عجیب ترین سینماهای خانگی دنیا



اصلا شبیه سینما نیست ولی همین نام را روی این مکان ها گذاشته اند. سینماهایی که در خانه ساخته شده اند که البته طراحی آن با آنچه ما از سینما در ذهن داریم متفاوت است. با ورود به عجیب ترین سینماهای خانگی خود را در محیطی شبیه فیلم های محبوب خود خواهید یافت.

کشتی دزدان دریایی
«سینمای خانگی الیت» یکی از بزرگترین شرکت های تجاری سازنده سینمای خانگی است. این شرکت در ساخت انواع سینماهای خانگی تجربه و مهارت دارد و یکی از زیباترین سینماهای خانگی به نام سالن «دزدان دریایی» را ساخته است.

سالن دزدان دریایی در یکی از خانه های پالم بیچ فلوریدا ساخته شده است و با ورود به آن انگار که وارد کشتی دزدان دریایی شده اید. ساخت این سینمای خانگی برای صاحبان آن 5/2 میلیون دلار هزینه دربرداشت و کاملا به شکل کشتی دزدان دریایی کارائیب ساخته شده است.

عجیب ترین سینماهای خانگی , تصاویر عجیب ترین سینماهای خانگی
نمای سینما از چوب است با بادبان های سفید جمع شده و صندلی های چرمی که در کنار هم چیده شده اند. صفحه نمایش بزرگی مقابل صندلی ها قرار دارد که کاملا دور تا دور آن را با قاب چوبی پوشانده اند و در بالای آن تزئینات زیبایی از جنس چوب به چشم می خورد. همه جای این سالن از چوب ساخته شده و سکانی که بالای سر سالن نمایش تعبیه شده جلوه خاصی به سالن کشتی دزدان دریایی بخشیده است.

پیشتازان فضا
پیشتازان فضا مجموعه ای علمی تخیلی بود که بین سال های 1966 تا 1969 در آمریکا پخش می شد. این مجموعه طرفداران بسیاری داشت و از این رو یک سالن سینمای خانگی دقیقا شبیه دکور فیلم پیشتازان فضا ساخته شد.

عجیب ترین سینماهای خانگی , تصاویر عجیب ترین سینماهای خانگی

است مشخص نیست اما نکته بسیار مهم استفاده از تجهیزات پیشرفته از جمله درهای اتوماتیک و نورپردازی هایی شبیه سالن کنسرت است. سینمای خانگی پیشتازان فضا نیز در پالم بیچ فلوریدا قرار دارد. این سالن از سه اتاق تشکیل شده که در مدت شش ماه به شکل فضای فیلم پیشتازان درآمده است.

این سالن به هشت صفحه نمایش به همراه یک کتابخانه دی وی دی با حجم 3 هزار و 816 نسخه فیلم مجهز است. سال 2007 این سالن نمایش جایزه بهترین سالن موضوعی را به خود اختصاص داد. افراد با قرار گرفتن در این سالن کاملا احساس می کنند که در فضا هستند.

دروازه ستارگان آتلانتیس

 عجیب ترین سینماهای خانگی , تصاویر عجیب ترین سینماهای خانگی
افرادی که به دیدن فیلم های علمی تخیلی خصوصا مجموعه تلویزیونی «دروازه ستارگان» علاقه مند هستند، به محض دیدن طراحی سینمای خانواده آتلانتیس متوجه خواهند شدکه طراحی این سینمای خانگی دقیقا شبیه فیلم دروازه ستارگان آتلانتیس است. فقط ساخت جزئیات این فضا برای شرکت الکترونیک هاوس 70 هزار دلار هزینه دربرداشت. فضای داخلی سینمای خانگی به رنگ آبی اقیانوس رنگ آمیزی شده است. دو ردیف کاناپه مشکی رنگ روبروی صفحه نمایش دایره ای شکل گذاشته شده تا مهمان ها با نشستن روی آنها از تماشای فیلم لذت ببرند.

سینمای خانگی بتمن
در شهر گرینویچ ایالت کانکتیکت آمریکا، فرد ثروتمندی تصمیم گرفت تا یک سینمای خانگی عجیب و غریب برای خود بسازد. ساخت سالن سینمای خانگی برعهده شرکت الیت بود. این سینمای خانگی به شکل غار بتمن ساخته شد و دو میلیون دلار هزینه دربرداشت. برای تزئین فضای داخلی سالن از یک ربات شبیه بتمن که کلاه و شنل مشهور بتمن را پوشیده استفاده شده است.

عجیب ترین سینماهای خانگی , تصاویر عجیب ترین سینماهای خانگی
برای رفتن به این سینمای خانگی می بایست از راهروهای مخفی عبور کرد تا وارد سالنی با یک صفحه نمایش بزرگ با زاویه 180 درجه شد. جلوه های ویژه ای که در سینمای خانگی به کار رفته کاملا فرد را به یاد بتمن می اندازد و جالب اینجاست که حتی آسانسوری که برای ورود به این فضا می بایست سوار شد با موضوع بتمن طراحی شده است.

همچنین در گوشه از از سالن خودرویی شبیه اتومبیل بتمن گذاشته شده و محیط داخلی سالن با صندلی های چرمی مشکل رنگ و کتابخانه چوبی، فضایی مشابه فیلم بتمن را برای فرد مجسم می کند.

مقبره مصری ها
یکی دیگر از عجیب ترین سالن های نمایش باز در فلوریدا ساخته شده است. طراحی این سالن نمایش کاملا به شکل مقبره مصری های باستان است. با ورود به این سالن، انگار که واقعا به مصر رفته اید و وارد مقبره فرعون شده اید. روی در و دیوارهای این سالن نوشته هایی با خط میخی به چشم می خوردو حتی رنگ دیوارها نیز شبیه اهرام مصر است.

عجیب ترین سینماهای خانگی , تصاویر عجیب ترین سینماهای خانگی
به جای اینکه در این سالن، صندلی ها به صورت ردیفی کار گذاشته شود، یک کاناپه یو شکل روبروی صفحه نمایش کار گذاشته شده که در بالای آن مجسمه ای از فرعون به دیوار نصب شده است، علاوه بر آن یک صندوقچه قرمز رنگ که ظاهری بسیار گرانبها دارد نیز در گوشه کاناپه به چشم می خورد. ساخت این سالن یک سال و نیم طول کشید.

جنگ ستارگان
زوج اهل سیاتل که فیلم مورد علاقه شان جنگ ستارگان بود، تصمیم گرفتند یک سینمای خانواده با طراحی جنگ ستارگان برای خود داشته باشند. وجود مجسمه هایی شبیه شخصیت های فیلم جنگ ستارگان باعث شده تا این سینمای خانگی فضایی حقیقی تر به خود بگیرد. سینمای خانگی جنگ ستارگان به سه ردیف صندلی مجهز است که تقریبا 6 متر از صفحه نمایش فاصله دارد.

عجیب ترین سینماهای خانگی , تصاویر عجیب ترین سینماهای خانگی
تصویر کریستالی که توسط نوعی چیپ از طریق پروژکتور ارسال می شود به روی صفحه نمایش می تابد و فیلم پخش می شود. همچنین سیستم صوتی این سینمای خانگی بسیار قوی است تا فضایی واقعی تر را به بیننده القا کند. دیوارهای سالن جنگ ستارگان شبیه آسمان شب است و به نظر می رسد تماشاچیان فیلم در فضا به سر می برند.... / bartarinha.ir

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------