گران ترین فجایع انسانی+تصاویر



اخبار گوناگون - گران ترین فجایع انسانی+تصاویر

اشتباهات انسانی تاکنون باعث میلیاردها دلار خسارت و از بین رفتن جان انسان‌های بسیاری شده است، نگاهی داریم به پنج فاجعه انسانی که بیشترین خسارت را برای بشر به همراه داشته است.

در صد سال گذشته تعداد زیادی وقایع ناگوار و دور از انتظار رخ داده که باعث مرگ، تخریب و آسیب های طولانی‌مدت شده اند.

بیشتر اوقات این وقایع به صورت طبیعی رخ داده است اما گاهی بعضی از این وقایع توسط انسان به وجود آمده است. این حوادث در مواردی آن چنان شدید بوده اند که از چندین حادثه طبیعی عظیم زیان آورتر بوده اند.

در این فهرست نگاهی داریم به گرانترین حوادثی که به دلیل اشتباهات انسانی رخ داده اند.


سال 1986 انفجار فضاپیمای چلنجر

اخبار,اخبار گوناگون,گران ترین فجایع انسانی


با خسارتی معادل 5.5 میلیارد دلار این انفجار رتبه پنجم در گران ترین فجایع انسانی را دارد. در روز 28 ژانویه سال 1986 میلادی پس از گذشت حدود 1 دقیقه از پرتاب، فضاپیمای چلنجر به دلیل وجود یک نقص فنی منفجر شد، در اثر این حادثه هفت فضانورد چلنجر کشته شدند و ناسا خسارتی در حدود 5.5 میلیارد دلار متحمل شد. پس از وقوع این حادثه تمامی فعالیت های ناسا به مدت 32 ماه به تعلیق درآمد


سال2002 نشت نفتی پرستیژ

اخبار,اخبار گوناگون,گران ترین فجایع انسانی


در سال 2002 نفت کشی به نام پرستیژ در نزدیکی اسپانیا در یک طوفان گرفتار شد و در اثر امواج بخش کوچکی از مخزن نفتی این وسیله شروع به نشت نفت کرد. کاپیتان پرستیژ تصمیم گرفت تا کشتی را به یکی از بنادر اسپانیا وارد کند اما دولت اسپانیا برای اینکه از آلوده شدن سواحلش جلوگیری کند این درخواست را رد کرد، کشتی سپس به سوی فرانسه حرکت کرد که اینبار نیز ورودش توسط دولت فرانسه رد شد و پس از اینکه دولت پرتغال درخواست ورود پرستیژ را نیز رد کرد این کشتی در دریا از وسط نصف شد. مجموعه آسیب های که نصف شدن این کشتی وارد کرد بالغ بر 12 میلیارد دلار برآورد شده است. پس از وقوع این حادثه اتحادیه اروپا در تلاش برای از رده خارج کردن کشتی هایی با یک مخزن است.


سال 2003 فضاپیمای کلمبیا

اخبار,اخبار گوناگون,گران ترین فجایع انسانی


در سال 2003 هنگامی که فضاپیمای کلمبیا در حال ورود به جو زمین بود به دلیل یک نقص فنی دچار آتش سوزی شد که در اثر آن همه فضانوردان این فضاپیما کشته شدند. شاتل کلمبیا قبل از انجام این ماموریت 28 ماموریت فضایی انجام داده بود که باعث شد این حادثه برای همگان دور از انتظار باشد. 64 هزار قطعه ای که از این فضاپیما یافت شد در یک نمایشگاه در ایستگاه فضایی کندی برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.


سال 2010 فاجعه نفتی دیپ واتر

اخبار,اخبار گوناگون,گران ترین فجایع انسانی


در تاریخ 10 آپریل سال 2010 پلتفرم نفتی دیپ واتر دچار انفجار شد که در اثر آن 11 کارگر کشته شدند. پس از انفجار مقادیر زیادی نفت شروع به نشت به دریا کرد، بستن نشت نفت بیش از 3 ماه زمان برد و در نهایت این چاه به طور کامل بسته شد، در اثر این حادثه خسارتی بیش از 42 میلیارد دلار نسیب بخش های مختلف شد. شرکت بیریتیش پترولیم که مسئول این پلترفرم بود در چندین زمینه محکوم شد و دادگاه های مربوط به این حادثه هنوز در جریان هستند. هزینه تمام این حادثه هنوز مشخص نشده است اما با این شکی نیست که این فاجعه بزرگ ترین فاجعه نفتی در طول تاریخ است


سال 1986 چرنوبیل

اخبار,اخبار گوناگون,گران ترین فجایع انسانی


تا به امروز هیچ حادثه‌ انسانی دیگری به اندازه انفجار نیروگاه اتمی چرنوبیل برای بشر آسیب و زیان و هزینه نداشته است. صبح روز 26 آپریل 1986 پس از انجام یک آزمایش در اثر تعدادی اشتباه انسانی راکتور شماره 4 نیروگاه هسته ای چرنوبیل دچار انفجار شد. در اثر این انفجار 31 نفر کشته شدند و احتمال می رود که 10 تا 20 هزار مرگ در سال ها بعد در اثر این حادثه رخ داده است. حتی امروز پس از گذشت 25 سال ورود به داخل نیروگاه فوق خطرناک و ممنوع است. این حادثه هزینه ای بالغ بر 235 میلیارد دلار به همراه داشته است.

اخبار گوناگون - بازار خبر

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------