قبل از سفر آب و هوای مقصد را تجربه کنید



یکی از فرودگاه های سوئد اتاقک هایی را راه اندازی کرده که داخل آن آب و هوا و فضای شهرهای مختلف شبیه سازی شده است.

اخبار,اخبار گوناگون,فرودگاه های سوئد

 

مسئولان این فرودگاه تصمیم گرفته اند به جای پخش اخبار کسل کننده هواشناسی این امکان را برای مسافرانشان فراهم کنند که آب و هوای شهر مقصدشان را به طور زنده تجربه کنند. مدیر ارتباطات هواپیمایی سوئد توضیح می دهد که این کار یک پیش نمایش آب و هوایی از جایی است که مسافران می خواهند به آن سفر کنند. بنابراین  آنها قبل از سفر متوجه می شوند که یک ژاکت گرم و یا یک جفت لباس اضافه و حتی عینک آفتابی خود را با خود ببرند یا خیر!

 

اخبار,اخبار گوناگون,فرودگاه های سوئد

 
این پورتال آب و هوایی شامل سه اتاق است که با استفاده از فناوری صدا، تصویر همراه باد و درجه حرارت محیط شبیه سازی شده است. اتاق «GO COLD» فضای سردی دارد که در آن باد سرد شمال با صدای پارس سگ در پس زمینه به همراه تصاویری از چشم اندازهای زمستانی در کشورهای سوئد، نروژ و ایسلند شبیه سازی شده است.


اتاق «GO HOT» شبیه سازی مکان های گرم مانند دبی، قطر و فلوریدا همراه با صدای جیرجیرک هاست. درنهایت اتاق «GO BIG» مربوط به شهرهای مشهور و شلوغ دنیا مانند هنگ کنگ، نیویورک، لس آنجلس است. در این اتاق صدای همهمه شهر و جریان شلوغی مردم و تاکسی ها همراه با عطر غذاهای مختلف شبیه سازی شده است.
این سرویس عجیب و غریب ماه می سال جاری افتتاح و با استقبال زیاد مسافران روبرو شد و تاکنون حدود ۴۰ هزار بازدید کننده داشته است.

اخبار گوناگون - مجله مهر، برترین ها

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------