اخبار گوناگون , گران ترین هواپیماهای دنیا

 

P-8A خدای دریا
قیمت: 290 میلیون دلار
این هواپیما با همکاری نیروی دریایی ارتش آمریکا و بخش نظامی و امنیتی شرکت بوئینگ ساخته‌شده است. P-8A به نام خدای دریا درواقع مدل تغییریافته هواپیمای 7370800ERX بوده که مجهز به سامانه ضد زیردریایی، ضد موشک‌های زمینی و حمله به کشتی‌ها و ناوهای دریایی است. P-8A خدای دریا را می‌توان یکی از بهترین هواپیماهای دفاعی در دنیا محسوب کرد.

 

اخبار , اخبار گوناگون , گران ترین هواپیماهای دنیا

 

C-174 Globemaster 3
قیمت: 330 میلیون دلار
این هواپیما توسط بخش نظامی شرکت بوئینگ و به سفارش نیروی هوایی آمریکا ساخته‌شده است و یکی از بزرگ‌ترین هواپیماهای حمل و نقل نظامی ارتش آمریکا محسوب می‌شود. از این هواپیمای بزرگ برای مأموریت‌های استراتژیک حمل و نقل بار، دسته‌های نیروهای نظامی و فرستادن محموله‌های مهم به قسمت‌های مختلف دنیا استفاده می‌شود. باوجودآن که در زمان تولید C-174 Globemaster 3 مشکلات زیادی برای شرکت مک دانل که هم اکنون بخشی از بوئینگ است وجود داشت، در حال حاضر 180 تا 210 فروند از این هواپیماهای بزرگ و غول پیکر در دسترس ارتش آمریکا قرار دارد.

 

اخبار , اخبار گوناگون , گران ترین هواپیماهای دنیا

 

F-22 شکاری
قیمت: 350 میلیون دلار
هواپیما شکاری F-22 بهترین هواپیمای جنگنده در دنیا شناخته شده و علاوه بر این گران‌ترین هواپیمای نظامی دنیا نیز است. این هواپیمای فوق مدرن یک نفره که قابلیت عملکرد در تمام شرایط آب و هوایی را دارد توسط شرکت لاکهید مارتین برای نیروی هوایی آمریکا ساخته شده است. تا سال 2012 درحدود 187 فروند از این هواپیما ساخته شد اما به دلیل هزینه‌های بسیار بالا و ممنوعیت صادرات آن تولید آن متوقف شد پروژه اف 35 در دستور کار قرار گرفت. این هواپیما می‌تواند با سرعت مافوق صوت پرواز کند و تقریباً از دید هر راداری مخفی بماند.

 

اخبار , اخبار گوناگون , گران ترین هواپیماهای دنیا

 

ایرباس A380 شخصی سازی شده
قیمت: 500 میلیون دلار
گران‌ترین جت شخصی دنیا مجدداً متعلق به شاهزاده ولید بن تلال عربستان سعودی است. این جت خصوصی فوق لوکس یک عمارت کامل است. دو پارکیتگ خودرو، اتاق مخصوص شاهین‌های شاهزاده، اسطبل برای اسب‌ها، چندین اتاق خواب و سرویس حمام تنها بخشی از فضای داخلی این هواپیمای لوکس را تشکیل می‌دهند. این ایرباس دوطبقه بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری ساخته شده تا کنون است.

 

اخبار , اخبار گوناگون , گران ترین هواپیماهای دنیا

 

B2 بمبافکن مخفی اسپریت
قیمت: 2.1 میلیارد دلار
B2 بمبافکن مخفی اسپریت گران‌ترین هواپیمای تولید شده تاکنون است. هزینه‌های ساخت این هواپیما به قدری بالا بوده است که کنگره آمریکا در سال 1987 تعداد آن را از 132 فروند به 21 فروند کاهش داد. بعد از حادثه سقوط یکی از این هواپیماها در سال 2008 در حال حاضر بیست فروند از آن‌ها تحت اختیار نیروی هوایی آمریکا است. این بمب افکن استراتژیک مجهز به سامانه نفوذ به مناطق حفاظتی بدون شناسایی شدن در رادار است. و توانایی حمل سلاح‌های شیمیایی واتمی را نیز دارد.

 

اخبار , اخبار گوناگون , گران ترین هواپیماهای دنیا


اخبار گوناگون - بازار خبر

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------